• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

svesam

Rolex
Det Àr den faktiskt.
Fastnade för den första gÄngen jag provade den sÄ det var bara en tidsfrÄga innan den landade i samlingen :)
 

JohanHLM

Rolex
Är dessa frĂ„n samma modell Ă„r? Samma namn?
image.png
image.jpg
Jag tycker bÄde streck- & sifferindex passar modellen men dÀremot föredrar jag den blÄ tavlan. Precis som @svesam Àr jag partisk :)
20151009_160327.jpg
 

Plomeros

Omega
NĂ„gon som vet skillnaden pĂ„ Superocean ref A17360 och Coltocean A17350? De verkar ligga hyffsat lika i pris men hur skulle ni sĂ€ga kvaliteten skiljer sig? Är colten sĂ€mre Ă€n superocean? Är mycket sugen pĂ„ att köpa min första breitling och dĂ„ spanat en tid nu pĂ„ superocean men dĂ„ jag inte hittat nĂ„got jag gillat har ja kikat lite pĂ„ Coltocean vilket jag egentligen inte vill ha (vet ej varför). De verkar ju vĂ€ldigt snarlika bĂ„de i pris och utseende.

Vad tycker ni? Vilken skulle ni valt?

Mvh
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
NĂ„gon som vet skillnaden pĂ„ Superocean ref A17360 och Coltocean A17350? De verkar ligga hyffsat lika i pris men hur skulle ni sĂ€ga kvaliteten skiljer sig? Är colten sĂ€mre Ă€n superocean? Är mycket sugen pĂ„ att köpa min första breitling och dĂ„ spanat en tid nu pĂ„ superocean men dĂ„ jag inte hittat nĂ„got jag gillat har ja kikat lite pĂ„ Coltocean vilket jag egentligen inte vill ha (vet ej varför). De verkar ju vĂ€ldigt snarlika bĂ„de i pris och utseende.

Vad tycker ni? Vilken skulle ni valt?

Mvh

A17350 Àr 38mm om jag inte minns fel, dvs betydligt mindre och skulle dÀrmed falla bort för min egen del.
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Tunnaste hur? höjden eller diametern? Tycker den va ganska stilren men ÀndÄ robust annars :) vilken avenger skulle du rekomendera dÄ?
Alla utom Super Avengern. Den Àr för stor tycker jag. Skyland-Avenger II GMT via seawolf, alla funkar men du mÄste ju veta sjÀlv vad du vill ha. Dykare? LÀnk el gummi? Kronograf? Svart boett? GMT? Vad Àr du ute efter? Det mesta finns dock i avengerserien...
 

JohanHLM

Rolex
Höjden. Om man ser till dom föregÄende avengers sÄ har dom varit 17 - 18mm tjocka. Avenger II GMT Àr 12mm vilket Àr en rejÀl skillnad pÄ handleden. :)
Anledningen till att jag köpte min var för att det Àntligen kom en Avenger som gÄr att fÄ in under manschetten. Tycker höjden Àr perfekt men dÀremot Àr den fruktansvÀrt repkÀnslig :(
 

PĂ€lle

Cartier
Pledge Member
Höjden. Om man ser till dom föregÄende avengers sÄ har dom varit 17 - 18mm tjocka. Avenger II GMT Àr 12mm vilket Àr en rejÀl skillnad pÄ handleden. :)
Aldrig provat nÄgon avenger sÄ kan inte sÀga sÄ mycket faktiskt
Alla utom Super Avengern. Den Àr för stor tycker jag. Skyland-Avenger II GMT via seawolf, alla funkar men du mÄste ju veta sjÀlv vad du vill ha. Dykare? LÀnk el gummi? Kronograf? Svart boett? GMT? Vad Àr du ute efter? Det mesta finns dock i avengerserien...
Mörk tavla, lÀnk, GMT funktionen spelar mig ingen roll. kronograf, nja vet inte ibland tycker jag det Àr snyggt ibland kan det va lite mycket.
kollar mest runt lite va som skulle kunna bli nÀsta köp i framtiden :)
 

Flow

KS Explorers Club
2-Faktor
Anledningen till att jag köpte min var för att det Àntligen kom en Avenger som gÄr att fÄ in under manschetten. Tycker höjden Àr perfekt men dÀremot Àr den fruktansvÀrt repkÀnslig :(
FörstÄr din poÀng med manschetten. Men hur mycket man Àn vill sÄ Àr en avenger ingen kostym klocka ;) Blankpolerat Àr tyvÀrr alltid repkÀnsligt. Jag hÄller mig till borstad boett numera :)
 

JohanHLM

Rolex
FörstÄr din poÀng med manschetten. Men hur mycket man Àn vill sÄ Àr en avenger ingen kostym klocka ;) Blankpolerat Àr tyvÀrr alltid repkÀnsligt. Jag hÄller mig till borstad boett numera :)
Nej, till kostym funkar den inte men dÀremot en dagligen skjorta och tycker dels att det inte ser bra ut samt Àr obekvÀmt om inte klockan kan smita in under skjortan.
MÄnga anvÀnder sin Rolex sub till kostym och i det fallet tycker jag denna funkar minst lika bra Àven om ingen av dom Àr att föredra :)
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Aldrig provat nÄgon avenger sÄ kan inte sÀga sÄ mycket faktiskt

Mörk tavla, lÀnk, GMT funktionen spelar mig ingen roll. kronograf, nja vet inte ibland tycker jag det Àr snyggt ibland kan det va lite mycket.
kollar mest runt lite va som skulle kunna bli nÀsta köp i framtiden :)
Lista först ut vad du vill ha för sorts klocka innan du riktar in dig pÄ mÀrke och modell. Det vinner du pÄ i bÄde tid och pengar (NJA, kanske... LÀt mest coolt! Men bestÀm dig först vad du vill ha...)
 

PĂ€lle

Cartier
Pledge Member
Lista först ut vad du vill ha för sorts klocka innan du riktar in dig pÄ mÀrke och modell. Det vinner du pÄ i bÄde tid och pengar (NJA, kanske... LÀt mest coolt! Men bestÀm dig först vad du vill ha...)
Om vi sÀger sÄ hÀr dÄ! Jag skulle vilja ha en klocka i avenger serien men vet inte vilken :) men som sagt sÄ ska jag inte köpa nu men kan inte riktigt lÄta bli att börja kolla runt ÀndÄ inte helt omöjligt att jag hinner byta bÄde mÀrke och modell innan det Àr dags :) Kul att höra hur andra som har eller har haft vissa modeller resonerar
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Slog ett rejÀlt getöga pÄ coolten idag igen och av nÄn anledningen kÀnns den "lÀtt" och ihÄlig :dead:

Om man tittar pÄ storleken... KÀnns inte övertygande med borstad lÀnk dessutom.

Avanget med arabiska siffror gav ett mer rejÀlt intryck. Kronan Àr ett kapitel för sig!
 
Topp