• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Jag har haft en SOH 42 och tycker den bÀrs som en 42:a ska dvs inte för stor men ÀndÄ sÄ pass stor att de kÀnns som en rejÀl klocka.
Utöver det sÄ tycker jag att tavlan Àr bÀttre balanserad pÄ 42 i jÀmförelse med 46 som blir lite tom.
SOH Àr precis lika perfekt i storlek 42 som SOHC Àr i storlek 46 :)

Har man riktigt tunna handleder eller har allergi mot klockor över 40mm vÀljer man sÄklart en SOH 38 :)

Tack för ditt svar. SOH 38 Àr inte aktuellt eftersom den inte sÀljs hos AD lÀngre (vad jag kan se). Jag Àr faktiskt intresserad av nyköp, ej beggat denna gÄngen. Den var dock vÀldigt fin med subsekund och tavlan kÀndes mer vÀlbalanserad Àn 42/46. SOHs urtavla pÄminner ju lite om nya Tudor Pelagos - med flera rader text...

Den enda "stora" klockan jag har haft Àr en Skx007. Finns det nÄgon som har/har haft bÄda och kan uttala sig om SOH bÀrs mycket större Àn SKX?
 
Jag har samma fundering men tycker inte riktigt svar ges i trÄden. Mest snack om folk klarar 46:an. OcksÄ nyfiken pÄ hur 42:an upplevs jmft med tex en PO 42 eller en LLD. Ingen med lite smalare handleder som kan dela med sig?
Har haft bÄde SOH 42 och 46, Àven LLD och PO. Av dessa sÄ kÀndes SOH 42 som den minsta klockan tycker jag. LLD var förmodligen lite mindre men pga dom lÄnga bandhornen sÄ kÀndes den inte alls likadan. POn gÄr inte att jÀmföra med SOH tycker jag dÄ den Àr mycket tjockare pÄ höjden.
 
SÄ fick jag mitt gummi! Tack för snabb affÀr @Ricrob
Jag skrev i ett tidigare inlÀgg att det var sÄ bra att köpa kvalitétsverktyg för att byta band. Tror ni inte att mitt tyska stÄl vek ihop sig som Polen 1939. SÄ nu sitter jag hÀr utan möjlighet att fÄ testa mitt nya armband... Fan...
image.jpeg
 
SÄ fick jag mitt gummi! Tack för snabb affÀr @Ricrob
Jag skrev i ett tidigare inlÀgg att det var sÄ bra att köpa kvalitétsverktyg för att byta band. Tror ni inte att mitt tyska stÄl vek ihop sig som Polen 1939. SÄ nu sitter jag hÀr utan möjlighet att fÄ testa mitt nya armband... Fan...
image.jpeg
Jag skrattar inte hÄnfullt. Inte alls ;)

Shit va tradigt, hoppas du fÄr tag pÄ nÄgot verktyg snabbt. :(
 
Har haft bÄde SOH 42 och 46, Àven LLD och PO. Av dessa sÄ kÀndes SOH 42 som den minsta klockan tycker jag. LLD var förmodligen lite mindre men pga dom lÄnga bandhornen sÄ kÀndes den inte alls likadan. POn gÄr inte att jÀmföra med SOH tycker jag dÄ den Àr mycket tjockare pÄ höjden.
Precis vad jag ville höra! Tidigt i december sitter den pÄ armen! Tack!
 
SÄ fick jag mitt gummi! Tack för snabb affÀr @Ricrob
Jag skrev i ett tidigare inlÀgg att det var sÄ bra att köpa kvalitétsverktyg för att byta band. Tror ni inte att mitt tyska stÄl vek ihop sig som Polen 1939. SÄ nu sitter jag hÀr utan möjlighet att fÄ testa mitt nya armband... Fan...
image.jpeg
Fan om jag vetat om det, sÄ hade jag slÀngt med en mejsel sÄklart... :(

I morgon ska jag hÀmta ut mitt nya gummi, sÄ tack sjÀlv btw!
 
SÄ fick jag mitt gummi! Tack för snabb affÀr @Ricrob
Jag skrev i ett tidigare inlÀgg att det var sÄ bra att köpa kvalitétsverktyg för att byta band. Tror ni inte att mitt tyska stÄl vek ihop sig som Polen 1939. SÄ nu sitter jag hÀr utan möjlighet att fÄ testa mitt nya armband... Fan.
kan ju inte lĂ„ta bli att smĂ„ le,,men vet hur de kĂ€nns ,mina verktyg ÄR gjorda i polen -39:D
 
Jag sÄg den jag med, försvann dock snabbt.
Jag Àr ingen hejare pÄ att se om en bratte Àr Àkta eller ej, kan du uttala dig om det? Blir ju onekligen lite sugen.
Har ingen generell bedömning genom att titta pĂ„ bilderna men han skriver i annonsen att han köpte den för 1.5 Ă„r sedan. Köpte han den ny och den Ă€r Ă€kta sĂ„ fick Ă€r han ju inte riktigt klok om han slĂ€pper den till det priset. Är nĂ„got för bra för att vara sant sĂ„ Ă€r det oftast inte det. BrĂ€nn ivĂ€g ett mail och be om mer detaljer.
 
va Àr de för ref pÄ den?
SÄg att du fick svaret. TyvÀrr har B ingen motsvarande modell i samma storlek utan de har gÄtt upp rejÀlt i size, vilket jag tycker Àr synd. GÄr dock lÀtt att fÄ tag i frÄn Europa. Jag har svart, men kolla in blÄ tavla, den Àr egentligen Ànnu finare med sÄdÀr fin blÄ nyans som bara B klarar av :)
 
Tack för ditt svar. SOH 38 Àr inte aktuellt eftersom den inte sÀljs hos AD lÀngre (vad jag kan se). Jag Àr faktiskt intresserad av nyköp, ej beggat denna gÄngen. Den var dock vÀldigt fin med subsekund och tavlan kÀndes mer vÀlbalanserad Àn 42/46. SOHs urtavla pÄminner ju lite om nya Tudor Pelagos - med flera rader text...

Den enda "stora" klockan jag har haft Àr en Skx007. Finns det nÄgon som har/har haft bÄda och kan uttala sig om SOH bÀrs mycket större Àn SKX?

Jag har en SOH 42 och en SKX007 pÄ posten, kan skriva ett par rader om hur de kÀnns i jÀmförelse sÄ fort skx:en landar.
F.Ö otroligt nöjd med min SOH; bĂ€rs vĂ€ldigt bra pĂ„ mina relativt smala handleder och gummiremmen Ă€r magiskt skön. Fick till lĂ€derrem och det nya viklĂ„set som jag byter till ibland - kanonbra!
 
Är inte detta ett lite för bra pris? http://www.blocket.se/jamtland/Breitling_Transocean_Unitime_Pilot_63827837.htm?ca=11&w=3
Är jag helt ute och cyklar men listar denna runt 58-59k? Jag kan ta en hĂ„nskratt om jag skulle ha tokfel. :bag:
Lite vÀl billigt, men jag kan inte tÀnka mig att dessa Àr sÄ lÀttsÄlda pÄ begmarknaden dock. Vissa B hÄller riktigt dÄligt andrahandsvÀrde jÀmfört med nypriserna. Denna modell vet jag dock inte hur pass poppis de Àr.
 
Har ingen generell bedömning genom att titta pĂ„ bilderna men han skriver i annonsen att han köpte den för 1.5 Ă„r sedan. Köpte han den ny och den Ă€r Ă€kta sĂ„ fick Ă€r han ju inte riktigt klok om han slĂ€pper den till det priset. Är nĂ„got för bra för att vara sant sĂ„ Ă€r det oftast inte det. BrĂ€nn ivĂ€g ett mail och be om mer detaljer.

Ja jag skickade ett mail med lite frÄgor sÄ jag fÄr vÀnta pÄ svar.
Ja oftast Àr det ju den regeln som gÀller, men vem vet, nÄgon gÄng kanske det finns möjlighet för ett riktigt klipp. Haha.
Tack för svar ialf!
 
Ja jag skickade ett mail med lite frÄgor sÄ jag fÄr vÀnta pÄ svar.
Ja oftast Àr det ju den regeln som gÀller, men vem vet, nÄgon gÄng kanske det finns möjlighet för ett riktigt klipp. Haha.
Tack för svar ialf!
Det gÄr att göra. Kolla upp det om du gillar den men var försiktig. Jag köpte min gamla Cockpit big date komplett för 14, den var ett Är och i nyskick. Listade dÄ pÄ 43k. Köpte min första pre-colt automatic för 3500. NÀstan oanvÀnd och komplett. Listade dÄ pÄ 10k. Nittiotalet men ÀndÄ. Kontentan Àr att det gÄr men det gÀller att vara försiktig. :)
 
33k var nog Cockpit nÀr jag tÀnker efter iof. Vete fan. NÄgot dÀr. Men ÀndÄ... Grymt pris kontra RRP oavsett.
 
Tillbaka
Topp