• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

nu nÀr deploygummi varit sÄ poppis i trÄden ett tag,undrar jag vad ett proIII gummi kostar?
har googlat lite men bara hittat en del pÄ ebay
nÄgon som vet nÄn bra sida med priser pÄ Britta- tillbehör?
 
Samma för mig, fick "nya" Avenger-visare ist för de vita Avenger Skyland-visarna nÀr jag servade. Lite ledsen att de inte frÄgar om sÄdant men ser klockan som en ren bruksklocka sÄ det Àr vÀl skitsaksamma...
Mja sÄdant hade jag ocksÄ gÀrna blivit tillfrÄgad om...
 
Samma för mig, fick "nya" Avenger-visare ist för de vita Avenger Skyland-visarna nÀr jag servade. Lite ledsen att de inte frÄgar om sÄdant men ser klockan som en ren bruksklocka sÄ det Àr vÀl skitsaksamma...
Ja det Àr skumt. Man undrar varför, det Àr ju inget fel pÄ visarna? KÀnns sÄ onödigt. PÄ CA fick jag allt gammalt med i en pÄse, visare, urverksdelar, krona... Funderade pÄ att försöka byta tillbaka men sÄlde den innan det blev verklighet.
 
Jag har ju köpesannons ute Àven pÄ Breitlingsource angÄende Chronomat 81950 Aopa. Fick ett svar dÀr idag som kÀnns rÀtt mysko. En kille som tipsar om nÄgon annan lirare i Sacramento som har en till salu och som han gjort affÀrer med förut. Kollade upp anvÀndaren pÄ Breitlingsource och han var helt nyreggad idag med 0 inlÀgg. JAg tror jag hoppar, skulle det varit en stor forumanvÀndare sÄ kanske jag skulle gÄtt pÄ tipset, nu kÀnns det bara som nÄgon random blÄsning:

Hi,
I can help you with a lead. Please contact Don on don xxxxxx [email protected] regarding your request. He is located in Sacramento CA 93011 USA and the last time we talked , he had for sale. I purchased items from him and they arrived in NEW condition as described and just right on time. His cell # is 916-xxx-xxxx.
 
Jag har ju köpesannons ute Àven pÄ Breitlingsource angÄende Chronomat 81950 Aopa. Fick ett svar dÀr idag som kÀnns rÀtt mysko. En kille som tipsar om nÄgon annan lirare i Sacramento som har en till salu och som han gjort affÀrer med förut. Kollade upp anvÀndaren pÄ Breitlingsource och han var helt nyreggad idag med 0 inlÀgg. JAg tror jag hoppar, skulle det varit en stor forumanvÀndare sÄ kanske jag skulle gÄtt pÄ tipset, nu kÀnns det bara som nÄgon random blÄsning:

Hi,
I can help you with a lead. Please contact Don on don xxxxxx [email protected] regarding your request. He is located in Sacramento CA 93011 USA and the last time we talked , he had for sale. I purchased items from him and they arrived in NEW condition as described and just right on time. His cell # is 916-xxx-xxxx.

Du gör helt rÀtt i att skippa den. Hur gick det med blackbirden jag tipsade om? :)
 
Jag har ju köpesannons ute Àven pÄ Breitlingsource angÄende Chronomat 81950 Aopa. Fick ett svar dÀr idag som kÀnns rÀtt mysko. En kille som tipsar om nÄgon annan lirare i Sacramento som har en till salu och som han gjort affÀrer med förut. Kollade upp anvÀndaren pÄ Breitlingsource och han var helt nyreggad idag med 0 inlÀgg. JAg tror jag hoppar, skulle det varit en stor forumanvÀndare sÄ kanske jag skulle gÄtt pÄ tipset, nu kÀnns det bara som nÄgon random blÄsning:

Hi,
I can help you with a lead. Please contact Don on don xxxxxx [email protected] regarding your request. He is located in Sacramento CA 93011 USA and the last time we talked , he had for sale. I purchased items from him and they arrived in NEW condition as described and just right on time. His cell # is 916-xxx-xxxx.
Luktar scam lÄng vÀg,,,
 
Du gör helt rÀtt i att skippa den. Hur gick det med blackbirden jag tipsade om? :)
Den verkade helt vara ett helt perfekt exemplar av A13353 men det blev ju 81950 F500 istÀllet. FÄr inte gÄ över styr. Alltid nÄgot som kommer i vÀgen. ;) Men nÄgon gÄng ska jag ha en A13353.
 
Ja det Àr skumt. Man undrar varför, det Àr ju inget fel pÄ visarna? KÀnns sÄ onödigt. PÄ CA fick jag allt gammalt med i en pÄse, visare, urverksdelar, krona... Funderade pÄ att försöka byta tillbaka men sÄlde den innan det blev verklighet.
Jag fick med allt ocksÄ. Funderar ocksÄ pÄ att byta tbx. Funderar pÄ att byta glas för AR börjar bli trÄkig sÄ dÄ bjuds det pÄ bra tillfÀlle att byta tbx. TÀnker att om man ringer runt och kollar om nÄgon har sÄdana visare liggandes sÄ byter jag glas dÀr. Kanske funkar...
 
Jag fick med allt ocksÄ. Funderar ocksÄ pÄ att byta tbx. Funderar pÄ att byta glas för AR börjar bli trÄkig sÄ dÄ bjuds det pÄ bra tillfÀlle att byta tbx. TÀnker att om man ringer runt och kollar om nÄgon har sÄdana visare liggandes sÄ byter jag glas dÀr. Kanske funkar...
Jag Àr lite rÀdd för time promotions. De verkar byta hejvilt. TÀnk om man köpt sin klocka just för att man gillar just de visarna, och sÄ fÄr man nÄgra helt andra. Inte ok!!

Jag tÀnkte vÀl eventuellt serva min F500 :) och den skulle vÀl de bedöma som totalt trasig: trasig tavla, trasiga visare, trasig lysplupp m.m. och den skulle sÀkert komma tillbaka och se ut som en annan klocka. Om jag servar den sÄ vill jag prata med urmakaren och tÀnker anvÀnda en butik som inte skickar vidare klockorna till TP. Jag vill inte ens att de gör rent urtavlan frÄn slÀppta rester av tritiumet, för det Àr en del av charmen. Klockan har ju ett omodifierat Valjoux 7750 sÄ man kan ju utan problem anvÀnda vilken duktig urmakare som helst som kan det urverket.
 
men tavlan ? ser inte den "svullen ut vid "9" och vid datumet?

Tycker ocksÄ den ser OK ut!
HÀr Àr min gamla! Ser ut sÄ pÄ den ocksÄ, reflektionerna som nÄgon tidigare nÀmnt :)
IMG_1374.JPG
IMG_1378.JPG
IMG_1372.JPG
 
Tillbaka
Topp