• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

@yonsson kommer att Àlska dessa. Not. Finns det nÄgon som har en modern Premier? Jag har utgÄtt frÄn att de sÀljer dÄligt. Och nu satsar Kern Àn mer pÄ denna linje.

Vem kommer betalar halv mille för en Breitling? Troligen endast nÄgon som Àr son eller sonson till nÄgon korrupt minister.

👀

dd71fe163d1fb0d9dfda7e1ab348d5f1.png
ced83e4767b45f6c63b0dc239dd2a762.png
ebcc6c2cd36e95b7456c5ac862089445.jpg

@yonsson kommer att Àlska dessa. Not. Finns det nÄgon som har en modern Premier? Jag har utgÄtt frÄn att de sÀljer dÄligt. Och nu satsar Kern Àn mer pÄ denna linje.

Haha! Hamnade faktiskt i trÄngmÄl ang. en modern Premier för bara nÄgra mÄnader sedan..

Inte jÀttenÀra kollega som (glad i hÄgen och vÀl medveten om mitt intresse) trycker upp en flÄng ny Premier-krono i nyllet pÄ mig. "Vad tycker du? HÀmtade ut den förra veckan!"

Mitt svar ganska sammanfattat, med ansiktet vÀl maskerat frÄn de plÄgor det precis Äsamkats: "Fin! Verkligen! Bra att du köpte pÄ lÀder ocksÄ, för lÀnken till den dÀr Àr ju ganska gubbig. Jag gillade din förra klocka förresten, vart har du gjort av den? Synd att det inte Àr vingar pÄ den bara, Breitling var bÀttre med vingar.. "

Visade sig att han köpt klockan med lĂ€nk. Den gamla klockan (Longines Heritage Diver 1967) hade han bytt in till handlaren i utbyte mot alligatorlĂ€dret.. đŸ€·

Tror de sÀljer som smör globalt.
Kollar man internationellt pĂ„ facebook osv finns tvĂ„ köpare av Breitling. nr 1: "Is 46 really the biggest? Where's 48!? 42 is a kids watch" och köpare nr 2: "I love the premiere because it doesn't look like a Breitling". Vad folk gillar i norden i allmĂ€nhet och hĂ€r pĂ„ forumet i synnerhet verkar vara sĂ„ lĂ„ngt ifrĂ„n representativt som bara möjligt. Tror TYVÄRR att Kern Ă€r sjukt duktig pĂ„ detta, Ă€ven om det inte Ă€r min kopp te.

F.ö. mÄste man ju motvilligt hÄlla med Eurenius om att den dÀr i stÄl med blÄ urtavla var duktigt krispig.

RIP Breitling!
Tydlugt att den skiter i allt som hÀnt sedan 1979 dÄ Breitling pÄ riktigt skapade sig en egen identitet.
Tycker Breitling byggde sin identitet pÄ 40-talet. Tror det Àr riktigt smart att ha sitt fina arv representerat som nyutgÄvor i sitt sortiment.

ce1f1134d074174ccbc5661c207187e7.png

RÀfflorna pÄ sidan av boetten har de snott frÄn Bremont.
Inte direkt likt eller unikt?

Tror de sÀljer som smör globalt.
Kollar man internationellt pĂ„ facebook osv finns tvĂ„ köpare av Breitling. nr 1: "Is 46 really the biggest? Where's 48!? 42 is a kids watch" och köpare nr 2: "I love the premiere because it doesn't look like a Breitling". Vad folk gillar i norden i allmĂ€nhet och hĂ€r pĂ„ forumet i synnerhet verkar vara sĂ„ lĂ„ngt ifrĂ„n representativt som bara möjligt. Tror TYVÄRR att Kern Ă€r sjukt duktig pĂ„ detta, Ă€ven om det inte Ă€r min kopp te.

F.ö. mÄste man ju motvilligt hÄlla med Eurenius om att den dÀr i stÄl med blÄ urtavla var duktigt krispig.
Som nÄgon som hÀnger pÄ andra stÀllen Àn Klocksnack sÄ har detta stÀllet nÄgon sjuk attraktion till Avengers och liknande biffiga Breitling modeller. De flesta Breitling FB grupper kör hÄrt pÄ Navitimers men de finns knappt hÀr. RÀtt kul iakttagelser.

Tycker Breitling byggde sin identitet pÄ 40-talet. Tror det Àr riktigt smart att ha sitt fina arv representerat som nyutgÄvor i sitt sortiment.

Inte direkt likt eller unikt?
Om det Àr bra gjort, ja. Breitling förvaltar inte sitt arv frÄn 40-talet speciellt bra tyvÀrr.

Om det Àr bra gjort, ja. Breitling förvaltar inte sitt arv frÄn 40-talet speciellt bra tyvÀrr.
JÀmfört med vem? Uppskattar inte mÄlgruppen dem? TyvÀrr kan man ju inte slÀppa lika smÀckra ur idag dÄ folk efterfrÄgar större storlekar och högre vattenresistens. GÀrna automatiskt uppdragning med.

JÀmfört med vem? Uppskattar inte mÄlgruppen dem? TyvÀrr kan man ju inte slÀppa lika smÀckra ur idag dÄ folk efterfrÄgar större storlekar och högre vattenresistens. GÀrna automatiskt uppdragning med.
JÀmfört med andra mÀrken. Ja sÄ Àr det vÀl, storleken Àr okej pÄ dessa men boetten Àr trist. Hade en premier automatic 40 ett tag, den kunde gjorts bÀttre.

Tillbaka
Topp