• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

JohanHLM

Rolex
Om vi sÀger sÄ hÀr dÄ! Jag skulle vilja ha en klocka i avenger serien men vet inte vilken :) men som sagt sÄ ska jag inte köpa nu men kan inte riktigt lÄta bli att börja kolla runt ÀndÄ inte helt omöjligt att jag hinner byta bÄde mÀrke och modell innan det Àr dags :) Kul att höra hur andra som har eller har haft vissa modeller resonerar
Skulle du komma fram till att du vill ha en GMT kan du alltid lÀgga ett PM. Jag brukar tyvÀrr vara lite för rastlös och ombytlig för mitt eget bÀsta Àven om jag trivs med den just nu :)
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Om vi sÀger sÄ hÀr dÄ! Jag skulle vilja ha en klocka i avenger serien men vet inte vilken :) men som sagt sÄ ska jag inte köpa nu men kan inte riktigt lÄta bli att börja kolla runt ÀndÄ inte helt omöjligt att jag hinner byta bÄde mÀrke och modell innan det Àr dags :) Kul att höra hur andra som har eller har haft vissa modeller resonerar
Jag har skrivit en recension pÄ Avenger Skyland. DÀr har du mina tankar om den iaf. Jag gillar verkligen avengerserien. Ett gÀng sidor bak sÄ finns bilder pÄ nÀr jag lÄnade polaren seawolf code yellow. Den gillar jag ocksÄ massivt men inte med det gummit. Det va för stort, inget annat.
 

PĂ€lle

Cartier
Pledge Member
Jag har skrivit en recension pÄ Avenger Skyland. DÀr har du mina tankar om den iaf. Jag gillar verkligen avengerserien. Ett gÀng sidor bak sÄ finns bilder pÄ nÀr jag lÄnade polaren seawolf code yellow. Den gillar jag ocksÄ massivt men inte med det gummit. Det va för stort, inget annat.
Den ska jag ta en titt pÄ :)
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
FörstÄr din poÀng med manschetten. Men hur mycket man Àn vill sÄ Àr en avenger ingen kostym klocka ;) Blankpolerat Àr tyvÀrr alltid repkÀnsligt. Jag hÄller mig till borstad boett numera :)

Synd att modellerna inte kommer i bÄde blank och borstad, hade varit kul med den valmöjligheten.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
En bekant till mig köpte en B2 chrono,hos AD plockades klockan fram i en förseglad ask utan lÀnk/rem.

DÀrefter fick han vÀlja om han skulle ha lÀnk eller rem o_O HÀnder detta Àven pÄ andra breitlings?
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
En bekant till mig köpte en B2 chrono,hos AD plockades klockan fram i en förseglad ask utan lÀnk/rem.

DÀrefter fick han vÀlja om han skulle ha lÀnk eller rem o_O HÀnder detta Àven pÄ andra breitlings?
Det borde pÄverka priset. Du kan vÀl alltid vÀlja vad du vill ha pÄ... LÀder/gummi/lÀnk.
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
En borstad Chronomat skulle inte vara fel...
breitling-govberg.jpeg
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Jaha ok, med andra ord kommer inte breitlings med ett visst originalband/lÀnk? TÀnk Tudor BB som har olika ref beroende om du ska ha skinnrem eller lÀnk.
Nja. Ref pÄ modellen Àr samma men sedan börjar det skilja sig. Kolla pÄ Breitlings hemsida made to measure sÄ ser du. Först ref. Sedan tavla, sedan rem/lÀnk sedan spÀnne. Tror det Àr i den ordningen iaf. Men vanliga refen pÄ klockan Àr samma. NÄgon annan?! Har jag missförstÄtt?
image.jpg

image.jpg
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Om vi sÀger sÄ hÀr dÄ! Jag skulle vilja ha en klocka i avenger serien men vet inte vilken :) men som sagt sÄ ska jag inte köpa nu men kan inte riktigt lÄta bli att börja kolla runt ÀndÄ inte helt omöjligt att jag hinner byta bÄde mÀrke och modell innan det Àr dags :) Kul att höra hur andra som har eller har haft vissa modeller resonerar
Ska du köpa nytt? Om inte sÄ mÄste jag slÄ ett slag för klassikern Chrono Avenger i titan. Den Àr stor men ÀndÄ extremt komfortabel med sin relativt lÄga vikt. Extremt trevlig. Jag köpte denna klocka för att DiCaprio hade en sÄdan i Blood Diamond. Tyckte den sÄg sÄ bra ut. Urtavlan i sin enkelhet Àr magisk.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag kan inte hitta sÄ mycket bilder jag tog pÄ min gamla Chrono Avenger. MÄnga Är sedan, och mÄnga datorbyten och minnesstickor sedan...

Hittade denna frÄn nÀr jag testade med ett kraftig passande lÀderband (frÄn steinhart om jag minns rÀtt):
ca2.JPG


Den gör sig suverĂ€nt bĂ„de pĂ„ lĂ€nk, gummi och med alla möjliga lĂ€derremmar. Även nato funkar bra tack vare den lĂ„ga vikten. Jag varierade friskt med denna klocka. Mycket mĂ„ngsidig.
 

PCB

Audemars
Jag blir galen! Jag försöker köpa den hÀr klockan av en tysk handlare pÄ C24 men de vÀgrar svara pÄ mina mail! Död Ät Tengil!


Edit: Jag mailar till slut: Hej, jag vill köpa den hÀr klockan för utsatt pris. Hur vill ni ha betalningen?
Inget svar...

hur har det gÄtt?
sitter sjÀlv Ä velar ,har en lika dan fast vit i siktet,, men som sagt velar....
 

Flow

KS Explorers Club
2-Faktor
Nja. Ref pÄ modellen Àr samma men sedan börjar det skilja sig. Kolla pÄ Breitlings hemsida made to measure sÄ ser du. Först ref. Sedan tavla, sedan rem/lÀnk sedan spÀnne. Tror det Àr i den ordningen iaf. Men vanliga refen pÄ klockan Àr samma. NÄgon annan?! Har jag missförstÄtt?
image.jpg

image.jpg
Helt rÀtt. :) Sista bilden dÀr det stÄr A1338111/BC32/433X/A20BA. DÄ stÄr dom tvÄ sista ref. Nr. För lÀder band (433X) pÄ tang (A20BA.)
 

svesam

Rolex
En bekant till mig köpte en B2 chrono,hos AD plockades klockan fram i en förseglad ask utan lÀnk/rem.

DÀrefter fick han vÀlja om han skulle ha lÀnk eller rem o_O HÀnder detta Àven pÄ andra breitlings?


Det borde pÄverka priset. Du kan vÀl alltid vÀlja vad du vill ha pÄ... LÀder/gummi/lÀnk.

Visst fÄr man vÀlja men det pÄverkar i allra högsta grad priset:)
DÀremot lÀt det som att den B2:an kom "head only" vilket jag aldrig varit med om...
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Iom allt snack om Avenger sÄ slÀnger jg in dagens... PÄ lÀder frÄn AW
image.jpg


Edit: sms frÄn tjejen (ja hon messade mig 10:10 sÄ hon fick bilden som svar.
"Sanningen Àr att jag Àlskar den klockan! Den fÄr du aldrig sÀlja"
 
Senast Àndrad:

Ricrob

Patek
Blev med Bratte igÄr igen, Àntligen och perfekt till morgondagens Bratte-event! :)

En ngt udda fÄgel som vÀxer för varje minut pÄ armen, lÄt mig presentera B-1'ans eftertrÀdare Airwolf!

Den perfekta klockan för den som diggar Aerospace och Superquartz men Àven polerat och tyngd! Dessutom har den en av klockvÀrldens coolaste boettlock imho.

Sjukt nöjd och nÀr man köper gris i sÀck finns inget bÀttre Àn nÀr man inser att den kommer i typ nyskick, fullset och med bÄde lÀnk och gummi/viklÄs!

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Blev med Bratte igÄr igen, Àntligen och perfekt till morgondagens Bratte-event! :)

En ngt udda fÄgel som vÀxer för varje minut pÄ armen, lÄt mig presentera B-1'ans eftertrÀdare Airwolf!

Den perfekta klockan för den som diggar Aerospace och Superquartz men Àven polerat och tyngd! Dessutom har den en av klockvÀrldens coolaste boettlock imho.

Sjukt nöjd och nÀr man köper gris i sÀck finns inget bÀttre Àn nÀr man inser att den kommer i typ nyskick, fullset och med bÄde lÀnk och gummi/viklÄs!

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg
JÀklarva hÀrligt skick! Snygg Àr den och ja, baksidan Àr grymt cool.

Vad Àr det för bratte-event du nÀmner?
 

svesam

Rolex
Blev med Bratte igÄr igen, Àntligen och perfekt till morgondagens Bratte-event! :)

En ngt udda fÄgel som vÀxer för varje minut pÄ armen, lÄt mig presentera B-1'ans eftertrÀdare Airwolf!

Den perfekta klockan för den som diggar Aerospace och Superquartz men Àven polerat och tyngd! Dessutom har den en av klockvÀrldens coolaste boettlock imho.

Sjukt nöjd och nÀr man köper gris i sÀck finns inget bÀttre Àn nÀr man inser att den kommer i typ nyskick, fullset och med bÄde lÀnk och gummi/viklÄs!

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Nice!!
Bratte-event sÀger du...
Vad Àr det för spÀnnande?
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Blev med Bratte igÄr igen, Àntligen och perfekt till morgondagens Bratte-event! :)

En ngt udda fÄgel som vÀxer för varje minut pÄ armen, lÄt mig presentera B-1'ans eftertrÀdare Airwolf!

Den perfekta klockan för den som diggar Aerospace och Superquartz men Àven polerat och tyngd! Dessutom har den en av klockvÀrldens coolaste boettlock imho.

Sjukt nöjd och nÀr man köper gris i sÀck finns inget bÀttre Àn nÀr man inser att den kommer i typ nyskick, fullset och med bÄde lÀnk och gummi/viklÄs!

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Inget egentligt Bratte-fan, men den dÀr var sjukligt lÀcker.. Gillar iof Aerospacen ocksÄ! Vad mÀter den?
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Blev med Bratte igÄr igen, Àntligen och perfekt till morgondagens Bratte-event! :)

En ngt udda fÄgel som vÀxer för varje minut pÄ armen, lÄt mig presentera B-1'ans eftertrÀdare Airwolf!

Den perfekta klockan för den som diggar Aerospace och Superquartz men Àven polerat och tyngd! Dessutom har den en av klockvÀrldens coolaste boettlock imho.

Sjukt nöjd och nÀr man köper gris i sÀck finns inget bÀttre Àn nÀr man inser att den kommer i typ nyskick, fullset och med bÄde lÀnk och gummi/viklÄs!

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg


Satan va hÀrlig! HÄller med om baksidan. Riktigt vacker! Bra köp!

Köpte inte du en blackbird nyss ocksÄ? HÀrliga tider
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Blev med Bratte igÄr igen, Àntligen och perfekt till morgondagens Bratte-event! :)

En ngt udda fÄgel som vÀxer för varje minut pÄ armen, lÄt mig presentera B-1'ans eftertrÀdare Airwolf!

Den perfekta klockan för den som diggar Aerospace och Superquartz men Àven polerat och tyngd! Dessutom har den en av klockvÀrldens coolaste boettlock imho.

Sjukt nöjd och nÀr man köper gris i sÀck finns inget bÀttre Àn nÀr man inser att den kommer i typ nyskick, fullset och med bÄde lÀnk och gummi/viklÄs!

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Fy jÀvulen vad cool!
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Blev med Bratte igÄr igen, Àntligen och perfekt till morgondagens Bratte-event! :)

En ngt udda fÄgel som vÀxer för varje minut pÄ armen, lÄt mig presentera B-1'ans eftertrÀdare Airwolf!

Den perfekta klockan för den som diggar Aerospace och Superquartz men Àven polerat och tyngd! Dessutom har den en av klockvÀrldens coolaste boettlock imho.

Sjukt nöjd och nÀr man köper gris i sÀck finns inget bÀttre Àn nÀr man inser att den kommer i typ nyskick, fullset och med bÄde lÀnk och gummi/viklÄs!

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Grattis vilken pÀrla!
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Blev med Bratte igÄr igen, Àntligen och perfekt till morgondagens Bratte-event! :)

En ngt udda fÄgel som vÀxer för varje minut pÄ armen, lÄt mig presentera B-1'ans eftertrÀdare Airwolf!

Den perfekta klockan för den som diggar Aerospace och Superquartz men Àven polerat och tyngd! Dessutom har den en av klockvÀrldens coolaste boettlock imho.

Sjukt nöjd och nÀr man köper gris i sÀck finns inget bÀttre Àn nÀr man inser att den kommer i typ nyskick, fullset och med bÄde lÀnk och gummi/viklÄs!

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg
Bratte event?!?

Å grattis sĂ„klart..!

Edit: SÄg nu.. Missat helt. Inbjudan eller kunde man anmÀla sig hur som?
 
Topp