• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

C-J

Panerai
2-Faktor
BÀttre "vardagsklocka" Àn nÄgot med 9f Àr vÀl svÄrt att tÀnka sig. Utöver sjukt billigt Àgande har den ju 10atm sÄ den kan hÀnga med pÄ mycket. Heritage vs Elegance till vardags? Har du tÀnkt att endast ha sbgw283 om du sÀljer sbgw231? Och har du annars tÀnkt ha kvar 231 och lÀgga till sbgx335?
*att ha fler Àr alltid roligare ;)
Bra synpunkter.
Har tĂ€nkt att ha antingen eller till vardags dĂ„ jag behöver sĂ€lja sbgw231 i vilket fall tyvĂ€rr😅
3 atm funkar ju till allt utom dush och simning sÄ Àr inte jÀtte orolig för just den aspekten :)
 

Lilavati

Cartier
2-Faktor
Bra synpunkter.
Har tĂ€nkt att ha antingen eller till vardags dĂ„ jag behöver sĂ€lja sbgw231 i vilket fall tyvĂ€rr😅
3 atm funkar ju till allt utom dush och simning sÄ Àr inte jÀtte orolig för just den aspekten :)
Det blir en smaksak alltsÄ. Personligen tycker jag datumkomplikation Àr behÀndigt till vardags
 
  • Like
Reactions: C-J

Lilavati

Cartier
2-Faktor
SmÀll upp en gruppbild!
SjÀlv har jag smekmÄnad med sbgx261 och en sbgn003 nÀr jag ska ut pÄ Àventyr.
GS quartz Àr sÄ otroligt mycket pang för pengarna!
Kan ta en vid tillfÀlle i veckan :) , just nu 261/059/005/235*
*sbgt men med samma boett.
Har ju plöjt nÄgra sbgx genom Ären... 063/061/065/067. NÀstan samma elÀnde i sbgv serien :bag:, stÄl och titan och i lite olika tavelkombinationer...
Har nu landat i att jag tycker 37mm sbgx Àr trevligast i storlek, trots att jag egentligen "önskar" tÀckt visarcentrum och applicerat index bredvid datumfönstret som storebror sbgv/sbgp har. Men, det har jag ju iof andra trevliga kvartsare som har ;)
 
  • Like
Reactions: Ncs

Meraborsten

Rolex
2-Faktor
Tillbaka efter 9v hos GS Service
Nu med perfekt centrerad datum, den blev Àven rengjord och fick nya packningar.
72885373962__E4BF718F-A166-4AED-87F0-CE23619F5326.jpeg
 
Senast Àndrad:

Ncs

Rolex
2-Faktor
Kan ta en vid tillfÀlle i veckan :) , just nu 261/059/005/235*
*sbgt men med samma boett.
Har ju plöjt nÄgra sbgx genom Ären... 063/061/065/067. NÀstan samma elÀnde i sbgv serien :bag:, stÄl och titan och i lite olika tavelkombinationer...
Har nu landat i att jag tycker 37mm sbgx Àr trevligast i storlek, trots att jag egentligen "önskar" tÀckt visarcentrum och applicerat index bredvid datumfönstret som storebror sbgv/sbgp har. Men, det har jag ju iof andra trevliga kvartsare som har ;)
Inte dÄligt!
Sbgp003 och 005 Àr ju sÄ jÀvla snygga de med. Lite osÀker pÄ storleken dÄ jag aldrig har testat. Men det lÀr jag ju göra nÄgon gÄng med tanke pÄ det caset.
 

C-J

Panerai
2-Faktor
NĂ„n som har erfarenhet av sakurawatches?
Funderar pÄ att köpa en sbgx355. Med tull och frakt blir priset ungefÀr samma som i Sverige (men man slipper vÀnta 1 mÄnad + pÄ att ad ska bestÀlla).
 

Lilavati

Cartier
2-Faktor
NĂ„n som har erfarenhet av sakurawatches?
Funderar pÄ att köpa en sbgx355. Med tull och frakt blir priset ungefÀr samma som i Sverige (men man slipper vÀnta 1 mÄnad + pÄ att ad ska bestÀlla).
Köpt nÄgra gÄnger av dem, bÄde klockor och tillbehör. Alltid fungerat bra och snabbt :)
 
  • Love
Reactions: C-J
Hej, skulle nÄ
Bra synpunkter.
Har tĂ€nkt att ha antingen eller till vardags dĂ„ jag behöver sĂ€lja sbgw231 i vilket fall tyvĂ€rr😅
3 atm funkar ju till allt utom dush och simning sÄ Àr inte jÀtte orolig för just den aspekten :)
Hej, skulle nÄgon av er vilja förklara "3 atm"? Av de hÀr klassikerna Àr för övrigt min egen favorit den bruna (Yukage) följd av den ljusare Asakage. Vore jag kvinna sÄ definitivt en snowflake
 
Min första GS nĂ„gonsin och jag Ă€r FRÄLST!

LÀnge suktat efter en GS med vit texturerad urtavla efter att jag la ögonen pÄ SBGA211 för första gÄngen. Provat den ett flertal gÄnger men tycker att den Àr för stor..

För inte sÄ lÀngesedan fann jag denna JDM modell, SBGR287. Den checkar alla boxar!

37mm
Vit frostliknande urtavla
BlÄnad sekundvisare

Kul att Àntligen vara en GS Àgare.

Pontus
 

Bilagor

  • EF96AEC1-520F-41D7-B9F3-9F5C0323C6B7.jpeg
    EF96AEC1-520F-41D7-B9F3-9F5C0323C6B7.jpeg
    465.6 KB · Visningar: 17

Cesura

Cartier
NÄgon mer Àn jag som kÀnner igen sig i situationen? Man bestÀmmer sig för att sÀlja nÄgot som blivit liggande ett tag och sÄ blir man nykÀr nÀr man dammar av den och grejar inför försÀljning?

FĂ„r se var detta slutar

5BEB4E87-AA56-4EDD-89B2-F3CD85A98266.jpeg
 

Christoban

Cartier
NÄgon mer Àn jag som kÀnner igen sig i situationen? Man bestÀmmer sig för att sÀlja nÄgot som blivit liggande ett tag och sÄ blir man nykÀr nÀr man dammar av den och grejar inför försÀljning?

FĂ„r se var detta slutar

5BEB4E87-AA56-4EDD-89B2-F3CD85A98266.jpeg
Jag har en jÀttebra och hjÀlpsam idé för att hantera valet och kvalet - du kompromissar och sÀljer lÀnken till mig men behÄller klockan!

VarsĂ„god för tipset 😃
 
Topp