• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

BÀsta moderna bratten, och sjÀlfallet pre-kern. Den som vet den vet. BÀrs bara av riktiga rövhÄl.
509A52E9-43B3-4080-8067-60E2CBC6CBC6.jpeg
Vilken tur att jag inte har pĂ„ mig min idag 😍

Otroligt bekvÀmt. Skulle sÀga rolex-nivÄ nu pÄ lÀnkbekvÀmlighet utan tvekan.

Enda minuset Àr ett rent kosmetiskt och det Àr att bygeln Àr lite lÄng sÄ det blir ibland aningen kantigt bakom viklÄset klockan 12. Skulle man ha en lÀnkbit till, alltsÄ större handled ca 18,5cm+ sÄ skulle det inte bli sÄ.

Det skulle gÄ att avhjÀlpa med att byta mot senaste versionen av pushlÄs som har mycket kortare bygel. Kanske gör det sen, fÄr se..

Men nackdelen Ă€r att de senare versionerna, Ă€ven om de har mycket kortare bygel, inte Ă€r lika bekvĂ€ma. De Ă€r mycket kantigare, bredare och vassare. KĂ€nns som en billigare produktion jĂ€mfört med den förra som Ă€r rundad och ”mjuk”.
CA2FAB59-3F7E-4B8A-AFCB-55CDB41A939C.jpeg

Men nackdelen Ă€r att de senare versionerna, Ă€ven om de har mycket kortare bygel, inte Ă€r lika bekvĂ€ma. De Ă€r mycket kantigare, bredare och vassare. KĂ€nns som en billigare produktion jĂ€mfört med den förra som Ă€r rundad och ”mjuk”.
CA2FAB59-3F7E-4B8A-AFCB-55CDB41A939C.jpeg
Tur att men har sparat en svart av den gamla modellen (Den till höger) :blackalien:

Ligger nu ute pÄ annons pÄ KS

//Simon

BehÄll den. TÀnk nÀr du repar din andra och du aldrig igen kan fÄ tag pÄ ett... dÄ kommer du Ängra att du sÄlde.
Det sitter ju 2 pÄ dom svarta en Àr tejpad den andra har jag anvÀnt sedan September och har inte fÄtt nÄgra repor pÄ den (Ej tejpad) :)
Jag Àr förvÄnad att det inte finns nÄgra repor men det Àr bara bra.

Den fÄr ligga i lÄdan tillsvidare om inte nÄgon hugger den för det pris jag satt pÄ denna. Dom svarta kostar ju lite mer en dom i stÄl ;)

//Simon

Det sitter ju 2 pÄ dom svarta en Àr tejpad den andra har jag anvÀnt sedan September och har inte fÄtt nÄgra repor pÄ den (Ej tejpad) :)
Jag Àr förvÄnad att det inte finns nÄgra repor men det Àr bara bra.

Den fÄr ligga i lÄdan tillsvidare om inte nÄgon hugger den för det pris jag satt pÄ denna. Dom svarta kostar ju lite mer en dom i stÄl ;)

//Simon
Ja visst ja. Du tejpar lÄsen med skyddsplast.

Har du plast pĂ„ soffan hemma som de har i Compton? 😀

NÄgon som har ett par mittdelar till en pilotlÀnk till övers eller en hel lÀnkbit?

Bilagor

• BF325218-C215-4D90-A88C-8CB98471B625.jpeg
    BF325218-C215-4D90-A88C-8CB98471B625.jpeg
    382 KB · Visningar: 5
Det kan det va’. Eller nĂ„gon lite sportigare och mer aggressiv variant av Chronomat (jfr AP RO vs AP RO offshore)? Det finns vissa drag som verkar komma frĂ„n Chronomaten. Den avhuggna toppen pĂ„ kronan, vridringen och kronskyddet.

EDD7619B-945B-44D8-A8FA-53062CEF46FF.jpeg

81664F8D-CD95-4F19-BFD5-6E35B861E028.jpeg
TÀnk om det Àr en klassisk Blackbird pÄ pilot? Det vore mumma. Kronan kÀnns fel bara.

Det kan det va’. Eller nĂ„gon lite sportigare och mer aggressiv variant av Chronomat (jfr AP RO vs AP RO offshore)? Det finns vissa drag som verkar komma frĂ„n Chronomaten. Den avhuggna toppen pĂ„ kronan, vridringen och kronskyddet.

EDD7619B-945B-44D8-A8FA-53062CEF46FF.jpeg

81664F8D-CD95-4F19-BFD5-6E35B861E028.jpeg
Mer aggressiv? Trodde det inte kunde blir mer aggressivt med Kern vid rodret.

Tillbaka
Topp