• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
HÀrligt! Svart funkar ocksÄ, det enda som gÄr bort Àr den blÄa. Har eventuellt lite mögel som kör 20mm-luggar pÄ ingÄng. Om inte sÄ passar den pÄ min Colt II som jag inte bestÀmt riktigt om jag ska lÀgga ut till försÀljning Ànnu. :)

StÀller mig i kö för Colt II om det blir aktuellt. :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
StÀller mig i kö för Colt II om det blir aktuellt. :)
Yes jag har dig noterad sedan tidigare, du Àr nu först. :) Jerico som jag lovade tidigare hann köpa en Avenger istÀllet. Lite osÀker pÄ om jag ska sÀlja den, det Àr ÀndÄ den andra exakt likadana jag Àger, kommer vilja ha en snart igen haha. Men det blir kanske sÄ, utan att lova nÄgonting, lite beroende pÄ hur det gÄr med lite gamla chronomater jag förhandlar pris om med snÄla sÀljare. TyvÀrr ingen Aopa men vÀl en som bara har nÄgra nummer över de första 500. Vi fÄr se vad framtiden ger, leta vidare sÄ lÀnge. :)
 

svesam

Rolex
Är lite sugen pĂ„ en Superocean 42, den med gummibezel. Tror jag lĂ€ste tidigare i trĂ„den att Breitling byter ut gummi medans den Ă€r pĂ„ service. Det Ă€r komplikationerna runt denna som gör att jag tvekar. Hur kommer det se ut nĂ€r Breitling slutar att göra detta? Ni som har en Superocean 42, hur kĂ€nns gummin? "Repas" den lĂ€tt? Hur tror ni det ser ut om 20-30-40 Ă„r, kommer den att hĂ„lla? OcksĂ„ sett lite pĂ„ den nya Superocean II, men stör mig pĂ„ att "15" i urtavlan inte fĂ„r plats pga datumtavlan.

Halloj,
HĂ€r finns min recension av den klockan:
https://klocksnack.se/threads/superocean-ii-42-abyss.15628/
Hör gÀrna av dig om du har frÄgor kring modellen.
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Nu nÀr jag efter mÄnga om och men fÄtt min första bratte sÄ sÀtter givetvis köptarmen igÄng och mola direkt. (Visst Àr det lustigt)

Sneglar pÄ en hel del andra mÀrken IWC, Panna, Rolex etc. Men ni som har flera brattar, vilka Breitling modeller skulle kunna komplettera min Avenger?
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Är lite sugen pĂ„ en Superocean 42, den med gummibezel. Tror jag lĂ€ste tidigare i trĂ„den att Breitling byter ut gummi medans den Ă€r pĂ„ service. Det Ă€r komplikationerna runt denna som gör att jag tvekar. Hur kommer det se ut nĂ€r Breitling slutar att göra detta? Ni som har en Superocean 42, hur kĂ€nns gummin? "Repas" den lĂ€tt? Hur tror ni det ser ut om 20-30-40 Ă„r, kommer den att hĂ„lla? OcksĂ„ sett lite pĂ„ den nya Superocean II, men stör mig pĂ„ att "15" i urtavlan inte fĂ„r plats pga datumtavlan.
Jag frÄgade pÄ Bergströms ang gummit pÄ vridringen och enl sÀljaren sÄ byts inte gummit utan man byter hela vridringen. LÄter som en dyyyyr service.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
HÄller med @TiE För lite bilder!!!
image.jpeg
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Nu nÀr jag efter mÄnga om och men fÄtt min första bratte sÄ sÀtter givetvis köptarmen igÄng och mola direkt. (Visst Àr det lustigt)

Sneglar pÄ en hel del andra mÀrken IWC, Panna, Rolex etc. Men ni som har flera brattar, vilka Breitling modeller skulle kunna komplettera min Avenger?
Du som nu har en blanking, komplettera med en matt kronograf. Exempelvis valfri Windrider Blackbird eller Chrono "Blood Diamonds" Avenger. :)
 

PCB

Audemars
Nu nÀr jag efter mÄnga om och men fÄtt min första bratte sÄ sÀtter givetvis köptarmen igÄng och mola direkt. (Visst Àr det lustigt)

Sneglar pÄ en hel del andra mÀrken IWC, Panna, Rolex etc. Men ni som har flera brattar, vilka Breitling modeller skulle kunna komplettera min Avenger?

aerospace?
men personligen hade jag valt en B-1:a dÄ jag tycker den har allt som e snyggt med aerospace men Àr gjord i stÄl,tjockare,underbart bakstycke,,,,snyggare helt enkelt:)
 
Topp