Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Helt galna Remakes. Priserna Àr inget för oss "dödliga" entusiasterÀr detta allt dom slÀpper?
snacka om att breitling gett upp helt....
att slÀppa dessa remakes börjar bli riktigt gammalt nu
Àr detta allt dom slÀpper?
snacka om att breitling gett upp helt....
att slÀppa dessa remakes börjar bli riktigt gammalt nu
Vem kommer betalar halv mille för en Breitling? Troligen endast nÄgon som Àr son eller sonson till nÄgon korrupt minister.
Det dubblaVad brukar en tourbillion i helguld kosta?
Nja, de brukar vÀl ligga runt halv mille ocksÄ. I allafall Jaeger Lecoultre vid en snabb googling.Det dubbla
Bara att inse. Jag fÄr fortsÀtta att hÄlla mig till mina Àldre Brattar. De Àr grymma, men inget av det som gör dom sÄ bra finns kvar idagRIP Breitling!
Tydlugt att den skiter i allt som hÀnt sedan 1979 dÄ Breitling pÄ riktigt skapade sig en egen identitet.
Jag tycker att den hÀr var rÀtt bra.
@yonsson kommer att Àlska dessa. Not. Finns det nÄgon som har en modern Premier? Jag har utgÄtt frÄn att de sÀljer dÄligt. Och nu satsar Kern Àn mer pÄ denna linje.
Tror de sÀljer som smör globalt.@yonsson kommer att Àlska dessa. Not. Finns det nÄgon som har en modern Premier? Jag har utgÄtt frÄn att de sÀljer dÄligt. Och nu satsar Kern Àn mer pÄ denna linje.
Tycker Breitling byggde sin identitet pÄ 40-talet. Tror det Àr riktigt smart att ha sitt fina arv representerat som nyutgÄvor i sitt sortiment.RIP Breitling!
Tydlugt att den skiter i allt som hÀnt sedan 1979 dÄ Breitling pÄ riktigt skapade sig en egen identitet.
Inte direkt likt eller unikt?
RÀfflorna pÄ sidan av boetten har de snott frÄn Bremont.
DÄ borde vÀl 500k vara ganska rÀtt prisat pÄ 25 ex?Nja, de brukar vÀl ligga runt halv mille ocksÄ. I allafall Jaeger Lecoultre vid en snabb googling.
Som Navitimer8-serien... Det Àr bara folk som inte köper dem som gillar dem.Tycker Breitling byggde sin identitet pÄ 40-talet. Tror det Àr riktigt smart att ha sitt fina arv representerat som nyutgÄvor i sitt sortiment.
Jaha, den Àr limiterad. Det sÄg jag inte. Men dÄ Àr det ju rÀtt pris, men jag tror starkt att snart kommer fler klockor av modellen men med andra fÀrger pÄ urtavlan.DÄ borde vÀl 500k vara ganska rÀtt prisat pÄ 25 ex?
Tycker inte det Àr superrelevant, men har du statistik pÄ detta?Som Navitimer8-serien... Det Àr bara folk som inte köper dem som gillar dem.
Som nÄgon som hÀnger pÄ andra stÀllen Àn Klocksnack sÄ har detta stÀllet nÄgon sjuk attraktion till Avengers och liknande biffiga Breitling modeller. De flesta Breitling FB grupper kör hÄrt pÄ Navitimers men de finns knappt hÀr. RÀtt kul iakttagelser.Tror de sÀljer som smör globalt.
Kollar man internationellt pĂ„ facebook osv finns tvĂ„ köpare av Breitling. nr 1: "Is 46 really the biggest? Where's 48!? 42 is a kids watch" och köpare nr 2: "I love the premiere because it doesn't look like a Breitling". Vad folk gillar i norden i allmĂ€nhet och hĂ€r pĂ„ forumet i synnerhet verkar vara sĂ„ lĂ„ngt ifrĂ„n representativt som bara möjligt. Tror TYVĂRR att Kern Ă€r sjukt duktig pĂ„ detta, Ă€ven om det inte Ă€r min kopp te.
F.ö. mÄste man ju motvilligt hÄlla med Eurenius om att den dÀr i stÄl med blÄ urtavla var duktigt krispig.
Om det Àr bra gjort, ja. Breitling förvaltar inte sitt arv frÄn 40-talet speciellt bra tyvÀrr.Tycker Breitling byggde sin identitet pÄ 40-talet. Tror det Àr riktigt smart att ha sitt fina arv representerat som nyutgÄvor i sitt sortiment.
JÀmfört med vem? Uppskattar inte mÄlgruppen dem? TyvÀrr kan man ju inte slÀppa lika smÀckra ur idag dÄ folk efterfrÄgar större storlekar och högre vattenresistens. GÀrna automatiskt uppdragning med.Om det Àr bra gjort, ja. Breitling förvaltar inte sitt arv frÄn 40-talet speciellt bra tyvÀrr.
JÀmfört med andra mÀrken. Ja sÄ Àr det vÀl, storleken Àr okej pÄ dessa men boetten Àr trist. Hade en premier automatic 40 ett tag, den kunde gjorts bÀttre.JÀmfört med vem? Uppskattar inte mÄlgruppen dem? TyvÀrr kan man ju inte slÀppa lika smÀckra ur idag dÄ folk efterfrÄgar större storlekar och högre vattenresistens. GÀrna automatiskt uppdragning med.
Vilka andra tillverkare?JÀmfört med andra mÀrken. Ja sÄ Àr det vÀl, storleken Àr okej pÄ dessa men boetten Àr trist. Hade en premier automatic 40 ett tag, den kunde gjorts bÀttre.
Longines till exempel.Vilka andra tillverkare?
Tycker de Àr vÀldigt lika, uppblÄsta och klumpiga i mitt tycke. Breitlings Àldre boetter var i allmÀnhet inte speciellt egna eller lyckade enligt mig.Longines till exempel.