• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Picke79

Cartier
2-Faktor
DSC_0004.JPG
Den vita Aerospacen tycker jag Àr nice.
Börjar bli sugen pÄ en superquartz.
Breitling-Aerospace11.jpg
Den Àr faktiskt jÀvligt lÀcker, men de "orange" digital tecknen förstör den för mig. Borde ha varit vita.. Det borde inte dröja lÀnge innan vi ser en Breitling med nÄgon form av e-papper display dÀr det grafiska i digitalfönstret motsvarar detaljerna pÄ resten av klockan
 

svesam

Rolex
Jag köpte denna v36 2015, pÄ söndagen samma vecka fastnade minuthanden under kanten till det undre digitalfönstret, under tiden jag slappade framför tv sÄ inget vÄld, helt enkelt miss i montering.
I onsdags kom den tebax frÄn en 6 veckors resa till sin födelse ort. Ingen direkt info om vad som ÄtgÀrdats förutom att det Àr utbytta visare.
Men jag Ă€r nöjd att den Ă€r tillbaka, sjukt stor men sjukt Nice. Min enda quartz och min enda Breitling. ïżŒfunkar utmĂ€rkt pĂ„ x2000 tillsammans med en Mariestad. SkĂ„l och trevlig helg alla KS

Riktigt cool!
 

svesam

Rolex
Tjena! En kompis till mig har precis köpt en Chronomat(ic?) ref. 81.950 men undrar lite om den. 1. Vad Àr det för Ärtal pÄ den? Under loggan pÄ baksidan stÄr det (vÀldigt otydligt, man anar det pÄ sista bilden) "45803" (serienumret?), skulle man kunna fÄ fram tillverkningsÄr frÄn det? 2. Det sitter en röd pÀrla vid kl. 12 pÄ bezeln, Àr detta original eller nÄgot hemmagjort? Har inte sett det pÄ nÄgon annan innan. 3. VÀrdet i befintligt skick utan box & cert men med bullet bracelet?
Lite bilder:
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Nu mÄste vi hjÀlpas Ät @TiE @JensBP @Mekmek @Eurenius med flera.
Hur Àr det stÀllt med den hÀr.
Det stÄr 81950 pÄ locket men tavlan skvallrar om en ref 13048. Whats up? Hopplockade delar eller en modell som jag missat?
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Tjena! En kompis till mig har precis köpt en Chronomat(ic?) ref. 81.950 men undrar lite om den. 1. Vad Àr det för Ärtal pÄ den? Under loggan pÄ baksidan stÄr det (vÀldigt otydligt, man anar det pÄ sista bilden) "45803" (serienumret?), skulle man kunna fÄ fram tillverkningsÄr frÄn det? 2. Det sitter en röd pÀrla vid kl. 12 pÄ bezeln, Àr detta original eller nÄgot hemmagjort? Har inte sett det pÄ nÄgon annan innan. 3. VÀrdet i befintligt skick utan box & cert men med bullet bracelet?
Lite bilder:
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
Jag hÄller med om det ni andra sÀger. MÄnga fel för referensen men inte sÄ ovanligt pÄ en sÄ gammal klocka som mycket vÀl kan ha passerat ett antal Àgare och ett antal service. Alla Àr ju inte purister. Fel visare (har sÀkert fÄtt nya pÄ nÄgon service, och valt dessa som faktiskt Àr snyggare), fel rotor (samma sak hÀr, kan ha fÄtt en reservdel som fanns hemma/gick att fÄ tag i), fel tavla (mÄnga byter tavlor och nÄgon kan helt enkelt ha velat piffa upp klockan för en billig peng).
1. StÄr mellan luggarna klockan sex. Det Àr iallafall dÄ som boetten Àr tillverkad och i normala fall klockan sÄ lÀnge det inte Àr ett vilt ihopplock.
2. Ej original.
3. HÄller med de andra. Kanske lite mer pÄ tradera om man har ett bra konto dÀr folk vÄgar bjuda.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Tjena! En kompis till mig har precis köpt en Chronomat(ic?) ref. 81.950 men undrar lite om den. 1. Vad Àr det för Ärtal pÄ den? Under loggan pÄ baksidan stÄr det (vÀldigt otydligt, man anar det pÄ sista bilden) "45803" (serienumret?), skulle man kunna fÄ fram tillverkningsÄr frÄn det? 2. Det sitter en röd pÀrla vid kl. 12 pÄ bezeln, Àr detta original eller nÄgot hemmagjort? Har inte sett det pÄ nÄgon annan innan. 3. VÀrdet i befintligt skick utan box & cert men med bullet bracelet?
Lite bilder:
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
Men för allt i vÀrlden, peta bort den vidriga röda stenen. Helt smaklöst ju... :wtf:
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
@Flow
HÀr Àr den som vissa (lite felaktigt) kallar "Colt 1 Auto" A17035 bredvid "Colt 2 Auto" A17380.
Jag har denna A17035 fullset och kan dock inte hitta varumÀrket Colt nÄgonstans, sÄ den Àr vÀl egentligen pre-Colt faktiskt. Den riktiga "Colt 1 Automatic" Àr ju faktiskt A17350. Skulle A17035 kallas "ettan" borde A17350 kallas "tvÄan" och A17380 "trean" och sÄ Àr det ju inte. Haha vad jag snurrar till allt, hoppas nÄgon kan förstÄ vad jag skriver.
Unknown-1.jpeg
 

Flow

KS Explorers Club
2-Faktor
@Flow
HÀr Àr den som vissa (lite felaktigt) kallar "Colt 1 Auto" A17035 bredvid "Colt 2 Auto" A17380.
Jag har denna A17035 fullset och kan dock inte hitta varumÀrket Colt nÄgonstans, sÄ den Àr vÀl egentligen pre-Colt faktiskt. Den riktiga "Colt 1 Automatic" Àr ju faktiskt A17350. Skulle A17035 kallas "ettan" borde A17350 kallas "tvÄan" och A17380 "trean" och sÄ Àr det ju inte. Haha vad jag snurrar till allt, hoppas nÄgon kan förstÄ vad jag skriver.
Unknown-1.jpeg

Den Àr ju cult oavsett! Jag gillar dom Àldre brattarna :)
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
DSC_0004.JPG

Den Àr faktiskt jÀvligt lÀcker, men de "orange" digital tecknen förstör den för mig. Borde ha varit vita.. Det borde inte dröja lÀnge innan vi ser en Breitling med nÄgon form av e-papper display dÀr det grafiska i digitalfönstret motsvarar detaljerna pÄ resten av klockan

Jag tycker att de guldaktiga siffror Àr den bÀsta detaljen :)
Det matchar ju loggan och texten hur bra som helst.
 

xmb216bc

Panerai
Fasiken, nu har jag oxÄ blivit sugen pÄ nytt gummi till stÄlfisken, vit tavla sÄ jag tÀnkte mig blÄtt pro II diver, men diskussionen hÀr har ju fÄtt mig att titta pÄ viklÄs, jag som försöker spara till en seadweller. Samtidigt tÀnker jag pÄ en seawolf ytterligare, fast med gul tavla, skulle kunna vara frÀckt med blÄtt gumm dit oxÄ, hur ska detta sluta?:nailbiting:
 

Flow

KS Explorers Club
2-Faktor
Fasiken, nu har jag oxÄ blivit sugen pÄ nytt gummi till stÄlfisken, vit tavla sÄ jag tÀnkte mig blÄtt pro II diver, men diskussionen hÀr har ju fÄtt mig att titta pÄ viklÄs, jag som försöker spara till en seadweller. Samtidigt tÀnker jag pÄ en seawolf ytterligare, fast med gul tavla, skulle kunna vara frÀckt med blÄtt gumm dit oxÄ, hur ska detta sluta?:nailbiting:

Gummi med törnlÄs Àr obekvÀmare Àn stÄllÀnken. Men om du har ett gummi med knappviklÄset sÄ vill du aldrig ta av dig klockan igen. SDn kan vÀnta ;)
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Fasiken, nu har jag oxÄ blivit sugen pÄ nytt gummi till stÄlfisken, vit tavla sÄ jag tÀnkte mig blÄtt pro II diver, men diskussionen hÀr har ju fÄtt mig att titta pÄ viklÄs, jag som försöker spara till en seadweller. Samtidigt tÀnker jag pÄ en seawolf ytterligare, fast med gul tavla, skulle kunna vara frÀckt med blÄtt gumm dit oxÄ, hur ska detta sluta?:nailbiting:

Jag tycker svart eller brunt gummi passar bÀst till vit tavla.
DSC_1510-01.jpeg
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Den Àr ju cult oavsett! Jag gillar dom Àldre brattarna :)
Japp jag Àlskar min A17035. Det Àr min första schweiziska klocka som jag köpte fullset nÀr jag hade sommarjobbat som artonÄring 1998 för 3500 kronor. Var sÄ glad för den sÄ lÀnge och bar den som enda klocka i ca 10 Är innan hysterin började. Skulle inte sÀlja den för 50k faktiskt. 100k kan vi börja snacka haha. Jag funderar pÄ att ge den en service, den fyller ÀndÄ 20 Är i Är. :)
 
Topp