• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Precis klar med fönsterbytet. Byte frÄn stÄlfisk till guling

20210501_180300.jpg

Tjena traden, sitter o lurkar har och langtar efter min Bratte, bor i Asien och har ej vart hemma pa 1,5 ar, dar Bratten ligger och vantar. Aker till Sverige, hoppas jag om ngn vecka, da aker Bratten pa direkt. Under morsan forvar tillsvidare.
Har vart utan Bratte i 2 ar, rekord och gar ej, angesten ar stark, har i Asien ar Brattar ej sa poppis, sur AD’s ger knappt ngn discount heller.
Jag bjuder pa en gammal Bratte bild tillsvidare, samt ogonblicksbild fran frulleutsikten idag, trevlig dag Bratte ganget.
31B71C63-9560-4DA9-A78B-13FC4164AC1C.jpeg
9E33BC16-7522-4B10-8E10-CD6FAF51B1F1.jpeg

SĂ€kert 44mm chronomaten han hintar om ibland.

Jag, som hoppas pÄ nÄgot mindre (och billigare), försökte titta pÄ indexet kl 3. En större klocka har ett större index eller ett större avstÄnd till kanterna. Om man jÀmför bilden med den nuvarande sÄ tycker jag att de ser relativt lika ut i stl, vilket skulle antyda (men mkt stor osÀkerhet, gvtvs) att den pÄ bilden Àr lika stor. TyvÀrr.

Det verkar som om Breitlingfans vÀrlden över frÀmst vill ha vÀldigt stora klockor. NÀr man ser kommentarer pÄ sociala media nÀr Breitling/Kern presenterar ngt nytt, sÄ skriver nÀstan alla att de vill ha ngt större. VÀldigt sÀllan ngn föreslÄr mindre. Tom för den nya Premier Heritage, som redan (imho) Àr för stor, sÄ frÄgar folk efter Ànnu större. Kanske Àr det bara sÄ att det Àr en sjÀlv som Àr en en dinosaurie som inte riktigt hÀngt med utan tycker att 90-talets storlekar (39-41mm pÄ sportklockor) Àr att föredra.

80BEA5CC-4899-4900-99AF-40B0A43CF153.jpeg

75D5F8EE-59C3-4085-866D-16554A2AB4B2.jpeg

Senast Àndrad:
  • Like
Reactions: bvb
Jag, som hoppas pÄ nÄgot mindre (och billigare), försökte titta pÄ indexet kl 3. En större klocka har ett större index eller ett större avstÄnd till kanterna. Om man jÀmför bilden med den nuvarande sÄ tycker jag att de ser relativt lika ut i stl, vilket skulle antyda (men mkt stor osÀkerhet, gvtvs) att den pÄ bilden Àr lika stor. TyvÀrr.

Det verkar som om Breitlingfans vÀrlden över frÀmst vill ha vÀldigt stora klockor. NÀr man ser kommentarer pÄ sociala media nÀr Breitling/Kern presenterar ngt nytt, sÄ skriver nÀstan alla att de vill ha ngt större. VÀldigt sÀllan ngn föreslÄr mindre. Tom för den nya Premier Heritage, som redan (imho) Àr för stor, sÄ frÄgar folk efter Ànnu större. Kanske Àr det bara sÄ att det Àr en sjÀlv som Àr en en dinosaurie som inte riktigt hÀngt med utan tycker att 90-talets storlekar (39-41mm pÄ sportklockor) Àr att föredra.

80BEA5CC-4899-4900-99AF-40B0A43CF153.jpeg

75D5F8EE-59C3-4085-866D-16554A2AB4B2.jpeg
var ju skillnad pÄ WR mellan 41 och 44 pÄ den gamla generationen sÄ det kan ha att göra med att den nya har skruvade pushers

var ju skillnad pÄ WR mellan 41 och 44 pÄ den gamla generationen sÄ det kan ha att göra med att den nya har skruvade pushers

Vi fÄr se. Jag tycker att det ska bli riktigt spÀnnande att se vad man kokat ihop. Chronomat (Ä Navitimer) har alltid varit min favorit i Breitlings sortiment, och jag gillar den nuvarande designen, sÄ jag ska försöka följa mötet dÀr "clownen bjuder in till sekttrÀff" online om jag fÄr tillfÀlle. Jag anmÀlde mig online igÄr.

Vi fÄr se. Jag tycker att det ska bli riktigt spÀnnande att se vad man kokat ihop. Chronomat (Ä Navitimer) har alltid varit min favorit i Breitlings sortiment, och jag gillar den nuvarande designen, sÄ jag ska försöka följa mötet dÀr "clownen bjuder in till sekttrÀff" online om jag fÄr tillfÀlle. Jag anmÀlde mig online igÄr.
gÄ med i breitling owners sekten pÄ facebook sÄ fÄr du chansen att lÀra kÀnna en massa breitling Àlskare som blir rent till sig av allt kern skriver

Tack för tipset. Jag följer redan en av Breitling owners grupperna. Det Àr roligt att se vad som Àr pÄ gÄng.
folk Àr för positiva dÀr och höjer kern till skyarna

Àr man negativ ich ifrÄgasÀtter saker sÄ börjar dom hota med att dom ska kasta ut en ur gruppen

Tjena trĂ„den, kĂ€nner ni möjligtvis nĂ„gon som sĂ€ljer en Breitling Chronomat a13356 MOP? Hade en sĂ„n förut men sĂ„lde den. Blev sugen pĂ„ den igen😱

Bilagor

• 292791DD-F44B-473F-99BA-D89C3D97CDC0.jpeg
    292791DD-F44B-473F-99BA-D89C3D97CDC0.jpeg
    398.9 KB · Visningar: 23
folk Àr för positiva dÀr och höjer kern till skyarna

Àr man negativ ich ifrÄgasÀtter saker sÄ börjar dom hota med att dom ska kasta ut en ur gruppen

Jag gillar folk som Àr positiva och som Àr entusiastiska. Det Àr mycket roligare med sÄdana Àn folk som alltid Àr negativa och bara gnÀller och raljerar. SÄdana hÄller jag mig sÄ lÄngt ifrÄn det bara gÄr. Det kommer inget gott ur att umgÄs med sÄdana.

• Like
Reactions: bvb
Jag gillar folk som Àr positiva och som Àr entusiastiska. Det Àr mycket roligare med sÄdana Àn folk som alltid Àr negativa och bara gnÀller och raljerar. SÄdana hÄller jag mig sÄ lÄngt ifrÄn det bara gÄr. Det kommer inget gott ur att umgÄs med sÄdana.
jo det Àr sant och jag kan rÀtt ofta verka för negativ men nÀr ALLA prisar kern och lÄter han vara nÄnslags gud i gruppen

finns tillÄmed en regel dÀr att man ej fÄr skriva till eller tagga kern

Det hÄller jag med om.

Men jag anser att det mÄste finnas utrymme för kritik. Att bara stÄ och applÄdera allt som slÀpps medans de som yttrar kritik nÀstan blir avstÀngd blir bara löjligt

jo det Àr sant och jag kan rÀtt ofta verka för negativ men nÀr ALLA prisar kern och lÄter han vara nÄnslags gud i gruppen

finns tillÄmed en regel dÀr att man ej fÄr skriva till eller tagga kern
Nu Àr ju pÄsken över för lÀnge sedan sÄ lite smisk till kermit frÄn Hans Scheike :D

PS tar inget ansvar för denna anvÀndares div inlÀgg mm :hilarious: ''hitta denna via goooooogle''

//Simon

Tillbaka
Topp