Hörru!!Varje GTG i Gborg Àr vÀl en Breitling-GTG..........
Nu ska du inte vara sÄn bara för du har en Rooooollex pÄ armen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Hörru!!Varje GTG i Gborg Àr vÀl en Breitling-GTG..........
Det vete fÄglarna. Tycker mitt Àr kanon!!hur Àr det med breitlinggummi ?mjuknar dom och blir mer följsamma med tiden?
Jag fattar... Om du spÀnner ett hÄl till dÄ? Har inget minne av att mitt kÀndes sÄ..tycker mitt e rÀtt styvt och sitter mer () Àn O om ni fattar grafiken
Mitt Àr mjukt och skönt.hur Àr det med breitlinggummi ?mjuknar dom och blir mer följsamma med tiden?
Ja dom blir mjukare, rÀtt fort ocksÄ, tar max tvÄ veckor vid dagligt anvÀndande.hur Àr det med breitlinggummi ?mjuknar dom och blir mer följsamma med tiden?
refresh glömde citera förut.okej ,men till vadÄ?
Samma hÀr, visserligen pÄ viklÄs dÄ. Tycker tang-type banden Àr lite obekvÀma, men det Àr pga flÀrpen som alltid fastnar i tröjor osv.Mitt var skönt direkt. Dock 44mm klocka och 22-20 band.
Vart sÀtter du gummihÄllaren, lÀngst in? Jag sÀtter den nÀstan lÀngst ut, typ sista hÄlet dÄ hÄlls hela bandet nere. TyvÀrr ingen klocka pÄ mig nu sÄ jag kan inte visa bildligt.Samma hÀr, visserligen pÄ viklÄs dÄ. Tycker tang-type banden Àr lite obekvÀma, men det Àr pga flÀrpen som alltid fastnar i tröjor osv.
NÀ lÀngst ut sÄ klart. SÄ lÄngt ut som den fortf sitter kvar men det blir sÄ tjockt i jÀmförelse med viklÄset dÄ gummit ligger omlott.Vart sÀtter du gummihÄllaren, lÀngst in? Jag sÀtter den nÀstan lÀngst ut, typ sista hÄlet dÄ hÄlls hela bandet nere. TyvÀrr ingen klocka pÄ mig nu sÄ jag kan inte visa bildligt.
Skulle tro att det Àr tidigt 80-tal men har inte kollatTjena! En kompis till mig har precis köpt en Chronomat(ic?) ref. 81.950 men undrar lite om den. 1. Vad Àr det för Ärtal pÄ den? Under loggan pÄ baksidan stÄr det (vÀldigt otydligt, man anar det pÄ sista bilden) "45803" (serienumret?), skulle man kunna fÄ fram tillverkningsÄr frÄn det? 2. Det sitter en röd pÀrla vid kl. 12 pÄ bezeln, Àr detta original eller nÄgot hemmagjort? Har inte sett det pÄ nÄgon annan innan. 3. VÀrdet i befintligt skick utan box & cert men med bullet bracelet?
Lite bilder:
Tjena! En kompis till mig har precis köpt en Chronomat(ic?) ref. 81.950 men undrar lite om den. 1. Vad Àr det för Ärtal pÄ den? Under loggan pÄ baksidan stÄr det (vÀldigt otydligt, man anar det pÄ sista bilden) "45803" (serienumret?), skulle man kunna fÄ fram tillverkningsÄr frÄn det? 2. Det sitter en röd pÀrla vid kl. 12 pÄ bezeln, Àr detta original eller nÄgot hemmagjort? Har inte sett det pÄ nÄgon annan innan. 3. VÀrdet i befintligt skick utan box & cert men med bullet bracelet?
Lite bilder:
Ang vĂ€rdet i befintligt skick. SĂ„lde en liknande frĂ„n 84 i bra skick för 9000kr i april. Ăven den satt pĂ„ en roleaux lĂ€nk. Kan dock ha varit lite ovanligare Ă€n den blĂ„/guld tavlan.Tjena! En kompis till mig har precis köpt en Chronomat(ic?) ref. 81.950 men undrar lite om den. 1. Vad Ă€r det för Ă„rtal pĂ„ den? Under loggan pĂ„ baksidan stĂ„r det (vĂ€ldigt otydligt, man anar det pĂ„ sista bilden) "45803" (serienumret?), skulle man kunna fĂ„ fram tillverkningsĂ„r frĂ„n det? 2. Det sitter en röd pĂ€rla vid kl. 12 pĂ„ bezeln, Ă€r detta original eller nĂ„got hemmagjort? Har inte sett det pĂ„ nĂ„gon annan innan. 3. VĂ€rdet i befintligt skick utan box & cert men med bullet bracelet?
Lite bilder:
Den reffen tillverkades mellan 1984-90.
Efter en kort visit ute i kylan Àr jag tillbaka i klubben, nÀstan orimligt nöjd med denna!
FrĂ„n -90 förekommer loggan pĂ„ sekundvisaren sĂ„ tidigt 90-tal Ă€r denna frĂ„n vilket lirar bra med den nakna tavlan, TT och roleauxlĂ€nken. Ălskar den lĂ€nken, sjukt bekvĂ€m och stabil. Skulle tippa pĂ„ att vĂ€rdet i Sverige Ă€r omkring 9' medan vĂ€rdet ute i Europa Ă€r ca 11'-12'. Men det Ă€r en högst godtycklig berĂ€kning.Den reffen tillverkades mellan 1984-90.
Japp, Avenger M1Titan? Nice!
Japp, Avenger M1
Den kÀnns absolut "massiv" och vÀldigt gedigen, inte för lÀtt och mycket behaglig pÄ handleden.Hur kÀnns den i tyngden? Upplever man fortfarande den som Breitling "massiv" om du förstÄr vad jag menar.