• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Oli

Omega
2-Faktor
Fan va less man blir. Fick ju vÀnta flera veckor pÄ att fÄ hem klockjÀveln frÄn början.
!! NÀ farsan fÄr fan ringa sina homies pÄ time slowmotion sÄ fÄr dom göra nÄgon snabb manöver!
 

Oli

Omega
2-Faktor
Ska ringa Breitling i Sthlm och frÄga hur man ska göra det sÄ smidigt som möjligt.

Är ingenting som jag ser hela tiden, men vetskapen om att det finns dĂ€r kommer att driva mig till vansinne. SĂ„ det Ă€r lika bra att fĂ„ det fixat asap...

Sjukt ÀndÄ. Satt senast igÄr och tÀnkte va skönt att slippa skicka ivÀg klockan pÄ service pÄ nÄgra Är iallafall. SÄ hittar man denna idag och helt plötsligt Àr det dags omgÄende :(
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Ska ringa Breitling i Sthlm och frÄga hur man ska göra det sÄ smidigt som möjligt.

Är ingenting som jag ser hela tiden, men vetskapen om att det finns dĂ€r kommer att driva mig till vansinne. SĂ„ det Ă€r lika bra att fĂ„ det fixat asap...

Sjukt ÀndÄ. Satt senast igÄr och tÀnkte va skönt att slippa skicka ivÀg klockan pÄ service pÄ nÄgra Är iallafall. SÄ hittar man denna idag och helt plötsligt Àr det dags omgÄende :(

GÄr det att fÄnga pÄ bild?
 

Oli

Omega
2-Faktor
GÄr det att fÄnga pÄ bild?
Ska försöka med en riktig kamera. GÄr inte med mobilkameran. Det Àr knappt sÄ jag ser det med blotta ögat, dÀrav behöver jag ha tag pÄ en lupp. Syns bara i en viss vinkel i direkt solljus eller om det Àr riktigt bra belysning.

Klockan förövrigt gÄr helt perfekt sÄ det kÀnns surt. KÀnns Ànnu mer surt att det mÄste kommit frÄn fabriken om det Àr pÄ insidan dÄ klockan inte varit öppnad nÄgongÄng.
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Ska försöka med en riktig kamera. GÄr inte med mobilkameran. Det Àr knappt sÄ jag ser det med blotta ögat, dÀrav behöver jag ha tag pÄ en lupp. Syns bara i en viss vinkel i direkt solljus eller om det Àr riktigt bra belysning.

Klockan förövrigt gÄr helt perfekt sÄ det kÀnns surt. KÀnns Ànnu mer surt att det mÄste kommit frÄn fabriken om det Àr pÄ insidan dÄ klockan inte varit öppnad nÄgongÄng.

Tror du att det Ă€r damm? Är nog bra att fĂ„ det pĂ„ bild om du ska förklara felet nĂ€r du skickar in den.
 

Oli

Omega
2-Faktor
Ska ringa Breitling i Sthlm och frÄga hur man ska göra det sÄ smidigt som möjligt.

Är ingenting som jag ser hela tiden, men vetskapen om att det finns dĂ€r kommer att driva mig till vansinne. SĂ„ det Ă€r lika bra att fĂ„ det fixat asap...

Sjukt ÀndÄ. Satt senast igÄr och tÀnkte va skönt att slippa skicka ivÀg klockan pÄ service pÄ nÄgra Är iallafall. SÄ hittar man denna idag och helt plötsligt Àr det dags omgÄende :(
Sagt och gjort, blev hÀnvisad till nÀrmsta ad som dÄ Àr Jarl Sandin. Talade med en trevlig tjej dÀr som sa att deras urmakare förhoppningsvis kan ta bort det redan pÄ mÄndag, och om det inte Àr nÄgot som lossnat frÄn tavlan sÄ bör den inte behöva skickas till Breitling för att ÄtgÀrda det.
Skönt att höra!
 

Oli

Omega
2-Faktor
Tror du att det Ă€r damm? Är nog bra att fĂ„ det pĂ„ bild om du ska förklara felet nĂ€r du skickar in den.
Ser ut som en liten liten vitaktig prick, men kan vara ljuset som reflekteras. FÄr se vad dom sÀger pÄ Jarl Sandin pÄ mÄndag.
Ser nÀstan exakt ut som smutsen pÄ bilden jag postade tidigare fast pÄ ett annat stÀlle, och det försvinner inte nÀr jag putsar glaset vilket smutsen pÄ bilden gjorde.
 
Senast Àndrad:

xmb216bc

Panerai
Fett!! Fick Àntligen med dom mikroskopiska detaljerna pÄ tavlan! Med en iPhone!! :)
image.png
Vad för grejer anvÀnder du? Förutom att sexan har en bÀttre kamera. Stativ o trÄdlös utlösare?
 

PCB

Audemars
har sett en del begagnade quartz kronografer dÀr den ena subdialen inte verkar nollstÀlla riktigt.

gÄr det att nollstÀlla via knapparna ?eller mÄste man lÀmna in klockan?
 

PCB

Audemars
kan man ju göra...
nÄgon hÀr som Àger en avenger m1?
blivit lite intresserad av en sÄdan pÄ sistonde,
gillar generellt inte den lÀtta kÀnslan med titan,men avengern kanske har lite kÀnsla i sej ÀndÄ pga storleken?
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
kan man ju göra...
nÄgon hÀr som Àger en avenger m1?
blivit lite intresserad av en sÄdan pÄ sistonde,
gillar generellt inte den lÀtta kÀnslan med titan,men avengern kanske har lite kÀnsla i sej ÀndÄ pga storleken?
Jag gillar inte avengern i titan till utseendet. Tycker den ser lite off ut. SvÄrt att förklara men gillar den inte. Testat den pÄ armen en stund ocksÄ. Gjorde det inte bÀttre
 

PCB

Audemars
Jag gillar inte avengern i titan till utseendet. Tycker den ser lite off ut. SvÄrt att förklara men gillar den inte. Testat den pÄ armen en stund ocksÄ. Gjorde det inte bÀttre

Ok det e ju ingen " vacker" klocka men jÀdrigt tuff
Finns det nÄgon "heft" kÀnsla i den
Eller Àr den "aerospacesmÀckig"?
Mycket " ". " men hoppas du förstÄr :)
 

MyPitch

Breitling
="Peter cerwin, post: 1089982, member: 6728"]kan man ju göra...
nÄgon hÀr som Àger en avenger m1?
blivit lite intresserad av en sÄdan pÄ sistonde,
gillar generellt inte den lÀtta kÀnslan med titan,men avengern kanske har lite kÀnsla i sej ÀndÄ pga storleken?
Jag har en m1 Volvo ocean race med gul urtavla i titan. Oftare folk lÀgger mÀrke till den Àn min SD. Men det tror jag har med att göra att den syns bÀttre. (mycket större sÄklart). Hade du bott i krokarna hade du fÄtt kÀnna och klÀmma pÄ den över en kaffe!
 
Topp