DÄ Àr vi oeniga.Tycker de Àr vÀldigt lika, uppblÄsta och klumpiga i mitt tycke. Breitlings Àldre boetter var i allmÀnhet inte speciellt egna eller lyckade enligt mig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
DÄ Àr vi oeniga.Tycker de Àr vÀldigt lika, uppblÄsta och klumpiga i mitt tycke. Breitlings Àldre boetter var i allmÀnhet inte speciellt egna eller lyckade enligt mig.
Inte mycket tyvĂ€rr. Den bĂ€sta vintage-inspirerade klockan breitling slĂ€ppt Ă€r i mitt tycke transocean chrono pre-kern. TyvĂ€rr för stor, men skulle de slĂ€ppa exakt den med tre subdials men i â40mm tror jag det skulle bli succĂ©.
Fick denna av @Eurenius , breitling frÄn 40talet. GÄr ju nÀstan alltid att hitta likheter mellan olika tillverkare/modeller. Breitling har nog kollat pÄ denna.
Lite lÄngt frÄn Àmnet, men kan du visa en kronograf?DÄ Àr vi oeniga.
Fel trÄd.
Vem var först med denna design?Fick denna av @Eurenius , breitling frÄn 40talet. GÄr ju nÀstan alltid att hitta likheter mellan olika tillverkare/modeller. Breitling har nog kollat pÄ denna.
Ja, vet inte om JLC tillverkat en kalenderkronograf innan Datoran?Fick denna av @Eurenius , breitling frÄn 40talet. GÄr ju nÀstan alltid att hitta likheter mellan olika tillverkare/modeller. Breitling har nog kollat pÄ denna.
FrÄn Longines?Lite lÄngt frÄn Àmnet, men kan du visa en kronograf?
Fel trÄd.
Fel trÄd.Ja, vet inte om JLC tillverkat en kalenderkronograf innan Datoran?
Det vet jag inte, vet du? Det jag menade var bara att det Àr nog denna breitling gÄtt tillbaka till. Sedan liknar vÀldigt mÄnga klockor varandra.Vem var först med denna design?
Jo jag vet, med min bild ville jag fÄ sagt att det Àr flera klockor som liknar varandra, Hade varit intressant att veta vem som var först med designen.Det vet jag inte, vet du? Det jag menade var bara att det Àr nog denna breitling gÄtt tillbaka till. Sedan liknar vÀldigt mÄnga klockor varandra.
Yes, vill se vilken vÀg du velat se frÄn Breitling.FrÄn Longines?
En Longines ja, men dÀr fanns ett resonemang till skillnad frÄn ditt inlÀgg dÀr du lade upp en bild pÄ klocka frÄn annan tillverkare. Att de rÄkar ha samma komplikationer kÀnns sÄdÀr relevant.Fel trÄd.
Det Àr alltid Gerald Genta eller Rolex...Jo jag vet, med min bild ville jag fÄ sagt att det Àr flera klockor som liknar varandra, Hade varit intressant att veta vem som var först med designen.
Heritage tuxedo Àr i mitt tycke bÀttre. Jag hade framförallt velat se en bÀttre boett. Den kunde till exempel vara utan rÀfflorna samt ha bÀttre bandhorn. Gillade dem inte pÄ premier 40 som jag hade.Yes, vill se vilken vÀg du velat se frÄn Breitling.
En Longines ja, men dÀr fanns ett resonemang till skillnad frÄn ditt inlÀgg dÀr du lade upp en bild pÄ klocka frÄn annan tillverkare. Att de rÄkar ha samma komplikationer kÀnns sÄdÀr relevant.
Genta var nio Àr nÀr Breitling stlÀppte sin modell, sÄ han kan vi utesluta. Men Rolex har liknande modell, ingen aning nÀr den slÀpptes dock.Det Àr alltid Gerald Genta eller Rolex...
Men dÄ kan de ju inte ha sÄ galna priserFör att ha sÄna skatter av trevliga vintage-modeller sÄ borde Breitling fÄ nÄgon form av pris för att göra sÄ smaklösa nytolkningar. Det bÀsta i mitt tycke vore att de skippar sin designavdelning och gör direkta kopior pÄ sina egna lyckade vintageklockor utan minsta förÀndring förutom möjligen nÄn mm större och vattentÀthet.
Trött kopia, men originalboetten Àr fin. Dock Àr ju 13,5 mm och detta knas:Heritage tuxedo Àr i mitt tycke bÀttre. Jag hade framförallt velat se en bÀttre boett. Den kunde till exempel vara utan rÀfflorna samt ha bÀttre bandhorn. Gillade dem inte pÄ premier 40 som jag hade.
Fortfarande bÀttre Àn Breitlings slÀpp.Trött kopia, men originalboetten Àr fin. Dock Àr ju 13,5 mm och detta knas:
För att ha sÄna skatter av trevliga vintage-modeller sÄ borde Breitling fÄ nÄgon form av pris för att göra sÄ smaklösa nytolkningar. Det bÀsta i mitt tycke vore att de skippar sin designavdelning och gör direkta kopior pÄ sina egna lyckade vintageklockor utan minsta förÀndring förutom möjligen nÄn mm större och vattentÀthet.
Den guldiga Àr grym. Men utanför min budget.
Oj sÄ pass tjock alltsÄ?FrÄn Hodinkees instagram. Den Àr vÀldigt snygg, men storleken och tjockleken (15,75mm) kan bli tuff för en del hugade spekulanter.
Den lÀr bÀras vÀldigt stort, tyvÀrFrÄn Hodinkees instagram. Den Àr vÀldigt snygg, men storleken och tjockleken (15,75mm) kan bli tuff för en del hugade spekulanter.
gruppmyset i breitling owners pÄ facebook har verkligen tagot fart...
vill se det dÀra dassalocket pÄ nÄn med skinny handleder...
lÀr ju se ut som nÄgot flygande tefat ut arkiv-X
40mm med nÀra 16 tjock lÀr ju vÀldigt toppigt pÄ band, inte minst med tungt guld.Den Àr 40mm din kolibri.
jo men en klocka med en sÄ pass stor urtavla lÀr ju ÀndÄ se gigantisk ut...Den Àr 40mm din kolibri.
40mm med nÀra 16 tjock lÀr ju vÀldigt toppigt pÄ band, inte minst med tungt guld.