• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Bra nĂ€rvaro 😎
Ping @SeikoZ
20210511_155937.jpg
20210511_155907.jpg

@DrDre nu var de nya pĂ„ plats, men dagen till Ă€ra sĂ„ cyklade jag rĂ€ser och kom dit alldeles för het(lĂ€s svettig) för att vilja prova tillskotten 😎. Men fick klĂ€mma lite, ser riktigt fina ut! BĂ„de med och utan utc, till synes sĂ„ Ă€r de jĂ€mnstora och utcn bygger inte upp storleken nĂ€mnvĂ€rt, dĂ„ rouleauxen Ă€r i ungefĂ€r samma storlek
20210511_125525.jpg
ligger ju redan ute flera pÄ chrono billigt hos gubbarna i grÄtt

Hur vet man att den Àr fulladdad, och vilka övriga funktioner/komplikationer har den jÀmfört med din vita Aerospace.
Massa roliga, finns en egen app för klockan
Screenshot_20210511-161259_EXOSPACE.jpg
.
Men man fÄr notiser av telefonsamtal, sms, kalender (möten), appar(!), tilt funktion som gör att nÀr man vickar pÄ handleden sÄ tÀnds displayerna upp, timers, 7 alarm, 3 tidszoner, utrÀkning av alla möjliga tidtagningen sÄsom tachy, vanliga timers i jÀmförelse med bara alarm som finns i vanliga aerospacen
Screenshot_20210511-161943_EXOSPACE.jpg

Screenshot_20210511-162213_EXOSPACE.jpg

Senast Àndrad:
Massa roliga, finns en egen app för klockan
Screenshot_20210511-161259_EXOSPACE.jpg
.
Men man fÄr notiser av telefonsamtal, sms, kalender (möten), appar(!), tilt funktion som gör att nÀr man vickar pÄ handleden sÄ tÀnds displayerna upp, timers, 7 alarm, 3 tidszoner, utrÀkning av alla möjliga tidtagningen sÄsom tachy, vanliga timers i jÀmförelse med bara alarm som finns i vanliga aeromastern
Screenshot_20210511-161943_EXOSPACE.jpg

Screenshot_20210511-162213_EXOSPACE.jpg
har den inte stegrÀknare sÄ kÀnns det lite B :hilarious:

NÄn som har nÄgra matnyttiga Äsikter om Avenger 43:an? Bra eller anus?
Tycker modellen Àr fin. Dock osÀker hur den bÀrs pÄ en 17cm handled. Vad skulle man kunna tÀnka sig för rabatt pÄ en dylik hos ad med lite historik?

GodkvÀll!

Jag hÄller pÄ att försöka införskaffa min första Bratte via Chrono24 sÄ tÀnkte jag kunde vÀnda mig hit för lite tips sÄ man inte gör nÄgot dumt misstag.
Klockan sÀljs (tyvÀrr?) av en privatperson men papper och box finns, priset Àr bra och sÀljaren kÀnns seriös. Klockan finns i utlandet och sÀljaren skickar inte till Sverige vilket Àr helt okej dÄ jag har en kollega som bor typ 30min bort frÄn honom och kommer att besöka Sverige under Juni sÄ jag kan fÄ hem den utan att ens behöva skicka. FrÄgan Àr om nÄgon hÀr har anvÀnt sig av den "secure payment" som Chrono24 erbjuder mot privatperson, funkar det bara om man skickar klockan eller skulle det gÄ om dom möts upp? Kollegan verkar inte jÀttesugen pÄ att hantera pengarna sÄ jag tÀnker att jag fÄr göra betalningen via hemsidan och dÄ kanske det Àr enklare att skicka trots att dom bor vÀldigt nÀra varandra?

Hoppas nÄgon av er sitter pÄ lite bra info sÄ man kan kÀnna sig trygg i sitt första köp :)

GodkvÀll!

Jag hÄller pÄ att försöka införskaffa min första Bratte via Chrono24 sÄ tÀnkte jag kunde vÀnda mig hit för lite tips sÄ man inte gör nÄgot dumt misstag.
Klockan sÀljs (tyvÀrr?) av en privatperson men papper och box finns, priset Àr bra och sÀljaren kÀnns seriös. Klockan finns i utlandet och sÀljaren skickar inte till Sverige vilket Àr helt okej dÄ jag har en kollega som bor typ 30min bort frÄn honom och kommer att besöka Sverige under Juni sÄ jag kan fÄ hem den utan att ens behöva skicka. FrÄgan Àr om nÄgon hÀr har anvÀnt sig av den "secure payment" som Chrono24 erbjuder mot privatperson, funkar det bara om man skickar klockan eller skulle det gÄ om dom möts upp? Kollegan verkar inte jÀttesugen pÄ att hantera pengarna sÄ jag tÀnker att jag fÄr göra betalningen via hemsidan och dÄ kanske det Àr enklare att skicka trots att dom bor vÀldigt nÀra varandra?

Hoppas nÄgon av er sitter pÄ lite bra info sÄ man kan kÀnna sig trygg i sitt första köp :)
Be han sÀlja den utanför Chrono och betalat en liten bonus. Be din vÀn hÀmta och betala pÄ plats. Annars undvik helt.

Ja du har sÀkert rÀtt. Jag tillhör den Àldre skolan som just gillar att Breitling syns och Àr lite större och sÄ dÀr :)
Det gör jag med oavsett gammal och ny skola 😘 vet inte varför den tilltalade lite grand. Lite som en onyx, Man fĂ„r frĂ„gan av nĂ„n - vad Ă€r klockan? Svar - ingen jĂ€vla aning fĂ„r kolla pĂ„ mobilen đŸ€ŁđŸ‘Š

GodkvÀll!

En stor fördel med C24 secure checkout Àr att du kan betala med kort! Det borde vÀl funka att din kollega ger dig signal att klockan Àr ok varefter du slÀpper betalningen.

7ECD82BB-86E6-4897-87EF-700925FBF968.jpeg
PilotlĂ€nk ’special’ med fasade kanter (Blackbird) i 5 ggr förstoring. Den Ă€r i bra skick men borstningen Ă€r lite blank hĂ€r och var - hade ni gett er pĂ„ att borsta om? Och i sĂ„ fall hur, göra sjĂ€lv, lĂ€mna bort osv?

Be han sÀlja den utanför Chrono och betalat en liten bonus. Be din vÀn hÀmta och betala pÄ plats. Annars undvik helt.
Tack för input, ja jag ska försöka övertala honom att Äka dit!

En stor fördel med C24 secure checkout Àr att du kan betala med kort! Det borde vÀl funka att din kollega ger dig signal att klockan Àr ok varefter du slÀpper betalningen.

Ja jag bollar faktiskt detta alternativ med sÀljaren just nu, bör ju gÄ nÀstintill momentant att fÄ över betalningen via Chrono24 :) Ska försöka fÄ kollegan att förstÄ hur viktigt det Àr att affÀren blir av bara ;) (tyvÀrr inte alla som tycker klockor Àr kul..)

PilotlĂ€nk ’special’ med fasade kanter (Blackbird) i 5 ggr förstoring. Den Ă€r i bra skick men borstningen Ă€r lite blank hĂ€r och var - hade ni gett er pĂ„ att borsta om? Och i sĂ„ fall hur, göra sjĂ€lv, lĂ€mna bort osv?
Gör du det sjÀlv tror jag inte att du kommer att komma Ät fasningarna. SÄ ska det bli samma utseende lÀr du behöva lÀmna in den.
Men sen om det Àr vÀrt det, det kan bara du avgöra.
Jag hade tÀnkt, lÄt det vara. Sen hade jag nog Àndrat mig, velat ha det sÄ bra som möjligt. SÄ dÄ hade jag nog inte kunnat lÄta bli att fixa den. PÄ nÄgot sÀtt.

Skulle gissa att de flesta hÀr inne kommer att svara, lÄt den vara. Det Àr dÀr det brukar landa. Men om du vill göra det, gÄ till nÄgon bra renommé. T ex Klockmaster Globen, som det talas varmt om i mÄnga avseenden, Àven detta.

Fem gÄnger förstoring alltsÄ. Ju mer du zoomar in, ju fler hemskheter kommer du se. LÄt den vara eller sÀlj den till mig. :)

Senast Àndrad:
hur fungerar den?
Tack för input, ja jag ska försöka övertala honom att Äka dit!

Ja jag bollar faktiskt detta alternativ med sÀljaren just nu, bör ju gÄ nÀstintill momentant att fÄ över betalningen via Chrono24 :) Ska försöka fÄ kollegan att förstÄ hur viktigt det Àr att affÀren blir av bara ;) (tyvÀrr inte alla som tycker klockor Àr kul..)
kan du inte bara skriva in kollegans adress pÄ chrono sÄ slipper han Äka Ä hÀmta den?

Tillbaka
Topp