• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Liten tyvÀrr! SÄ dÀrför Àr Breitling inte nÄgot jag spanat mkt pÄ innan, Àven om jag gillar klockornas utseende. Ska klÀmma pÄ nÄgra 42-43mm inom kort dock, sÄ vi fÄr hoppas att jag slipper damklocka. o_O

Satan vad snygg! Grattis!!
Tack
Bandhornen Àr nerÄt böjda pÄ denna modell.
Dom nya som nu finns hos AD saknar vingarna, Samt att dom Àr platta dÄ man lÀgger dom fÄ bordet (bandhornen) Har testat dom nya men den satt inte som jag var van vid. KÀndes större. :borg:
Har en Gul med i Blacksteel ;)

//Simon

Senast Àndrad:
Tack
Bandhornen Àr nerÄt böjda pÄ denna modell.
Dom nya dom nu finns hos AD saknar vingarna, Samt att dom Àr platta dÄ man lÀgger dom fÄ bordet (bandhornen) Har testat dom nya men den satt inte som jag var van vid kÀndes större. :borg:
Har en Gul med i Blacksteel ;)

//Simon
Löjligt snygg klocka den med! Gillar verkligen Breitlings lite sportigare modeller, sÄ ska ge mig pÄ en Avenger och hoppas pÄ att den sitter nÄgorlunda. FÄr bli en resa upp till Erikson urhandel helt enkelt! Kanske slutar med en Navitimer 38 ;)

Löjligt snygg klocka den med! Gillar verkligen Breitlings lite sportigare modeller, sÄ ska ge mig pÄ en Avenger och hoppas pÄ att den sitter nÄgorlunda. FÄr bli en resa upp till Erikson urhandel helt enkelt! Kanske slutar med en Navitimer 38 ;)

Ring och hör med dom att den finns hemma. Jo samtliga av mina kommer ifrÄn denna butik. :)
Det finns nog 3 butiker i city som Àr AD (Om inte Erikson urhandel har den hemma)
SÄ du kan klÀmma lite pÄ div modeller.
Hoppas du hittar den du vill ha. ;)

Det Àr andra urverk pÄ dom du nÀmner, Men det gÄr nog bra ialf.
PÄ Chronomat Àr det B01 bara för info.

//Simon

Senast Àndrad:
Ring och hör med dom att den finns hemma. Jo samtliga av mina kommer ifrÄn denna butik. :)
Det finns nog 3 butiker i city som Àr AD (Om inte Erikson urhandel har den hemma)
SÄ du kan klÀmma lite pÄ div modeller.
Hoppas du hittar den du vill ha. ;)

Det Àr andra urverk pÄ dom du nÀmner, Men det gÄr nog bra ialf.
PÄ Chronomat Àr det B01 bara för info.

//Simon
Ska kolla in! Kommer behöva besöka Stockholm pga arbete (Ă€r göteborgare) och tĂ€nker dĂ€rmed passa pĂ„ att kika hos Erikson, tycker de verkar trevliga och proffsiga. :) FĂ„r Ă€ven tĂ€nka pĂ„ urverket med sĂ„klart, tack för tips! Återkommer förhoppningsvis med klocka att skryta med inom nĂ„gon mĂ„nad. :cool:

En frÄga. Har inte testat Breitlings rouleoux (stavning?) lÀnkar men gillar stilen skarpt. De ska visst vara jÀvligt sköna ocksÄ?
Skulle det passa pÄ denna eller ska man satsa pÄ ordinarie Avenger lÀnk och hur Àr dessa isf?

03DBAE46-439E-477C-8EF0-EFEEE0451A0A.jpeg

Sugen pÄ att köpa ny Breitling, nÄgon som har tips? Lutar Ät de nya Navitimer-modellerna (41mm), Superocean Heritage (42mm) eller Avenger Seawolf (43mm)... Ganska spritt mellan dressat och sportigt, men har ngn tips pÄ en modell man kan ha missat tas tips tacksamt emot!

Mina favoriter bland nya eller hyggligt moderna Breitlings Àr dessa och hade jag stÄtt i med tom klocklÄda och i begrepp att köpa en ny Breitling idag, sÄ hade de varit pÄ min shortlist.

Klar etta Àr Navitimer i 41mm med ETA 7750. Beprövad in- och utsida (funnits i det utförandet sedan 80-talet och den ursprungliga designen Àr mkt Àldre Àn sÄ), vettig storlek och rimligt pris.

854262A3-6D1B-4D57-8051-0CF3F06A2AFE.jpeg

1AFFF6F7-B76B-46B9-AFDF-CC7C83AFE1F9.jpeg

TvÄ lite udda fÄglar men som jag personligen gillar Àr Premier m 7750 och Aviator 8 Curtis Hawk. Jag fÄr intrycket att de inte Àr sÄ populÀra (hÀr pÄ forumet i alla fal) men jag tycker att de Àr skojiga.

87005D0F-FD69-497D-A89E-AF14CC061CFF.jpeg

CBBFD271-9E2A-4DD9-B626-015A74075617.jpeg

Tja!

Skulle ni kunna hjÀlpa mig att komma till klarhet?
Jag har stÀllt en frÄga i Diskussionsforumet gÀllande min gamla Breitling.

Skulle ni kunna kika och komma med era Ă„sikter?

Tja!

Skulle ni kunna hjÀlpa mig att komma till klarhet?
Jag har stÀllt en frÄga i Diskussionsforumet gÀllande min gamla Breitling.

Skulle ni kunna kika och komma med era Ă„sikter?

Jag att bara du kan avgöra hur avvÀgningarna ser ut för dig. Ekonomi, övrig stil (klÀder, livsstil etc) och praktiska hÀnsyn Àr ju vÀldigt beroende av individen. Dock tror jag att du kan kosta pÄ dig att tÀnja lite pÄ serviceintervallerna och kanske Àven serva hos en oberoende urmakare vilka ocksÄ kan serva ditt urverk till ett lÀgre pris.

Mina favoriter bland nya eller hyggligt moderna Breitlings Àr dessa och hade jag stÄtt i med tom klocklÄda och i begrepp att köpa en ny Breitling idag, sÄ hade de varit pÄ min shortlist.

Klar etta Àr Navitimer i 41mm med ETA 7750. Beprövad in- och utsida (funnits i det utförandet sedan 80-talet och den ursprungliga designen Àr mkt Àldre Àn sÄ), vettig storlek och rimligt pris.

854262A3-6D1B-4D57-8051-0CF3F06A2AFE.jpeg

1AFFF6F7-B76B-46B9-AFDF-CC7C83AFE1F9.jpeg

TvÄ lite udda fÄglar men som jag personligen gillar Àr Premier m 7750 och Aviator 8 Curtis Hawk. Jag fÄr intrycket att de inte Àr sÄ populÀra (hÀr pÄ forumet i alla fal) men jag tycker att de Àr skojiga.

87005D0F-FD69-497D-A89E-AF14CC061CFF.jpeg

CBBFD271-9E2A-4DD9-B626-015A74075617.jpeg
Tack för tipsen! Har spanat lÀnge pÄ navitimers just pga. deras nÄgot mindre storlek och att jag upplever det som en klocka som verkligen sticker ut. Kan vara sÄ att navi-kronograferna Àr utanför min prisklass (dock inte om jag köper pre-owned, vilket man ju bör). Hade inte alls tÀnkt pÄ aviator-modellerna, spÀnnande! :)

KÀnner nÄgon sig manad att flasha lite finns ju denna hÀrliga modell ute pÄ JÀlmers ur nu...

Tack för tipsen! Har spanat lÀnge pÄ navitimers just pga. deras nÄgot mindre storlek och att jag upplever det som en klocka som verkligen sticker ut. Kan vara sÄ att navi-kronograferna Àr utanför min prisklass (dock inte om jag köper pre-owned, vilket man ju bör). Hade inte alls tÀnkt pÄ aviator-modellerna, spÀnnande! :)

KÀnner nÄgon sig manad att flasha lite finns ju denna hÀrliga modell ute pÄ JÀlmers ur nu...

Om inte kronograf Àr ett mÄste sÄ Àr de trevliga utan kronograf ocksÄ. Denna Àr 38 mm.
3CAF608F-6BD1-4FEC-8915-E544A3F66CAE.png

HÀr Àr en snabb bild pÄ min (frÄn tidigt 90-tal). De nya Àr i stort sett likadana, förutom att de har ett lite finare urverk (en finare variant av 7750) och subdials i samma fÀrg som den övriga urtavlan. Du kan hitta en ny frÄn chrono24 inom eu för lite drygt 40 tkr, vilket jag tycker Àr prisvÀrt. Vill du köpa i butik borde det finnas en hygglig prutmÄn, men jag vet dock inte hur mkt.

Jag anvÀnder min vÀldigt mkt. Vettigt storlek som funkar till det mesta.
28765374-6866-4247-ACF8-49BD68358B82.jpeg

FĂ„tt för mig jag sett dem pĂ„ C24 för 10-11k€ pĂ„ rem. Men jag kan ha helt fel.... Just nu ligger det inga alls.

FĂ„tt för mig jag sett dem pĂ„ C24 för 10-11k€ pĂ„ rem. Men jag kan ha helt fel.... Just nu ligger det inga alls.
cirkus 150 gÄr det att krÀnga för pÄ nÀtet iaf, ex. uret.se som vissa hÀnvisar till (2-5v leverans, sÄ de ska ju hitta klockan först frÄn en annan grÄis innan du fÄr den av dem som grÄis ;) )

Om inte kronograf Àr ett mÄste sÄ Àr de trevliga utan kronograf ocksÄ. Denna Àr 38 mm.
3CAF608F-6BD1-4FEC-8915-E544A3F66CAE.png
Riktigt snygg! Jag tror(?) allt att jag sett denna pÄ lÀnk med, utan att det kostar skjortan heller. Den ska garanterat prövas! Skönt att man behÄllit det tidigare utseendet, sÄg ngn video pÄ Watchfinder med den nya navitimern (Kern?) som jag inte alls var lika tagen av.

HÀr Àr en snabb bild pÄ min (frÄn tidigt 90-tal). De nya Àr i stort sett likadana, förutom att de har ett lite finare urverk (en finare variant av 7750) och subdials i samma fÀrg som den övriga urtavlan. Du kan hitta en ny frÄn chrono24 inom eu för lite drygt 40 tkr, vilket jag tycker Àr prisvÀrt. Vill du köpa i butik borde det finnas en hygglig prutmÄn, men jag vet dock inte hur mkt.

Jag anvÀnder min vÀldigt mkt. Vettigt storlek som funkar till det mesta.
28765374-6866-4247-ACF8-49BD68358B82.jpeg
Otroligt snygg! Ska spana pÄ chrono, vill av nÄgon anledning köpa i butik men det Àr ju inget annat Àn ett förlustkoncept rent ekonomiskt. Min budget just nu ligger mellan 45-50tkr, sÄ fÄr se hur det blir. Gillar verkligen sub-dials pÄ din modell dock.

• Like
Reactions: bvb
Riktigt snygg! Jag tror(?) allt att jag sett denna pÄ lÀnk med, utan att det kostar skjortan heller. Den ska garanterat prövas! Skönt att man behÄllit det tidigare utseendet, sÄg ngn video pÄ Watchfinder med den nya navitimern (Kern?) som jag inte alls var lika tagen av.

Otroligt snygg! Ska spana pÄ chrono, vill av nÄgon anledning köpa i butik men det Àr ju inget annat Àn ett förlustkoncept rent ekonomiskt. Min budget just nu ligger mellan 45-50tkr, sÄ fÄr se hur det blir. Gillar verkligen sub-dials pÄ din modell dock.
Ja de finns pÄ lÀnk ocksÄ. Detta Àr dock en Kern-navitimer.

Inte den jag tÀnkte pÄ, bifogar bild! Absolut en clean klocka, men tycker den Àr vÀldigt annorlunda frÄn den klassiska navin.

1618496009909.png
Denna har jag testat ocksÄ. Den Àr i mitt tycke mer lik en colt, fast nÄgot tunnare vilket Àr positivt. Mer Ät sportklocka Àn Navin Àr.

Denna har jag testat ocksÄ. Den Àr i mitt tycke mer lik en colt, fast nÄgot tunnare vilket Àr positivt. Mer Ät sportklocka Àn Navin Àr.
Spanade pÄ en sÄdan pre-owned pÄ Fredmans för nÄgra mÄnader sedan, faktiskt. FÄr dock sÀga att jag uppskattar den navin du har mer. Tycker Breitling har en hel del riktigt coola sportklockor sÄ det rÀcker, som Avenger och Superocean!

• Like
Reactions: bvb
Tillbaka
Topp