• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

PCB

Audemars
image.jpeg
image.jpeg
Gummi medföljde!

image.jpeg
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    263.9 KB · Visningar: 11

PCB

Audemars
om jag spÀnner mer sitter det för hÄrt:)
20/18 banden kanske blir lite styvare?
sen om klockan varit en 44mm sÄ hade bandet kanske gÄtt mer "rÀtt ner" frÄn bandhornen
nu med 41mm "vilar " ju bandet lite mer pÄ överdelen av handleden innan "böjjen" kommer
jisses vad invecklat det blev nu ,,,,skitsnyggt Àr det iallafall:D
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Samma hÀr, visserligen pÄ viklÄs dÄ. Tycker tang-type banden Àr lite obekvÀma, men det Àr pga flÀrpen som alltid fastnar i tröjor osv.
Vart sÀtter du gummihÄllaren, lÀngst in? Jag sÀtter den nÀstan lÀngst ut, typ sista hÄlet dÄ hÄlls hela bandet nere. TyvÀrr ingen klocka pÄ mig nu :nailbiting: sÄ jag kan inte visa bildligt.
 

Oli

Omega
2-Faktor
Vart sÀtter du gummihÄllaren, lÀngst in? Jag sÀtter den nÀstan lÀngst ut, typ sista hÄlet dÄ hÄlls hela bandet nere. TyvÀrr ingen klocka pÄ mig nu :nailbiting: sÄ jag kan inte visa bildligt.
NÀ lÀngst ut sÄ klart. SÄ lÄngt ut som den fortf sitter kvar men det blir sÄ tjockt i jÀmförelse med viklÄset dÄ gummit ligger omlott.

Har inget sÄnt band kvar nu dock dÄ jag satt pÄ viklÄset :)
 

AdmAndrssn

Panerai
2-Faktor
Tjena! En kompis till mig har precis köpt en Chronomat(ic?) ref. 81.950 men undrar lite om den. 1. Vad Àr det för Ärtal pÄ den? Under loggan pÄ baksidan stÄr det (vÀldigt otydligt, man anar det pÄ sista bilden) "45803" (serienumret?), skulle man kunna fÄ fram tillverkningsÄr frÄn det? 2. Det sitter en röd pÀrla vid kl. 12 pÄ bezeln, Àr detta original eller nÄgot hemmagjort? Har inte sett det pÄ nÄgon annan innan. 3. VÀrdet i befintligt skick utan box & cert men med bullet bracelet?
Lite bilder:
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
 

Oli

Omega
2-Faktor
Tjena! En kompis till mig har precis köpt en Chronomat(ic?) ref. 81.950 men undrar lite om den. 1. Vad Àr det för Ärtal pÄ den? Under loggan pÄ baksidan stÄr det (vÀldigt otydligt, man anar det pÄ sista bilden) "45803" (serienumret?), skulle man kunna fÄ fram tillverkningsÄr frÄn det? 2. Det sitter en röd pÀrla vid kl. 12 pÄ bezeln, Àr detta original eller nÄgot hemmagjort? Har inte sett det pÄ nÄgon annan innan. 3. VÀrdet i befintligt skick utan box & cert men med bullet bracelet?
Lite bilder:
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
Skulle tro att det Àr tidigt 80-tal men har inte kollat :)
 

svesam

Rolex
Tjena! En kompis till mig har precis köpt en Chronomat(ic?) ref. 81.950 men undrar lite om den. 1. Vad Àr det för Ärtal pÄ den? Under loggan pÄ baksidan stÄr det (vÀldigt otydligt, man anar det pÄ sista bilden) "45803" (serienumret?), skulle man kunna fÄ fram tillverkningsÄr frÄn det? 2. Det sitter en röd pÀrla vid kl. 12 pÄ bezeln, Àr detta original eller nÄgot hemmagjort? Har inte sett det pÄ nÄgon annan innan. 3. VÀrdet i befintligt skick utan box & cert men med bullet bracelet?
Lite bilder:
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Den reffen tillverkades mellan 1984-90.
 

Oli

Omega
2-Faktor
Tjena! En kompis till mig har precis köpt en Chronomat(ic?) ref. 81.950 men undrar lite om den. 1. Vad Àr det för Ärtal pÄ den? Under loggan pÄ baksidan stÄr det (vÀldigt otydligt, man anar det pÄ sista bilden) "45803" (serienumret?), skulle man kunna fÄ fram tillverkningsÄr frÄn det? 2. Det sitter en röd pÀrla vid kl. 12 pÄ bezeln, Àr detta original eller nÄgot hemmagjort? Har inte sett det pÄ nÄgon annan innan. 3. VÀrdet i befintligt skick utan box & cert men med bullet bracelet?
Lite bilder:
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
Ang vĂ€rdet i befintligt skick. SĂ„lde en liknande frĂ„n 84 i bra skick för 9000kr i april. Även den satt pĂ„ en roleaux lĂ€nk. Kan dock ha varit lite ovanligare Ă€n den blĂ„/guld tavlan.

Den röda stenen Àr förmodligen eftermonterad btw.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Den reffen tillverkades mellan 1984-90.
FrĂ„n -90 förekommer loggan pĂ„ sekundvisaren sĂ„ tidigt 90-tal Ă€r denna frĂ„n vilket lirar bra med den nakna tavlan, TT och roleauxlĂ€nken. Älskar den lĂ€nken, sjukt bekvĂ€m och stabil. Skulle tippa pĂ„ att vĂ€rdet i Sverige Ă€r omkring 9' medan vĂ€rdet ute i Europa Ă€r ca 11'-12'. Men det Ă€r en högst godtycklig berĂ€kning.
 

Picke79

Cartier
2-Faktor
Jag köpte denna v36 2015, pÄ söndagen samma vecka fastnade minuthanden under kanten till det undre digitalfönstret, under tiden jag slappade framför tv sÄ inget vÄld, helt enkelt miss i montering.
I onsdags kom den tebax frÄn en 6 veckors resa till sin födelse ort. Ingen direkt info om vad som ÄtgÀrdats förutom att det Àr utbytta visare.
Men jag Ă€r nöjd att den Ă€r tillbaka, sjukt stor men sjukt Nice. Min enda quartz och min enda Breitling. ïżŒfunkar utmĂ€rkt pĂ„ x2000 tillsammans med en Mariestad. SkĂ„l och trevlig helg alla KS
 

Bilagor

  • 1445618623819-1999423480.jpg
    1445618623819-1999423480.jpg
    87 KB · Visningar: 43
Topp