• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

LÄg inte Chronomaten pÄ 32-35kkr under slutet av pÄ 90-talet, iallafall A20048?

Kan inte svara hundra pÄ just Longitude dÄ jag mÄste plocka ner böckerna frÄn vinden, har samtliga kataloger pÄ Breitling som nÄgonsin tryckts. Men Chronomat GT kostade 29.000 kronor (28.500kr hos vissa butiker i Sverige) pÄ slutet av 90-talet. Den producerades Ären 97-2000. Tror inte Longitude kostade mer. DÀremot tror jag Crosswind var lite dyrare men kan inte svÀra pÄ det. Priserna jag skriver var pÄ lÀnk, utan UTC.
Om det Àr jÀvligt noga kan jag plocka ner katalogerna frÄn vinden och skanna prislistan, men slipper helst ;)

Senast Àndrad:
Hur gÄr det? 5te eller 6te för mig, har tappat rÀkningen
45DB5D9F-FA49-4ED0-AF9A-3D3DE7B9DB38.jpeg
Det blev rĂ€tt lugnt för kvĂ€llen faktiskt, kĂ€ndes lagom till sĂ€llskapet @Filippusmaximus, nĂ„gra erik, lite skumpa och en GT sĂ„ ingen huvudvĂ€rk idag inte đŸ€Ł

Kan inte svara hundra pÄ just Longitude dÄ jag mÄste plocka ner böckerna frÄn vinden, har samtliga kataloger pÄ Breitling som nÄgonsin tryckts. Men Chronomat GT kostade 29.000 kronor (28.500kr hos vissa butiker i Sverige) pÄ slutet av 90-talet. Den producerades Ären 97-2000. Tror inte Longitude kostade mer. DÀremot tror jag Crosswind var lite dyrare men kan inte svÀra pÄ det. Priserna jag skriver var pÄ lÀnk, utan UTC.
Om det Àr jÀvligt noga kan jag plocka ner katalogerna frÄn vinden och skanna prislistan, men slipper helst ;)
Är sĂ€ker pĂ„ att det finns nĂ„gonstans lĂ€ngre bak i trĂ„den listpriser pĂ„ brattar under 90-talet. Kan listpriset under slutet av 90-talet ha varit lite högre Ă€n under början av 2000?

Dom i stÄl var lite billigare en dom i tvÄ ton ;)

Med UTC samt TT :cigar: 1997 ser ut sÄ hÀr se lÀnk.

//Simon

Senast Àndrad:
Men de e ju fan att denna gula fining ba bara finns i 45mm. Eller?
kan man byta ti nÄ cool tavla pÄ 43mm

73D6CA41-7AA6-4281-AFEA-DDD89B7390FA.jpeg
3BDA4BB7-D774-423B-900D-E0805A1BE763.jpeg

660FB080-6AD1-468A-97FD-2619A24B2032.jpeg

Jag tycker att den satt bra trots sina 45mm. Men 19mm pÄ höjden var för mycket för mig.
FöregÄngaren frÄn tidigt 2000-tal dÄ? Om det Àr pront gƫlt som du vill ha.

@SeikoZ kunde vÀl byta urtavla pÄ en gammal superocean till en orange, sÄ det Àr vÀl inte omöjligt sÄ lÀnge det inte gÀller nyaste modellerna?

Areospace night mission har den utgÄtt?
Edit: hittade pÄ hemsidan

Senast Àndrad:
Är sĂ€ker pĂ„ att det finns nĂ„gonstans lĂ€ngre bak i trĂ„den listpriser pĂ„ brattar under 90-talet. Kan listpriset under slutet av 90-talet ha varit lite högre Ă€n under början av 2000?

Hittade ingen prislista pÄ modeller lÀngre bak i trÄden. Den jag talar om var i helstÄl. Jag tror inte listpriset var högre pÄ 90-talet Àn pÄ tidigt -00 tal, det lÄter inte rÀtt. Bor du i Sthlm sÄ tar vi en fika och blÀddrar i katalogerna tillsammans, lite roliga dÄ :)

Min första Colt hade sÀljaren köpt ny 1995 för 9-nÄt, sen sÄlde till mig fullset i nÀra nyskick för 3500 spÀnn tvÄ Är senare.

Det var tider det! :)
Köpte min första bratte 1998. En Colt Chrono quarts med pro lÀnk, betalade 16k om jag minns rÀtt.
Drömde och suktade dock hela tiden efter en Chronomat..
2001 hade man gnetat och sparat ihop 34k som en Chronomat GT med pilotlÀnk dÄ kostade.
Lyckan var total! 😁

Hittade ingen prislista pÄ modeller lÀngre bak i trÄden. Den jag talar om var i helstÄl. Jag tror inte listpriset var högre pÄ 90-talet Àn pÄ tidigt -00 tal, det lÄter inte rÀtt. Bor du i Sthlm sÄ tar vi en fika och blÀddrar i katalogerna tillsammans, lite roliga dÄ :)
Ja, kaffe i kombination med Breitlingkataloger. 😍

Lite konfunderad ang gĂ„ngreserven pĂ„ den hĂ€r
 la ifrĂ„n den mĂ„n kvĂ€ll förra veckan för kolla, noterade inte exakt nĂ€r men kanske runt midnatt. Ons kvĂ€ll tvĂ„ dygn senare tickade den pĂ„ och höll tiden. Sedan hade den stannat pĂ„ runt 04.30. Det anges ju 42 tim för Breitling 13/7750. HĂ€r Ă€r vi ju uppe i snarare 52 tim!
0C6F1D28-C36F-4DB6-BAFB-8CE2C0567A23.jpeg

Lite konfunderad ang gĂ„ngreserven pĂ„ den hĂ€r
 la ifrĂ„n den mĂ„n kvĂ€ll förra veckan för kolla, noterade inte exakt nĂ€r men kanske runt midnatt. Ons kvĂ€ll tvĂ„ dygn senare tickade den pĂ„ och höll tiden. Sedan hade den stannat pĂ„ runt 04.30. Det anges ju 42 tim för Breitling 13/7750. HĂ€r Ă€r vi ju uppe i snarare 52 tim!
0C6F1D28-C36F-4DB6-BAFB-8CE2C0567A23.jpeg
KÀnner igen det dÀr, hade en svart A20048 med ca 70h tidsreserv. :D
Breitlings modifierade 7750 is da shit!

Tillbaka
Topp