• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Har till min förskrÀckelse idag hittat vad jag tror Àr en partikel under glaset pÄ min 2 veckor gamla b01! :(
En mikroskopisk liten pytte flÀck, kan sitta pÄ utsidan ocksÄ men har försökt ta bort den utan resultat... Har tyvÀrr ingen lupp sÄ jag kan inte bekrÀfta att det Àr pÄ undersidan av glaset. Men nÀr jag vrider pÄ klockan för att kolla ur andra vinklar sÄ syns det inte, vilket det borde göra om det sitter pÄ undersidan.. Syns inte heller i "normal" belysning. Utan först nÀr solen ligger pÄ eller nÀr jag lyser med ficklampa. Hur kan jag vara sÀker pÄ ifall det Àr pÄ utsidan eller insidan och vad gör jag Ät det?
Kan det vara skav pÄ AR?

Um? Volvo ocean race?
Denna fÄr du nog berÀtta mer om!

NĂ„gon "edition" frĂ„n 2001 dĂ€r endast 250 ex skulle tillverkas men de hann inte klart med alla i tid sĂ„ tror jag de bara gjorde ca 175-185. Kommer inte ihĂ„g exakt siffra. Ärvde den frĂ„n min far 2003. Hans sedan ny.
Edit: vill bara lÀgga till att jag skriver som en kratta. Blippar pÄ telefonen i 40 graders feber. SÄ ha översikt med mig Àr ni gulliga!
20151016_214802.jpg

Bilagor

• 20151016_214912.jpg
    20151016_214912.jpg
    67.8 KB · Visningar: 61
kan man ju göra...
nÄgon hÀr som Àger en avenger m1?
blivit lite intresserad av en sÄdan pÄ sistonde,
gillar generellt inte den lÀtta kÀnslan med titan,men avengern kanske har lite kÀnsla i sej ÀndÄ pga storleken?

Hade en Chrono-Avenger frÄn 2004... Tyckte den var supernice. RejÀl och toolig men kÀndes ÀndÄ smidig i och med att den var i Titan.
LÄnade en bild frÄn nÄn sida som insp.
6995843384_bb7ea9f4d9_z.jpg

Vad hĂ€nde med Colt GMT Plus egentligen? Är det nĂ„gon som har fingrat pĂ„ en i verkliga livet? Intryck?
br10489-colt-gmt_soldat_zoom.jpg
BASEL2009-BREITLING-COLTGMT.jpg
breitling-colt-gmt-plus-diving-watch.jpg
breitling-colt-gmt-plus-diving-watch-side-view.jpg
Sett en sÄdan en gÄng eller om det var en liknande modell, trodde det var en kopia dÄ för jag aldrig hade sett den innan men det var det tydligen inte. KÀnde/klÀmde aldrig pÄ den dock sÄ kan inte uttala mig om kÀnslan.

Tycker den Àr lite ful-snygg pÄ nÄgot sÀtt... Hade den haft vanliga luggar och saknar gmt funktionen sÄ hade jag definitivt kunnat tÀnka mig en sÄdan som beater.
Hade nog ocksÄ varit jÀvligt cool pÄ nato sÄ det Àr verkligen synd att luggarna Àr Oris-style.

DĂ„ var det dags igen. BestĂ€llt ytterligare en blacksteel till min svarta samling. Denna klocka kan vĂ€l liknas vid en modernare version av Avenger Seawolf Blacksteel Chronograph som fanns för nĂ„gra Ă„r sedan i Breitling:s sortiment. Även den var limiterad (i 2000 ex tror jag). Fler egna bilder kommer under "Paketöppning" nĂ€r klockan Ă€r levererad av min AD. Klockan visades i Basel 2015, men mĂ„nga missade nog den. Limiterad i 500 ex. Den heter Superocean M2000 Blacksteel, 46 mm i diam.
m73310b7-bb73-231x-m20basa1.jpg

Nu Àr den hemma. Jag fick nummer 115 av 250. Kommer inom kort att visa nÄgra bilder pÄ den.

Varför nyper ingen viklÄset pÄ köp och sÀlj?
HÄlla pÄ sÄ och försöka sÀtta kÀppar i hjulet genom att dra in fler spekulanter. Tur för dig att det slutade lyckligt iaf ;)
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Tack @Capeland för affÀren. Som vanligt trevligt, men vi fÄr hitta en lucka i schemat sÄ vi kan snacka klockor över en köpp

HÄlla pÄ sÄ och försöka sÀtta kÀppar i hjulet genom att dra in fler spekulanter. Tur för dig att det slutade lyckligt iaf ;)
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Tack @Capeland för affÀren. Som vanligt trevligt, men vi fÄr hitta en lucka i schemat sÄ vi kan snacka klockor över en köpp

Ja, jag hade tÀnkte skriva ett meddelande om bud pÄ det dÀr. Sedan pratar man med Dixie... "Jag har köpt nytt Gummi" :(

Kan det vara skav pÄ AR?
Tror inte det men kanske.. Ska kolla med Jarl Sandin imorrn sÄ blir allt nog bra igen :) har ju ÀndÄ garanti pÄ den sÄ det ska inte vara nÄgra problem. Det som Àr sÄ konstigt Àr att vad det nu Àr sÄ syns det bara ibland. IgÄr sÄg jag det inte pÄ hela dagen Àven om jag försökte. Var visserligen inomhus i normal belysning och ingen kontorsmiljö.

Tillbaka
Topp