• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Tycker ocksÄ den ser OK ut!
HÀr Àr min gamla! Ser ut sÄ pÄ den ocksÄ, reflektionerna som nÄgon tidigare nÀmnt :)
IMG_1374.JPG
IMG_1378.JPG
IMG_1372.JPG
Nej det Àr nog bara reflektioner
Ahh,,, viklÄs Ä pro3 gummi, vilken hit!

Fan, lider Àven jag av OCD och sÄg nu att Àven 22:an Àts upp av 10:an. ;/ Det kunde du lÄtit bli att fÄ mig Ä se. ;)

Det var ju just innersiffrorna jag störde mig pÄ rent estetiskt frÄn början ocksÄ.

Fan, lider Àven jag av OCD och sÄg nu att Àven 22:an Àts upp av 10:an. ;/ Det kunde du lÄtit bli att fÄ mig Ä se. ;)

Det var ju just innersiffrorna jag störde mig pÄ rent estetiskt frÄn början ocksÄ.
Ellerhur, mÀrkligt designval. Det finns ju en mindre, damversion, dÀr 15 Àr ok men 22an fortfarande Àr knas. Oerhört konstigt..

NĂ„gon som testat nya Superocean? Ser sjukt trevlig ut.
P5100007web.jpg

Bjuder pÄ stulen bild.

Alldeles för mycket jox pÄ tavlan. Jag blir fan nÀstan lack nÀr jag ser den.

Överlag sĂ„ Ă€r smĂ„ siffror innanför index ingen hit för mig.

@mega gÄr det ens att fÄ tag pÄ ett viklÄs i titan? Annars verkar det matcha bra med borstad.
Jag gillar storleken pÄ min men den faller tyvÀrr pÄ Pro 1-lÀnken, den Àr bekvÀm men inte i nÀrheten av de uppdaterade varianterna.
Den fÄr va pÄ nato tills jag fÄr ivÀg den slitna lÀnken pÄ polering :)

image.jpg
ska den verkligen poleras? Titan brukar vara borstat. Isf rÀcker det att gÄ loss med en scotch brite pÄ titanet. :)

Funderar pÄ att flippa min b01 flying fish i förmÄn för en stÄlfisk och kanske en colt 2.. Bör man eller dör man?

Vad tycker ni om nya Colt 44 Automatic? Lite sugen, men vet inte om den blir för stor. Brukar köra 42mm

Bra att man kan köra 22-20 band pÄ den för variation. Skall jag köpa?

Breitling-Colt-Automatic.jpg

Vad tycker ni om nya Colt 44 Automatic? Lite sugen, men vet inte om den blir för stor. Brukar köra 42mm

Very nice men kolla in Avenger II GMT ocksÄ. Liknande och en kompromiss mellan storlekarna pÄ 43mm. Fördelen med Avenger Àr en MYCKET bÀttre krona i mitt tycke. Inget fel pÄ Colterna, jag gillar dem och har en, men Avenger Àr nÄgot annat. @Jerico kan nog slÀnga upp lite bilder pÄ sin. Jag Àr sugen pÄ en sÄdan, men med blÄ tavla för att inte vara för lik min Colt II.
Edit: En frÀck grej med COlt Àr den borstade lÀnken. Bryter av riktigt bra. En smaksak. :)

Senast Àndrad:
Very nice men kolla in Avenger II GMT ocksÄ. Liknande och en kompromiss mellan storlekarna pÄ 43mm. Fördelen med Avenger Àr en MYCKET bÀttre krona i mitt tycke. Inget fel pÄ Colterna, jag gillar dem och har en, men Avenger Àr nÄgot annat. @Jerico kan nog slÀnga upp lite bilder pÄ sin. Jag Àr sugen pÄ en sÄdan, men med blÄ tavla för att inte vara för lik min Colt II.
Fixar imorgon pojkar :)

Men om du skulle fÄ för sig att flippa din @Jerico sÄ hör av dig. Man vet aldrig. Svart Àr alltid svart och Colten flippas lÀtt bort dÄ... :)

Funderar pÄ att flippa min b01 flying fish i förmÄn för en stÄlfisk och kanske en colt 2.. Bör man eller dör man?
Vete tusan. Flying fish har vÀl utgÄtt? Den Àr vÀl dessutom den ÀndÄ Chronomaten sedan Blackbird som Àr borstad? Jag tycker den Àr extremt trevlig.
EDIT: fel av mig, den har ju inte utgÄtt. Vet inte vad jag fick det ifrÄn. :)

var inne pÄ dom nya coltarna innan, men nÀr jag tittat irl sÄ sjönk glöden lite
vette tusan men tycker dom kÀnns lite "billigare " Àn de gamla coltarna,inte riktigt samma kvalitetskÀnsla
men om du ska, tycker jag den blÄa tavlan Àr urlÀcker

var inne pÄ dom nya coltarna innan, men nÀr jag tittat irl sÄ sjönk glöden lite
vette tusan men tycker dom kÀnns lite "billigare " Àn de gamla coltarna,inte riktigt samma kvalitetskÀnsla
men om du ska, tycker jag den blÄa tavlan Àr urlÀcker
PÄ vilket sÀtt? Jag tycker de nya kÀnns som min gamla Colt II ungefÀr, men större. Nya lÀnken Àr ju ett steg upp t ex. Det som kanske drar ner tavlans "finkÀnsla" nÄgot Àr att vingarna inte lÀngre Àr en "metallklump" som pÄ Colt II och Àven Avenger II GMT mf l.

Du kan flippa din FF till mig om det Àr ett schysst pris. Jag ska flippa min Rolex OP tror jag, den fÄr verkligen noll (0) handledstid nu nÀr man Àr inne i BrattetrÀsket igen. Det finns nÄgra B's som man hÄller koll pÄ, Flying Fish, Airborne, Blackbird, Avenger2GMT, Skyracer, Airwolf.. :)

Tillbaka
Topp