• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dixie

Audemars
2-Faktor
Angående AOPA-chronomaten så blir jag lite osäker på boettlocket överlag. Det ser ut som serienumret börjar på en etta? Den bör ha fyra siffrors serienummer och börja på en nolla om den tillhör de 500? 0001-0500. A:et talar inte heller för de 500. Håller mig borta.

Någon som känner till detta bättre?
Haha,! Jens, Är du någon sorts siffer-savant? Aldrig tidigare har det rabblats så här mycket siffror i tråden. :D ;)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Du var det :)
Jag har fått ett återfött sug efter en sån där måste jag säga. Det måste inte vara en av de 500. Lägger ut en annons här och ser vad som händer.
 

xmb216bc

Panerai
Apropå viklås så köpte jag detta en gång i tiden, finns att hitta på strapcode, vill minnas att det finns även borstat o polerat, har dykförlängning så det är lätt att justera spännet när det sitter på handleden, kommer inte ihåg priset men vill minnas ca 100$ + frakt o valuta omvandling
 

xmb216bc

Panerai
Glömde ju bilden
image.jpg
 

PCB

Audemars
Fasiken, nu har jag oxå blivit sugen på nytt gummi till stålfisken, vit tavla så jag tänkte mig blått pro II diver, men diskussionen här har ju fått mig att titta på viklås, jag som försöker spara till en seadweller. Samtidigt tänker jag på en seawolf ytterligare, fast med gul tavla, skulle kunna vara fräckt med blått gumm dit oxå, hur ska detta sluta?:nailbiting:


man får ca 20 st viklåsgummi för vad en SD kostar,hade lätt valt viklåsen till en riktig klocka:D:breitling:
 

svesam

Rolex
Äh :) Funderar man på att köpa en av de 500 så vill man inte bli lurad. Någon kanske sitter på all info om denna serie, vem vet? ;)

Nja den där är nog ett hopplock för tavlan är korrekt AOPA men baklocket är fel som du själv beskriver. "First 500" = 0001 - 0500 som serienummer.
Dessutom är A:et endast på senare versioner av 81950 så det är per definition inte korrekt för "first 500"
Stay away är mitt tips om du är på jakt efter en riktig "first 500"
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Nja den där är nog ett hopplock för tavlan är korrekt AOPA men baklocket är fel som du själv beskriver. "First 500" = 0001 - 0500 som serienummer.
Dessutom är A:et endast på senare versioner av 81950 så det är per definition inte korrekt för "first 500"
Stay away är mitt tips om du är på jakt efter en riktig "first 500"
Nu är den ändå borta från c24 så jag slipper tänka mer på den. Skönt. Den var nog en helt okej aopa men fel att sälja den som de första limiterade. De är svåra att få tag i dom där. Ni vet vem ni ska skicka pm till om ni ser en aopa-chronomat någonstans. :)
 

PCB

Audemars
Apropå viklås så köpte jag detta en gång i tiden, finns att hitta på strapcode, vill minnas att det finns även borstat o polerat, har dykförlängning så det är lätt att justera spännet när det sitter på handleden, kommer inte ihåg priset men vill minnas ca 100$ + frakt o valuta omvandling



detta är ju det förnuftiga alternativet helt klart!
frågan jag ställer mej själv e,,,,hur skadad är jag? när jag tycker orginalet med :breitling: loggan är värd 4ggr mer??:wideyed:
 

Oli

Omega
2-Faktor
detta är ju det förnuftiga alternativet helt klart!
frågan jag ställer mej själv e,,,,hur skadad är jag? när jag tycker orginalet med :breitling: loggan är värd 4ggr mer??:wideyed:
Jag är också stort fan av den bevingade loggan.. Tycker den är jävligt snygg och stor del av hela deras image. Transocean funkar med bara "B" men jag personligen tycker vingarna skall vara med.
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Någon som vet hur det brukar se ut med lagersaldot på band hos ADs? Funderar på ett gummi med viklås och hade varit gött om det fanns inne så jag slipper beställa.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Någon som vet hur det brukar se ut med lagersaldot på band hos ADs? Funderar på ett gummi med viklås och hade varit gött om det fanns inne så jag slipper beställa.
Hur långt är ett snöre...?

Lite så tyvärr. Allt beror på vilken AD, hur denne bestämmer sig för att lagerhålla. Kan dock berätta att Erikssons i Sumpan brukar ha dem flesta modellerna i dem flesta storlekarna sant färgerna inne.
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Hur långt är ett snöre...?

Lite så tyvärr. Allt beror på vilken AD, hur denne bestämmer sig för att lagerhålla. Kan dock berätta att Erikssons i Sumpan brukar ha dem flesta modellerna i dem flesta storlekarna sant färgerna inne.
Jo det är klart, tänkte mer om det är standard att ha extraband i lager hos AD eller om det brukar vara beställningsvara.
Ok tack, får kanske slå en signal innan jag åker inom närmsta AD här nere i Skåne.
 

m0klos

Breitling
Är lite sugen på en Superocean 42, den med gummibezel. Tror jag läste tidigare i tråden att Breitling byter ut gummi medans den är på service. Det är komplikationerna runt denna som gör att jag tvekar. Hur kommer det se ut när Breitling slutar att göra detta? Ni som har en Superocean 42, hur känns gummin? "Repas" den lätt? Hur tror ni det ser ut om 20-30-40 år, kommer den att hålla? Också sett lite på den nya Superocean II, men stör mig på att "15" i urtavlan inte får plats pga datumtavlan.
 
Topp