• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Camo00

Patek
Jag tycker svart eller brunt gummi passar bÀst till vit tavla.
DSC_1510-01.jpeg
HĂ„ller med Dig!
DSC_0069.JPG
 

Flow

KS Explorers Club
2-Faktor
Fasiken, nu har jag oxÄ blivit sugen pÄ nytt gummi till stÄlfisken, vit tavla sÄ jag tÀnkte mig blÄtt pro II diver, men diskussionen hÀr har ju fÄtt mig att titta pÄ viklÄs, jag som försöker spara till en seadweller. Samtidigt tÀnker jag pÄ en seawolf ytterligare, fast med gul tavla, skulle kunna vara frÀckt med blÄtt gumm dit oxÄ, hur ska detta sluta?:nailbiting:

Jag tycker svart eller brunt gummi passar bÀst till vit tavla.
DSC_1510-01.jpeg

Nu har ni iofs olika vit pÄ era tavlor. Tycker respektive combo Àr snyggast.

Ja de e klart. BlÄ gummi kanske inte passar till den krÀmvita tavlan.

Fast snyggast Àr ÀndÄ Blue On Blue ;)
image.jpeg

Givetvis! Jag hade blÄ pro1 gummi med törnlÄs till min skyland med blÄ tavla. Mycket bra kombo!

Japp jag Àlskar min A17035. Det Àr min första schweiziska klocka som jag köpte fullset nÀr jag hade sommarjobbat som artonÄring 1998 för 3500 kronor. Var sÄ glad för den sÄ lÀnge och bar den som enda klocka i ca 10 Är innan hysterin började. Skulle inte sÀlja den för 50k faktiskt. 100k kan vi börja snacka haha. Jag funderar pÄ att ge den en service, den fyller ÀndÄ 20 Är i Är. :)

Ja min skyland va en sÄn "första riktiga" klocka som jag bar med stolthet i mÄnga Är. Till skillnad frÄn dig sÄ sÄlde jag den och jag har saknat den sedan dess. Visst jag kan köpa en likadan men de blir aldrig samma sak... Som sagt Ängrar mig Àn idag :( Man ska aldrig underskatta det sentimentala vÀrdet, 100k hade inte vart vÀrt det nu i efterhand.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Det Àr som Àr bÀst med min A17035 Àr att det Àr som att pÄ sig en sidenrem (lite överdrivet kanske men ÀndÄ). Det beror pÄ att pro1-lÀnken Àr skönt rundad/fasad i kanterna ner mot huden. Mycket bekvÀmt, inget vasst. SÄ borde Breitling göra med alla lÀnkar.
 

Camo00

Patek
HĂ„ller ju efter ett rejĂ€lt ekonomiskt bakslag pĂ„ att spara ihop till en bratte igen. Är i prisklassen mest sugen pĂ„ en Colt II igen, men har sneglat en del pĂ„ GMTn ocksĂ„, dvs a32350...

P1383-Breitling4.jpg


Men tvÄ frÄgor:
1. Vilken Àr snyggast? :)
2. Är det nĂ„n som vet om det Ă€r samma case till a32350 och a17380?? Dvs, Ă€r det samma Ă€ndlĂ€nkar? Det ser ut sĂ„ pĂ„ mĂ„tt och bilder, hade varit grymt om lĂ€nken gick att flytta mellan de bĂ„da... DĂ„ köper jag en av varje... :)
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Haha "god morgon"!
Jag tror att du menade tvÀrtom...typ.
Oavsett sÄ sÀger jag sÄ hÀr. Trist att viklÄsen mellan gummi och lÀder inte Àr samma samt att gummi med törnlÄs inte gÄr att anvÀnda pÄ viklÄs. Det hade blivit sÄ mkt billigare. Dock sÄ Àr det sÄ snyggt med viklÄs att allt Àr förlÄtet. :D
 

Oli

Omega
2-Faktor
Oavsett sÄ sÀger jag sÄ hÀr. Trist att viklÄsen mellan gummi och lÀder inte Àr samma samt att gummi med törnlÄs inte gÄr att anvÀnda pÄ viklÄs. Det hade blivit sÄ mkt billigare. Dock sÄ Àr det sÄ snyggt med viklÄs att allt Àr förlÄtet. :D
Hade varit riktigt jÀvla grymt om man kunde montera lÀder eller military pÄ deployant claspen. Hade nog gjort banden rÀtt mycket dyrare dock dÄ dom fÄr producera i olika storlekar. Om dom inte kommer pÄ nÄgon smart lösning för att korta banden som pÄ gummit.
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Hade varit riktigt jÀvla grymt om man kunde montera lÀder eller military pÄ deployant claspen. Hade nog gjort banden rÀtt mycket dyrare dock dÄ dom fÄr producera i olika storlekar. Om dom inte kommer pÄ nÄgon smart lösning för att korta banden som pÄ gummit.
Jag ska nog försöka mig pÄ att bestÀlla custom vintagelÀder till viklÄset för gummi. Nyfiken ju... ;)
 
Senast Àndrad:

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag Àr faktiskt lite sugen pÄ 18k-chronomaten som ligger pÄ tratten. Dock sÄ skulle man vilja se den först. Jag gillar inte att bezel:en Àr polerad och bezel-kanterna ser inte sÄ skarpa ut. Det Àr tyvÀrr vanligt pÄ mÄnga Àldre guldingar.
HĂ€r: http://www.tradera.com/item/190110/243383571/breitling-chronomat-18k-guld-full-set
SÄ hÀr ser ett perfekt ex ut som jag spanat pÄ ett tag men som tyvÀrr nyligen blev sÄlt (dock med fejkband): http://www.chrono24.se/breitling/chronomat-yellow-gold--id3683979.htm
Jag kommer nog inte bjuda pÄ tratten dÄ jag vill ha min som den undre, jag kommer Ängra mig annars.

Om man fÄr tag i motsvarig klocka behöver man ett gummi med viklÄs i 18k. NÄgon som har koll pÄ vad ett sÄnt gÄr lös pÄ? Med tanke pÄ stÄllÄsets pris sÄ blir man nog lite nödig av guldlÄsets pris.
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
HĂ„ller ju efter ett rejĂ€lt ekonomiskt bakslag pĂ„ att spara ihop till en bratte igen. Är i prisklassen mest sugen pĂ„ en Colt II igen, men har sneglat en del pĂ„ GMTn ocksĂ„, dvs a32350...

P1383-Breitling4.jpg


Men tvÄ frÄgor:
1. Vilken Àr snyggast? :)
2. Är det nĂ„n som vet om det Ă€r samma case till a32350 och a17380?? Dvs, Ă€r det samma Ă€ndlĂ€nkar? Det ser ut sĂ„ pĂ„ mĂ„tt och bilder, hade varit grymt om lĂ€nken gick att flytta mellan de bĂ„da... DĂ„ köper jag en av varje... :)
1. Jag vet inte, men jag stör mig lite siffrorna 2-24 pÄ insidan av de stora siffrorna. Det gör jag pÄ alla tavlor som har det sÄ, sÄ det Àr inte specifikt för a32350 (gmt). Dock har du ju haft a17380 sÄ kör pÄ gmt för att testa nytt :)

2. Vet ej.

Ja jag vet att jag inte svarat pÄ nÄgon av frÄgorna egentligen. VarsÄgod :D
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Jag Àr faktiskt lite sugen pÄ 18k-chronomaten som ligger pÄ tratten. Dock sÄ skulle man vilja se den först. Jag gillar inte att bezel:en Àr polerad och bezel-kanterna ser inte sÄ skarpa ut. Det Àr tyvÀrr vanligt pÄ mÄnga Àldre guldingar.
HĂ€r: http://www.tradera.com/item/190110/243383571/breitling-chronomat-18k-guld-full-set
SÄ hÀr ser ett perfekt ex ut som jag spanat pÄ ett tag men som tyvÀrr nyligen blev sÄlt (dock med fejkband): http://www.chrono24.se/breitling/chronomat-yellow-gold--id3683979.htm
Jag kommer nog inte bjuda pÄ tratten dÄ jag vill ha min som den undre, jag kommer Ängra mig annars.

Om man fÄr tag i motsvarig klocka behöver man ett gummi med viklÄs i 18k. NÄgon som har koll pÄ vad ett sÄnt gÄr lös pÄ? Med tanke pÄ stÄllÄsets pris sÄ blir man nog lite nödig av guldlÄsets pris.
Guld pÄ gummi Àr sick :cigar::cool:
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Vem skrev inlÀgget om hur man tyder siffrorna mellan bandhornen? Har letat men hittar inte inlÀgget helt plötsligt. LÀnka mig tack!
 
Senast Àndrad:

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
HĂ„ller ju efter ett rejĂ€lt ekonomiskt bakslag pĂ„ att spara ihop till en bratte igen. Är i prisklassen mest sugen pĂ„ en Colt II igen, men har sneglat en del pĂ„ GMTn ocksĂ„, dvs a32350...

P1383-Breitling4.jpg


Men tvÄ frÄgor:
1. Vilken Àr snyggast? :)
2. Är det nĂ„n som vet om det Ă€r samma case till a32350 och a17380?? Dvs, Ă€r det samma Ă€ndlĂ€nkar? Det ser ut sĂ„ pĂ„ mĂ„tt och bilder, hade varit grymt om lĂ€nken gick att flytta mellan de bĂ„da... DĂ„ köper jag en av varje... :)

Colt 2 blÄ tavla.
 

Oli

Omega
2-Faktor
Jag Àr faktiskt lite sugen pÄ 18k-chronomaten som ligger pÄ tratten. Dock sÄ skulle man vilja se den först. Jag gillar inte att bezel:en Àr polerad och bezel-kanterna ser inte sÄ skarpa ut. Det Àr tyvÀrr vanligt pÄ mÄnga Àldre guldingar.
HĂ€r: http://www.tradera.com/item/190110/243383571/breitling-chronomat-18k-guld-full-set
SÄ hÀr ser ett perfekt ex ut som jag spanat pÄ ett tag men som tyvÀrr nyligen blev sÄlt (dock med fejkband): http://www.chrono24.se/breitling/chronomat-yellow-gold--id3683979.htm
Jag kommer nog inte bjuda pÄ tratten dÄ jag vill ha min som den undre, jag kommer Ängra mig annars.

Om man fÄr tag i motsvarig klocka behöver man ett gummi med viklÄs i 18k. NÄgon som har koll pÄ vad ett sÄnt gÄr lös pÄ? Med tanke pÄ stÄllÄsets pris sÄ blir man nog lite nödig av guldlÄsets pris.
Du vill inte ens veta. RĂ€kna med 25k
 

Oli

Omega
2-Faktor
Ja helt stört. Jag fÄr inte hitta sÄna hÀr klockor. PlÄnboken gillar inte det om psykosen blir för stor. För den som inte orkar gÄ in pÄ min lÀnk sÄ snor jag hÀr bilden pÄ en perfekt 18k gammal chronomat med borstad bezel och sylvassa bezelkanter. Mums.
3683979f.jpg
Gillar inte helguldklockor alls egentligen.. Det enda undantaget Àr just chronomat och chronomat 44 b01, min morfar hade en sÄdan med mörkgrön tavla nÀr jag var mindre, dock utan sifferindex. Sjukt snygga.
Han sÄlde den tyvÀrr nÄgra Är innan han gick bort, riktigt synd (sÄlde den för typ 60k pÄ den tiden har jag för mig.) Hade verkligen velat Àrva den. :(
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag Àr pÄ stÀndig jakt efter en första generations "nya" chronomat med gamla logan, omÀrkt verk och borstad finish, precis innan chronomat gick över frÄn navitimer-serien till windrider. Trodde jag hittade den perfekta klockan idag. Den ser helt legit ut, patinan Àr perfekt. Men........till min besvikelse Àr bakboetten nednött sÄ det gÄr knappt att lÀsa serienumret. Mycket synd. Inte för att jag tvivlar pÄ att den Àr kosher men det Àr ÀndÄ viktigt om jag ska vara helt nöjd med köpet. Den som kniper den Àr breitling-kung, tyvÀrr blir det inte jag. :)
http://www.chrono24.se/breitling/chronomat-81950-aopa-prototype--1st-series-100m--id2873395.htm
 

Oli

Omega
2-Faktor
Jag Àr pÄ stÀndig jakt efter en första generations "nya" chronomat med gamla logan, omÀrkt verk och borstad finish, precis innan chronomat gick över frÄn navitimer-serien till windrider. Trodde jag hittade den perfekta klockan idag. Den ser helt legit ut, patinan Àr perfekt. Men........till min besvikelse Àr bakboetten nednött sÄ det gÄr knappt att lÀsa serienumret. Mycket synd. Inte för att jag tvivlar pÄ att den Àr kosher men det Àr ÀndÄ viktigt om jag ska vara helt nöjd med köpet. Den som kniper den Àr breitling-kung, tyvÀrr blir det inte jag. :)
http://www.chrono24.se/breitling/chronomat-81950-aopa-prototype--1st-series-100m--id2873395.htm
Den ser man inte varje dag. Synd att den inte var frÄn 85.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Det finns en annan fin borstad pÄ ebay, frÄn 84-85 Àven om sÀljaren felaktigt skriver 95. TyvÀrr Àr denna första modellen nÀr de just börjat med moderna logon. Fortfarande omÀrkt verk vilket Àr plus. Fin patina. Saknar roleaux-lÀnken. Dessa borstade chronomater Àr riktigt fina hela bunten, de Àr lite pre-blackbird.
http://www.ebay.com/itm/BREITLING-C...064366?hash=item3f514ee42e:g:40MAAOSwj0NUfZEi
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
AngÄende AOPA-chronomaten sÄ blir jag lite osÀker pÄ boettlocket överlag. Det ser ut som serienumret börjar pÄ en etta? Den bör ha fyra siffrors serienummer och börja pÄ en nolla om den tillhör de 500? 0001-0500. A:et talar inte heller för de 500. HÄller mig borta.

NÄgon som kÀnner till detta bÀttre?
 
Topp