• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Malmoo

Omega
Har gÄtt frÄn att tycka att Breitling Àr lite B. Till att förÀlska mig. Aerospacen fÄr mest handledstid av alla. FÄr nog bli en till Breitling!
image.jpg
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Har en frÄga, hade en steelfish förut (44mm) som jag tyckte var helt rÀtt i storlek upplevde den inte sÄ biffig. Hur Àr skyland 13380 och 13360 i förhÄllande till strÄlfisken?
 

Flow

KS Explorers Club
2-Faktor
Har en frÄga, hade en steelfish förut (44mm) som jag tyckte var helt rÀtt i storlek upplevde den inte sÄ biffig. Hur Àr skyland 13380 och 13360 i förhÄllande till strÄlfisken?

Jag har aldrig sett 44mm stÄlfisk irl sÄ jag kan inte uttala mig om hur dom Àr i jÀmförelse med varandra. Men skylanden upplever jag som lagom i storlek med sina 45mm i diameter och 17mm i höjd. Den Àr stor men ÀndÄ liten.
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Har en frÄga, hade en steelfish förut (44mm) som jag tyckte var helt rÀtt i storlek upplevde den inte sÄ biffig. Hur Àr skyland 13380 och 13360 i förhÄllande till strÄlfisken?
Skyland Àr en klump. En skön klump.

Funkar inte pÄ Nato för den Àr för tjock och bandstift sitter tajt. Kolla min recension för mer detaljer och bilder
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Kom pÄ nu att jag lÀst din recension, riktigt bra info och synpunkter :) fÄr ta och lÀsa den igen. Jag trivdes bÀst med gummi pÄ strÄlfisken men alltid skönt att dressa upp med lÀnk ocksÄ.
Har bestÀmt mig för en 13360 eller 13380 hmm eller kanske strÄlfisk o_O
 

PCB

Audemars
sitter och fingrar pÄ köpknappen ,,,, en sÄdan hÀr!
..A7338811.C905.173A

0_166b10_32a43bfb_orig.jpg


tycker den Àr riktigt vass, och finns i quartz som jag föredrar
men en Àldre modell ref:A73380 spökar oxo för mej..

12611-1.jpg


den Àldre Àr ju klassisk breitling nÀr det Àr som bÀst,, med "B" sekundvisare, applicerad silvervinge och högglanspolering =)
men gillar Àven den nyares modernare touch och krispighet samt att storleken Àr 44mm mot den Àldres 41,1mm
vad hade ni gjort?
letat efter den Àldre beggad eller slagit till pÄ den nya?
(ps. ingen som ligger Ä trycker pÄ endera av modellerna?)
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
sitter och fingrar pÄ köpknappen ,,,, en sÄdan hÀr!
..A7338811.C905.173A

0_166b10_32a43bfb_orig.jpg


tycker den Àr riktigt vass, och finns i quartz som jag föredrar
men en Àldre modell ref:A73380 spökar oxo för mej..

12611-1.jpg


den Àldre Àr ju klassisk breitling nÀr det Àr som bÀst,, med "B" sekundvisare, applicerad silvervinge och högglanspolering =)
men gillar Àven den nyares modernare touch och krispighet samt att storleken Àr 44mm mot den Àldres 41,1mm
vad hade ni gjort?
letat efter den Àldre beggad eller slagit till pÄ den nya?
(ps. ingen som ligger Ä trycker pÄ endera av modellerna?)

Jag tycker nya... PÄ alla plan! Men hur funkar "fast-action timezone change". Saxat frÄn B hemsida nedan.
SuperQuartzℱ, thermocompensated quartz electronic, fast-action timezone change
 
  • Like
Reactions: PCB

Dixie

Audemars
2-Faktor
sitter och fingrar pÄ köpknappen ,,,, en sÄdan hÀr!
..A7338811.C905.173A

0_166b10_32a43bfb_orig.jpg


tycker den Àr riktigt vass, och finns i quartz som jag föredrar
men en Àldre modell ref:A73380 spökar oxo för mej..

12611-1.jpg


den Àldre Àr ju klassisk breitling nÀr det Àr som bÀst,, med "B" sekundvisare, applicerad silvervinge och högglanspolering =)
men gillar Àven den nyares modernare touch och krispighet samt att storleken Àr 44mm mot den Àldres 41,1mm
vad hade ni gjort?
letat efter den Àldre beggad eller slagit till pÄ den nya?
(ps. ingen som ligger Ä trycker pÄ endera av modellerna?)

Jag tycker nya... PÄ alla plan! Men hur funkar "fast-action timezone change". Saxat frÄn B hemsida nedan.
SuperQuartzℱ, thermocompensated quartz electronic, fast-action timezone change

Och utan att veta sÄ hade jag valt Quartz över auto bara pga av denna feature... :D
 

PCB

Audemars
Och utan att veta sÄ hade jag valt Quartz över auto bara pga av denna feature... :D

vet faktiskt inte vad det betyder?
men att det blir en quartz Àr helfast.
har haft mÄnga autos dÄ man blir itutad att det Àr exklusivare och mer sjÀl osv.osv
i praktiken stör jag mej nÄgot enormt pÄ att dom ska stÀllas om Ä vevas upp,
en bra klocka ska gÄ rÀtt ,punkt slut:)
 

PCB

Audemars
Jag köpte precis den gamla och jag Àr jÀttenöjd, Àr grym pÄ lÀnk och gummiband. Var faktiskt pÄ vÀg att köpa den nya och jag gillar den skarpt men denna dök upp pÄ chrono sÄ det blev den istÀllet.

jÀttefin!
tittat pÄ en pÄ c24 jag med men ,blev lite skeptisk nÀr alla hans breitlings kom i universalbox,och att inga hade papper förutom ett "servicebevis"
kÀnns inte kul dÄ..
 

Chuck

Patek
2-Faktor
image.jpg
kikar lite pÄ claspen hos colt och vill frÄga er ifall detta Àr breitlings egna och inget "inköpt". Ingen förolÀmpning bara en frÄga :bag:
 

Flow

KS Explorers Club
2-Faktor
image.jpg
kikar lite pÄ claspen hos colt och vill frÄga er ifall detta Àr breitlings egna och inget "inköpt". Ingen förolÀmpning bara en frÄga :bag:
Det ser ut att vara breitlings egna. Det stÄr ju breitling pÄ viklÄset sÄ de Àr inte en "aftermarket" om de va det du syftade pÄ? Kan ju vara en kopia men om försÀljaren Àr en goodguy sÄ bör det inte vara nÄgra problem.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Det ser ut att vara breitlings egna. Det stÄr ju breitling pÄ viklÄset sÄ de Àr inte en "aftermarket" om de va det du syftade pÄ? Kan ju vara en kopia men om försÀljaren Àr en goodguy sÄ bör det inte vara nÄgra problem.

FörlÄt var otydlig menade Breitlings original, manufaktur clasp :)
Annonsen Àr bara ett exempel.
 

Flow

KS Explorers Club
2-Faktor
FörlÄt var otydlig menade Breitlings original, manufaktur clasp :)
Annonsen Àr bara ett exempel.
FörstÄr nog fortfarande inte frÄgan? Om det Àr ett clasp med breitlings mÀrke pÄ sÄ bör det vara breitling original om det inte Àr en fejk. Om du syftar pÄ om det Àr rÀtt typ av stÄllÀnk till den modellen? I sÄ fall ja det Àr pro2
 

JohanHLM

Rolex
image.jpg
kikar lite pÄ claspen hos colt och vill frÄga er ifall detta Àr breitlings egna och inget "inköpt". Ingen förolÀmpning bara en frÄga :bag:
"TyvÀrr" Àr claspen inte bÀttre Àn sÄ :(
Tycker Breitling borde lÀggs lite krut pÄ att ta fram en bÀttre clasp för den kÀnns vÀldigt billig och enkel i förhÄllande till klocka och lÀnk.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
FörstÄr nog fortfarande inte frÄgan? Om det Àr ett clasp med breitlings mÀrke pÄ sÄ bör det vara breitling original om det inte Àr en fejk. Om du syftar pÄ om det Àr rÀtt typ av stÄllÀnk till den modellen? I sÄ fall ja det Àr pro3

Om det Àr breitlings egna design, hela spÀnnet dÄ.

En annan frÄga, kör nedan modell ETA eller sellita?
image.png
 
Topp