• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

FrÄgan Àr ju hur illa det Àr nu...
Finns nÄgra i UK som Àr hyfsat bra, men det ska ju vara vÀrt det ocksÄ. Att reluma en relumad tavla innebÀr ju fortfarande att den Àr relumad.
ja det Àr ju sant...
kan tycka att en 81950 med frecce tavla för 1000 euro inte Àr sÄ illa men frÄgan Àr ju om det ens Àr vÀrt att snygga till det eller ej..
den Àr rÀtt ball som det Àr Àven om indexen Àr rent för vita:hilarious:
 
Har aldrig fattat det dÀr. De lÀgger ju ÀndÄ belÀggning pÄ vitguld. Spelar ju noll roll vad det Àr för material under.
Att höja priserna samtidigt som man sÀnker detaljrikedom pÄ boettens baklock och dÀrtill anvÀnder billigare material rimmar illa i mina öron. KÀnns inte som en lyxprodukt...

Vetskapen om att man anvÀnde vitguld, helt i onödan "bara för att", utan att skryta om det i marknadsföring. DET var en detalj som för mig andades premium!
 
14BCB0D3-1803-4D25-8B0A-D657D1A7B74C.jpeg

SÄ lÀnge indexen har sÄ hÀr trÄkig finish spelar inte logotypens material nÄgon roll (för mig).
Ja vi har ju varit inne pÄ temat mÄnga gÄnger innan och trenden att finishen sakta men sÀkert försÀmrats pÄ Breitling pÄbörjades ju tyvÀrr lÄngt innan Köööörn tog över
 
Den nya gröna Superocean Àr inte alls dum. Natoband har aldrig riktigt varit min grej, oavsett om det Àr IWC, Omega eller Breitling som tillverkar dem, men pÄ denna tycker jag det passar riktigt bra. Den ser dock liiiite stor ut nÀr man ser handledsbilden.

Green Superocean .jpg
Green Superocean.jpg
 
Att höja priserna samtidigt som man sÀnker detaljrikedom pÄ boettens baklock och dÀrtill anvÀnder billigare material rimmar illa i mina öron. KÀnns inte som en lyxprodukt...

Vetskapen om att man anvÀnde vitguld, helt i onödan "bara för att", utan att skryta om det i marknadsföring. DET var en detalj som för mig andades premium!

Till Kern's försvar sÄ har Breitling varit rÀtt dÄliga pÄ casebacks lÀnge.
 
Allt typ. Den mest vÀlskapta moderna bratten jag haft pÄ armen. Lökkrona som inte skaver, perfekt storlek och symmetri pÄ 41:an, inget star trek-otyg (vilket visserligen Kern slopat vilket Àr bra), bra balans mellan borstat och polerat, detaljarbete pÄ klassisk breitling-nivÄ. Mer den Àldre stilen Àn andra Chronomat B01:eek:r.
Enda negativa imo Àr fakepatina men jag mÄste sÀga att det syns mer pÄ bilder, pÄ armen tÀnker man inte pÄ det alls.
Ge mig en Airborne 41 i titan utan vridring och onödig datumvisning sÄ blir det en keeper för min del.
 
Ok, vad skiljer det nya? Hittar ingen bild dÄ jag googlar...
Har för mig att TP sa att det Àr lite vassare kanter pÄ det nya viklÄset och att det gamla Àr med nÄgot rundare kanter. Edit: Tror den första bilden hÀr Àr pÄ det nyare utifrÄn dom jag har haft och den andra bilden Àr det gamla.
Men om jag har fel fÄr nÄgon gÀrna rÀtta mig.
C21140E1-123D-4D39-B942-89CC2E2815AC.jpeg
4A41E9BA-DC9C-494F-80AC-0232E3D3F395.jpeg
 
Senast Àndrad:
Ja du har nog rÀtt i det utifrÄn min edit ovanför. Sen har jag för mig att push justeringen Àr lite olika mellan gamla och nya.
Nu Àr det översta det nya, och det understa det gamla plötsligt. :)
Jag har det nya till min aerospace och det Àr bra, helt klart. Det Àr bara det att det gamla Àr helt suverÀnt och det mest bekvÀma och vÀlbyggda lÄset jag haft (alla mÀrken). Att göra nÄgot sÄ perfekt till nÄgot mindre perfekt Àr inget annat Àn snÄlt. Man ser att produktionskostnaden för det nya Àr mycket lÀgre Àn Àldre.
Att snÄla in och göra saker sÀmre samtidigt som priserna gÄr upp Àr inte en bra affÀrsidé pÄ sikt. Samma sak med vitguldsvingarna.
 
Nu Àr det översta det nya, och det understa det gamla plötsligt. :)
Jag har det nya till min aerospace och det Àr bra, helt klart. Det Àr bara det att det gamla Àr helt suverÀnt och det mest bekvÀma och vÀlbyggda lÄset jag haft (alla mÀrken). Att göra nÄgot sÄ perfekt till nÄgot mindre perfekt Àr inget annat Àn snÄlt. Man ser att produktionskostnaden för det nya Àr mycket lÀgre Àn Àldre.
Att snÄla in och göra saker sÀmre samtidigt som priserna gÄr upp Àr inte en bra affÀrsidé pÄ sikt. Samma sak med vitguldsvingarna.
Har för mig att det nya kom under mitten av 2017, kan det stÀmma ?
 
Fick se nu att Kööörn var vd för iwc i 15 Är sÄ jag kanske ska ge upp hoppet om att han Àr borta om 2 Är :D
 
Fick se nu att Kööörn var vd för iwc i 15 Är sÄ jag kanske ska ge upp hoppet om att han Àr borta om 2 Är :D

Jag har alltid avskytt Kern (givetvis inte personligt, utan mer som han valt att styra mÀrket), se mina tidigare poster i denna trÄd.
Men efter senaste slÀppet hÀr sÄ vet jag inte lÀngre. Jag mÄste sÀga att jag tycker hela Avenger serien Àr en fulltrÀff! NÄgot av det bÀsta jag sett frÄn Breitling pÄ lÀnge. TÀnk om han fortsÀtter sÄ hÀr med Chronomat, dÄ fÄr jag gÄ ut och göra avbön :D
 
Det Àr vettig storlek pÄ de dÀr tidigare, sÄ de blir trevliga allroundklockor.
Storleken Àr en viktig faktor helt klart, men kanske Àn mer att man kommer ifrÄn faktorer som behov av status, investeringstÀnk, passainigruppenbehov och obefintlig rÄnrisk. NÀr man vill va sig sjÀlv för en stund helt enkelt. Sen Àr den snygg, sportig, skön att bÀra och har ett bra urverk.
 
Tillbaka
Topp