• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Är det nĂ„gon som vet varför prisskillnaden mellan Twin-pro och de vanliga banden Ă€r sĂ„ pass stor? Har bĂ„da varianterna och kan inte sjĂ€lv förstĂ„ hur det kommer sig. Möjligt att gummiblandningen sklijer dom Ă„t (bortsett frĂ„n att det Ă€r tvĂ„ fĂ€rger pĂ„ Twin-pro).

Är det nĂ„gon som vet varför prisskillnaden mellan Twin-pro och de vanliga banden Ă€r sĂ„ pass stor? Har bĂ„da varianterna och kan inte sjĂ€lv förstĂ„ hur det kommer sig. Möjligt att gummiblandningen sklijer dom Ă„t (bortsett frĂ„n att det Ă€r tvĂ„ fĂ€rger pĂ„ Twin-pro).
Det Àr natur gummi i dom banden som kostar ca 600kr.
Dom som Àr i twin pro Àr i ett annat matrial silikon i olika viskositet samt att tillverknings prossesen Àr mer avanserad en dom för 600.
tvinpro gÄr loss pÄ ca 2800kr.
Enligt TP samt frÄn AD

//Simon

Det Àr natur gummi i dom banden som kostar ca 600kr.
Dom som Àr i twin pro Àr i ett annat matrial silikon i olika viskositet samt att tillverknings prossesen Àr mer avanserad en dom för 600.
tvinpro gÄr loss pÄ ca 2800kr.
Enligt TP samt frÄn AD

//Simon
Ok...tack för bra info.
Jag trodde faktiskt att det var naturgummi i twinpro bandet med. Det kĂ€nns hĂ„rdare Ă€n det vanliga och hade inte gissat pĂ„ silikon. Priset Ă€r dock hutlöst. 😬 Breitling hade tidigare "fel" pris pĂ„ twinpro i sin egen webshop vilket gjorde att man kunde "fynda" dom till samma pris som de i naturgummi.. đŸ‘đŸ»

Senast Àndrad:
NĂ„gon med erfarenhet utav Breitling Colt?
Har hittat en pĂ„ rea för 2490 eur ifrĂ„n en butik i Tyskland. VĂ€rt det? 😊
Har aldrig Àgt breitling, sÄ vet inte vad jag bör förvÀnta mig..
l016f7mhfd731.jpg

nÀr man ser en klocka som denna sÄ undrar man vad fan som har hÀnt med breitling efter schneider

det Àr egentligen galet finnishierat för att vara en quartz chrono som Är lÄngt ifrÄn att vara top off the line i hela kollektionen

den dÀr Àr bra!
Tack. Men den var vĂ€l top of the lite nĂ€r den kom?? HĂ„ller med, Breitling Ă€r inte vad dom brukade vara. Gillar faktiskt quartz och denna Superquartz Ă€r ju riktigt bra, chronometer och diffar +-15 sek per Ă„r...gĂ„r och gĂ„r, behöver aldrig tĂ€nka pĂ„ nĂ„got...😁

Tack. Men den var vĂ€l top of the lite nĂ€r den kom?? HĂ„ller med, Breitling Ă€r inte vad dom brukade vara. Gillar faktiskt quartz och denna Superquartz Ă€r ju riktigt bra, chronometer och diffar +-15 sek per Ă„r...gĂ„r och gĂ„r, behöver aldrig tĂ€nka pĂ„ nĂ„got...😁
Colt-serien har aldrig varit top of the line i Breiltings sortiment. Det har varit deras instegsmodell.

Men som Rulle sÀger sÄ hÄller de gamla coltarna galet hög nivÄ för att vara just en instegsmodell

Colt-serien har aldrig varit top of the line i Breiltings sortiment. Det har varit deras instegsmodell.

Men som Rulle sÀger sÄ hÄller de gamla coltarna galet hög nivÄ för att vara just en instegsmodell
Allt handlar om vad man sjĂ€lv gillar. Varit typ samma ETA verk i alla Breitlings innan b01 urverket kom. Ägt flertal Breitlings (frĂ„n 97-nyare) och ingen större skillnad pĂ„ finish...tex Colt och avenger har typ samma. Men det som Ă€r bekrĂ€ftat Ă€r ju att dom Ă€ldre har grym kvalite eftersom dom fortfarande tickar pĂ„..

assÄ man ska ju aldrig prata ner en klocka men dÀr Àr ju alltid en hirarki i alla mÀrkenas kollektioner.

colten har vÀl varit breitlings "go anywhere, do anything" klocka

lite som en explorer

kan ju ha vÀldogt fel hÀr nu men de e lite sÄ jag tolkar coltarna.

assÄ man ska ju aldrig prata ner en klocka men dÀr Àr ju alltid en hirarki i alla mÀrkenas kollektioner.

colten har vÀl varit breitlings "go anywhere, do anything" klocka

lite som en explorer

kan ju ha vÀldogt fel hÀr nu men de e lite sÄ jag tolkar coltarna.
Det var en bra jÀmförelse..

jag har alltid varit emot quartz under mina nörd Är men det vÀxer pÄ en nÀr man slipper det jobbiga med att dra upp dom Ä stÀlla om dom hela tiden

jag har alltid varit emot quartz under mina nörd Är men det vÀxer pÄ en nÀr man slipper det jobbiga med att dra upp dom Ä stÀlla om dom hela tiden
MÄnga Àr emot quartz, och personligen gillar jag bÄde automat och quartz. Men finns mÄnga fördelar med quartz. Dom tex slits mindre, behöver knappt nÄgon service, stannar aldrig (förns batteriet Àr slut), hÄller tiden bÀttre, tÄl mer stötar mm.

Allt handlar om vad man sjĂ€lv gillar. Varit typ samma ETA verk i alla Breitlings innan b01 urverket kom. Ägt flertal Breitlings (frĂ„n 97-nyare) och ingen större skillnad pĂ„ finish...tex Colt och avenger har typ samma. Men det som Ă€r bekrĂ€ftat Ă€r ju att dom Ă€ldre har grym kvalite eftersom dom fortfarande tickar pĂ„..
Ja sÄklart.

Men att colten va Breitlings instegsmodell Àr ingen nyhet och inget du behöver skÀmmas för :) jag har Àgt flera stycken.

Tycker det Àr synd att de slopade den modellserien

Tillbaka
Topp