Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha,! Jens, Är du någon sorts siffer-savant? Aldrig tidigare har det rabblats så här mycket siffror i tråden.Angående AOPA-chronomaten så blir jag lite osäker på boettlocket överlag. Det ser ut som serienumret börjar på en etta? Den bör ha fyra siffrors serienummer och börja på en nolla om den tillhör de 500? 0001-0500. A:et talar inte heller för de 500. Håller mig borta.
Någon som känner till detta bättre?
Äh Funderar man på att köpa en av de 500 så vill man inte bli lurad. Någon kanske sitter på all info om denna serie, vem vet?Haha,! Jens, Är du någon sorts siffer-savant? Aldrig tidigare har det rabblats så här mycket siffror i tråden.
Jag tycket det är svinkul att du är så grym! Tyckte mest jag va roligÄh Funderar man på att köpa en av de 500 så vill man inte bli lurad. Någon kanske sitter på all info om denna serie, vem vet?
Riktigt snyggt, men som andra redan sagt, inte samma vita, tycker stålfisken har en mer silvrig tavla, det kommer bli ett blått
Fasiken, nu har jag oxå blivit sugen på nytt gummi till stålfisken, vit tavla så jag tänkte mig blått pro II diver, men diskussionen här har ju fått mig att titta på viklås, jag som försöker spara till en seadweller. Samtidigt tänker jag på en seawolf ytterligare, fast med gul tavla, skulle kunna vara fräckt med blått gumm dit oxå, hur ska detta sluta?
Äh Funderar man på att köpa en av de 500 så vill man inte bli lurad. Någon kanske sitter på all info om denna serie, vem vet?
Nu är den ändå borta från c24 så jag slipper tänka mer på den. Skönt. Den var nog en helt okej aopa men fel att sälja den som de första limiterade. De är svåra att få tag i dom där. Ni vet vem ni ska skicka pm till om ni ser en aopa-chronomat någonstans.Nja den där är nog ett hopplock för tavlan är korrekt AOPA men baklocket är fel som du själv beskriver. "First 500" = 0001 - 0500 som serienummer.
Dessutom är A:et endast på senare versioner av 81950 så det är per definition inte korrekt för "first 500"
Stay away är mitt tips om du är på jakt efter en riktig "first 500"
Apropå viklås så köpte jag detta en gång i tiden, finns att hitta på strapcode, vill minnas att det finns även borstat o polerat, har dykförlängning så det är lätt att justera spännet när det sitter på handleden, kommer inte ihåg priset men vill minnas ca 100$ + frakt o valuta omvandling
Kan hålla med, men när det gäller pvd så är det en 8-del av prisetdetta är ju det förnuftiga alternativet helt klart!
frågan jag ställer mej själv e,,,,hur skadad är jag? när jag tycker orginalet med loggan är värd 4ggr mer??
Jag är också stort fan av den bevingade loggan.. Tycker den är jävligt snygg och stor del av hela deras image. Transocean funkar med bara "B" men jag personligen tycker vingarna skall vara med.detta är ju det förnuftiga alternativet helt klart!
frågan jag ställer mej själv e,,,,hur skadad är jag? när jag tycker orginalet med loggan är värd 4ggr mer??
Nu tycker jag det dax för en bild igen..
Vi hade lite här:Vem skrev inlägget om hur man tyder siffrorna mellan bandhornen? Har letat men hittar inte inlägget helt plötsligt. Länka mig tack!
Jag är också stort fan av den bevingade loggan.. Tycker den är jävligt snygg och stor del av hela deras image. Transocean funkar med bara "B" men jag personligen tycker vingarna skall vara med.
Jo så klart, tycker inte det är fult alls. Föredrar bara den andra loggan helt enkelt. Funkar som det är nu men ett guldigt bevingat b där istället hade varit toppenSOHC funkar också hyfsat med bara "B"
Hur långt är ett snöre...?Någon som vet hur det brukar se ut med lagersaldot på band hos ADs? Funderar på ett gummi med viklås och hade varit gött om det fanns inne så jag slipper beställa.
Jo det är klart, tänkte mer om det är standard att ha extraband i lager hos AD eller om det brukar vara beställningsvara.Hur långt är ett snöre...?
Lite så tyvärr. Allt beror på vilken AD, hur denne bestämmer sig för att lagerhålla. Kan dock berätta att Erikssons i Sumpan brukar ha dem flesta modellerna i dem flesta storlekarna sant färgerna inne.
Finns nästan aldrig inne på lager men går att få hem rätt snabbt. Vissa butiker har säkert på lager dock.Någon som vet hur det brukar se ut med lagersaldot på band hos ADs? Funderar på ett gummi med viklås och hade varit gött om det fanns inne så jag slipper beställa.
Men herregud påg, du repar ju klockan medvetet!!!!Nya kläder! Sjukt nöjd!
Nej. Ingen repa. Smuts...Men herregud påg, du repar ju klockan medvetet!!!!
Nya kläder! Sjukt nöjd!
Jupp. Låg ute på KS för 750.