• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

SlĂ€nger nĂ€stan hela min arsenal pĂ„ @Rolex tid Ă€r pengar för att fĂ„ kĂ€nna pĂ„ en riktig Ă€del 😁

Edit : kanske irrelevant för trĂ„den. tĂ€nkte boka en resa till familjen, jag och tanten jubilerar lĂ„ng tid för att vara unga 😁 har vart lite i VĂ€stindien förut. Nu stĂ„r valen mellan Mexico och zanzibar, nĂ„n I denna trĂ„d som har erfarenhet av bĂ„da eller nĂ„gondera?
Mars 2022 sĂ„ lĂ„ngt bort men Ă€ndĂ„ tacksam för alla svar 😁
Som sagt. FylleinlÀggen kom :)

Frukost i solen med Colten 😍
97E589A7-A936-4F34-8A11-186A9222C731.jpeg

Ja det Àr vÀldigt mycket andra saker. Du kan lÀsa om detta pÄ nÀtet, finns hur mycket information som helst.
Ja det Àr vÀldigt mycket andra saker. Du kan lÀsa om detta pÄ nÀtet, finns hur mycket information som helst.
JodĂ„ helt rĂ€tt allt finns ju i ”sjön”. 😎 min efterlysning kvarstĂ„r dock. En bra lĂ€nk duger fint det ocksĂ„.

JodĂ„ helt rĂ€tt allt finns ju i ”sjön”. 😎 min efterlysning kvarstĂ„r dock. En bra lĂ€nk duger fint det ocksĂ„.
Det rÀcker med att du Googlar Chronomat B01 vs Avenger....
Vad specifikt vill du veta? Det Àr tvÄ helt olika klockor med helt olika anvÀndningsomrÄden.
Som att jÀmföra en Porsche mot en Jeep.

För översikt tycker jag den hÀr Àr bra.
HjÀlper nÀr man söker lite mer specifikt.
För hela Chronomathistorien sĂ„ borde du ta JensBP eller kanske DrDre pĂ„ middag (jag hĂ€nger gĂ€rna pĂ„đŸ™‚). Det finns grymt mycket kunskap i den hĂ€r trĂ„den, kanske din frĂ„ga var lite för bred för att trigga svarđŸ€”

För översikt tycker jag den hÀr Àr bra.
HjÀlper nÀr man söker lite mer specifikt.
För hela Chronomathistorien sĂ„ borde du ta JensBP eller kanske DrDre pĂ„ middag (jag hĂ€nger gĂ€rna pĂ„đŸ™‚). Det finns grymt mycket kunskap i den hĂ€r trĂ„den, kanske din frĂ„ga var lite för bred för att trigga svarđŸ€”
Kanon! Ska kika i den lĂ€nken tack 🙏 fĂ„r vĂ€l bli middag framöver👌 😊

Inte ful kanske. Den kÀnns inte modern pÄ nÄgot sÀtt med startrek och fyrkanten. Har iof aldrig jÀttegillat startrek-fonten och anledningen jag sÄlde min flying fish som för övrigt var en cool helborstad modell pÄ gummi som marknadsfördes mer som en dykarklocka.

DÀremot Äldras mina och Eurenius Airbornes med vÀrdighet imo. :)
min airborne dÄ?

Snott bilder frÄn Facebook. Fattar inte hur man kan tycka det ser bra ut med en luggbredd lÀngre Àn diametern pÄ ens handled.
0770455D-67BE-443B-9466-BFFB54E95279.jpeg
93C6F792-6EE5-4623-A421-8E5E600D7E13.jpeg
Tycker Breitlings resa Ă€r rĂ€tt tragisk. Älskade mĂ€rket förut. DĂ„ fanns digitala multifunktionsklockor som Ă„tminstone kĂ€ndes lite flygiga. Men denna nya Chronomat - vad fan liksom. StrĂ„lande koncept. Vi tar de tio procent som tidigare störde lite grann - typ överstora klockor som Ă€r lite vĂ€l mycket in your face - sĂ„ gör vi de 10 till 100 istĂ€llet.

Slutsnickrat för kvĂ€llen 😁 har grov beslutsĂ„ngest om jag ska göra mig av med min chronomat GT "GS", uret Ă€r "GS" inte lĂ€nken, blir lite mer lagom. Fullset osv. faktiskt ruskigt bra skick med tanke pĂ„ Ă„lder, blĂ„ tavla som skiftar i svart. Eller om man skulle byta bort den mot nĂ„got mer "tooligt".
NÄn som har förslag pÄ byte?
20201111_183017.jpg
Min Speedmaster Mark iii đŸ‘ŒđŸ»

Den Àr rÀtt schysst den dÀr, har haft den tvÄ gÄnger. Men öppna inte upp den, dÄ tappar man suget lite..
Lovar att lÄta bli. Jag tycker den Àr en helt ok beater. Jag anvÀnder den mest som jobbarklocka(hantverkare).
jag hade en super ocean som jobbklocka först men tyckte den var onödigt tjock och tung och sen blev det en aerospace och nu denna. Aerospacen finns kvar men anvÀnds vÀldigt sparsamt.

Tillbaka
Topp