• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Du har tjÀnat sÄ mycket deg pÄ alla sÀlj alltsÄ?
Ha ha jo tjena. Med betoning pĂ„ lusentappar och förlust. KĂ€nns ok för att bevara ett lntresse. Jag har nog aldrig gjort en ”bra” klockaffĂ€r utifrĂ„n kapitalvinst men frĂ„n njutarperspektiv ja :)
 
DÄ Àr vi tvÄ! Man har ett par riktigt jÀkla dÄliga sÀlj pÄ samvetet...
Har inget dÄligt samvete att ödsla pÄ det.
Har vÀl snarare varit sÄ att det givit nÄgon köpare glÀdje dÀremot. Man snöade in pÄ fel mÀrke för business men det passar mig alldeles utmÀrkt :)
 
- "pengar Àr vÀl bara papper" ;)
Kanske inte ska svÀra i BreitlingtrÄden men som ex pÄ kapitalförlust har jag precis köpt en av fÄ Rolex som ej ökar i vÀrde utan snarare tvÀrtom. Och som de flesta avskyr. Kallas för den fula ankungen :D

Pengar i sjön om den ska sÀljas vidare.
Fyi den enda Rolex jag gillar för att den har en relativt busy dial som pÄminner lite om Breitling :)
 
Kanske inte ska svÀra i BreitlingtrÄden men som ex pÄ kapitalförlust har jag precis köpt en av fÄ Rolex som ej ökar i vÀrde utan snarare tvÀrtom. Och som de flesta avskyr. Kallas för den fula ankungen :D

Pengar i sjön om den ska sÀljas vidare.
Fyi den enda Rolex jag gillar för att den har en relativt busy dial som pÄminner lite om Breitling :)
Airkingen Àr ju fasiken sÄ mkt bÀttre Àn dem fula explorerna iaf ;)
 
Jag skrev detta för ett tag sedan som svar pÄ en liknande frÄga.

"Mina högst personliga smÄ rÄd och efter att ha lÀst in mig lite (obs, ej expert pÄ Àmnet) och köpt tvÄ Chronomater förra Äret:
1 Det finns mÄnga som begÀr rena fantasipriser - dessa utgör inte en referens för vad du bör betala
2 Kronhalsen Àr en del av boetten vilket gör att om den Àr sliten sÄ blir det problem. Dvs avstÄ en sÄdan och leta vidare.
3 PÄ de varianter med guld pÄ raiders och krona sÄ kan dessa vara slitna och stÄlet titta fram. Inte sÄ snyggt.
4 Anti-reflexen kan ofta vara lite bortskavd pÄ Àldre. Inte hela vÀrlden men nÄgot att kolla upp ÀndÄ.
5 Skillnaden i pris mellan lÀnk och lÀder Àr ofta relativt liten och lÀnken Àr fin, sÄ det Àr bÀttre value for money att köpa med lÀnk. I synnerhet Blackbird, med mycket borstat stÄl, blir mkt snyggare med lÀnk (IMHO)."
Tack sÄ mycket! Uppskattar dina tips!
 
Jag förstÄr. LÀnken Àr helt ny och boetten Àr i toppskick, sÄ rengöring och polering Àr inte nödvÀndigt i mitt fall.

Jag tror att jag gör en en "riktig" service. Enligt Breitlings hemsida sÄ ska underhÄllservice göras vartannat Är och en komplett service var 4-6 Är.
De skriver bara sÄ dÀr för att "friskriva" sig och kunna garantera att klockorna fungerar som spec bÄde i vatten och ovanför. Man behöver normalt sÀtt varesig helserva eller byta packningar sÄ ofta (möjligen pÄ kronhalsen till aerospace, plus pÄ semestern bör man vÀlja annat Àn en navitimer Àven om den Àr ny). Alla klockor Àr unika i hur de anvÀnts och vad de utsatts för. Jag servade nyligen min första Breitling Colt som jag köpte pÄ för 22 Är sen, dÄ var den redan tvÄ Är sÄ den fyller 25 snart. Den behövde egentligen ingen service akut och var tÀt vid test, packningarna fina vid öppning etc. Att Schneider-brattar inte Àr tÀta efter mÄnga Är Àr ovanligt. Den enda moderna bratten som inte varit tÀt som jag har haft var Rulles gula SOP men dÀr satt kronan sÄ löst sÄ den lossnade bara man drog lite i den. :)

Med B01 ingÄr det gratis trycktest vartannat Är under garantin. Skulle packningarna mot förmodan behöva bytas sÄ gÄr det pÄ garantin. De öppnar inte klockan bara för att, dÄ mÄste de nÀmligen byta packningar.
 
De skriver bara sÄ dÀr för att "friskriva" sig och kunna garantera att klockorna fungerar som spec bÄde i vatten och ovanför. Man behöver normalt sÀtt varesig helserva eller byta packningar sÄ ofta (möjligen pÄ kronhalsen till aerospace, plus pÄ semestern bör man vÀlja annat Àn en navitimer Àven om den Àr ny). Alla klockor Àr unika i hur de anvÀnts och vad de utsatts för. Jag servade nyligen min första Breitling Colt som jag köpte pÄ för 22 Är sen, dÄ var den redan tvÄ Är sÄ den fyller 25 snart. Den behövde egentligen ingen service akut och var tÀt vid test, packningarna fina vid öppning etc. Att Schneider-brattar inte Àr tÀta efter mÄnga Är Àr ovanligt. Den enda moderna bratten som inte varit tÀt som jag har haft var Rulles gula SOP men dÀr satt kronan sÄ löst sÄ den lossnade bara man drog lite i den. :)

Med B01 ingÄr det gratis trycktest vartannat Är under garantin. Skulle packningarna mot förmodan behöva bytas sÄ gÄr det pÄ garantin. De öppnar inte klockan bara för att, dÄ mÄste de nÀmligen byta packningar.

Ja det förstÄr jag! Anledningen att jag ens funderar pÄ det Àr för att den hÄller tiden lite för dÄligt, strax utanför cosc. Ingen big deal egentligen
 
Tur man slipper se skiten i denna trÄden hehe, bÀsta av allt med denna trÄden nu nÀr jag tÀnker efter faktiskt :)
Bara för det sÄ ska du fÄ se forumets finaste Exp2. Vet inte vem som Àger den nu, sÄlde den förra Äret... :)
DSCN9684.jpg
 
Nu spydde jag ner hela hemmet, det var elakt gjort, den dÀr mÄste bort, fÄr kontakta admin omedelbart :angel:
Edit: kunde inte hÄlla kvar det i mun, blev allt för provocerad :happyhappy:
Du fÄr en till, denna gÄng i herrstorlek... :D:D
SÀga vad man vill om Rolex, men Breitling bör göra ett studiebesök i deras lÀnkfabrik och noggrant lÀra sig hur man gör smarta och bekvÀma lÀnklÄs.
IMG_4520.JPG
 
Om jag nu ska avsluta Äret med Àrlighet sÄ har jag faktiskt i ett svagt ögonblick för ca 3 Är sen stÀllt mig i kö pÄ en R*lex :angel:
Om jag ska göra detsamma sÄ kunde jag för bara 1 Är sen ej tÀnka mig att köpa en.
Har aldrig intresserat mig.
Sen sÄg jag the ugly duck och kÀrlek uppstod vid första ögonkastet :happyhappy:
 
Tillbaka
Topp