• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

"TyvÀrr" Àr claspen inte bÀttre Àn sÄ :(
Tycker Breitling borde lÀggs lite krut pÄ att ta fram en bÀttre clasp för den kÀnns vÀldigt billig och enkel i förhÄllande till klocka och lÀnk.

:(

Tankarna gÄr till dessa spÀnnen som ofta kommer frÄn samma fabrik/leverantör. Blev rÀdd att breitling köpte sina spÀnnen dÀrifrÄn men ser att tryck knapparna saknas pÄ breitlings spÀnne.
image.jpeg
image.png
image.jpeg

image.jpeg

Tycker Breitling borde lÀggs lite krut pÄ att ta fram en bÀttre clasp för den kÀnns vÀldigt billig och enkel i förhÄllande till klocka och lÀnk.

HÄller inte helt med dig. Min Äsikt Àr att Breitling alltid varit i spetsen med gedigna stÄllÀnkar och spÀnnen speciellt om man jÀmför med rolex rassliga lÀnkar. DÀremot sÄ hÄller jag med om att dom kanske borde satsa lite hÄrdare pÄ viklÄsen nu nÀr rolex brainstormade sönder med sina microjusterbara viklÄs.

Om det Àr breitlings egna design, hela spÀnnet dÄ.

En annan frÄga, kör nedan modell ETA eller sellita?
image.png

Vems design ska det annars vara? :rolleyes: Urverket Àr ETA 2824-2 baserat.

:(

Tankarna gÄr till dessa spÀnnen som ofta kommer frÄn samma fabrik/leverantör. Blev rÀdd att breitling köpte sina spÀnnen dÀrifrÄn men ser att tryck knapparna saknas pÄ breitlings spÀnne.
image.jpeg
image.png
image.jpeg

image.jpeg
Du kan vara lugn. :) Breitlings lÀnkar Àr vÀlgjorda och viklÄset snÀpper igen med mycket tillfredstÀllande klickljud och sitter ordentligt. Enda minuset Àr att dom inte har rolex snabbmicro justering. :(

Jag blir galen! Jag försöker köpa den hÀr klockan av en tysk handlare pÄ C24 men de vÀgrar svara pÄ mina mail! Död Ät Tengil!
IMG_20151008_235134.JPG

Edit: Jag mailar till slut: Hej, jag vill köpa den hÀr klockan för utsatt pris. Hur vill ni ha betalningen?
Inget svar...

Jag Àr helnöjd med clasp pÄ pro 2 och var nöjd med clasp pÄ meshet. Gediget, inget glapp osv. Inget fancy som sticker ut men bra kvalle

Det Àr (tyvÀrr) förbehÄllet tryckknappsviklÄset.
IMG_0589.JPG
Vet inte hur rolex clasp Àr men viklÄset för Breitlings gummin tycker jag Àr sÄ bra som det gÄr att göra dem. Stabilt, lÀttjusterat och snygg design.

Edit* hade vÀl varit om dom lyckades lÀgga in skruvar istÀllet för stift som fÀste för gummit, annars har jag svÄrt att se en förbÀttring :)

Jag hÄller med! Bara för breitling att börja ha det tÀnket pÄ stÄllÀnkarna ocksÄ :)

Har inte haft nÄgra dÄliga erfarenheter med Breitlings lÀnkar. Förutom lÄset pÄ roleaux lÀnken.

har blivit lite sÄld pÄ en vit stÄlfisk,trots att jag föredrar quartz
ni som vet ,,vad Àr ett rimligt pris för en A17390?
helst dÄ med pro2 lÀnken,

Tillbaka
Topp