8.5 sek/dygn för 10 Är gammal ETA 2824 med okÀnd servicehistorik lÄter i mina öron som godkÀnt.Tack för svar!
Tror att urverket ska vara ett ETA 2824-2.
Ca 10 Ă„r gammal med suddig servicehistorik.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
8.5 sek/dygn för 10 Är gammal ETA 2824 med okÀnd servicehistorik lÄter i mina öron som godkÀnt.Tack för svar!
Tror att urverket ska vara ett ETA 2824-2.
Ca 10 Ă„r gammal med suddig servicehistorik.
Tack för svar.Om det Ă€r din SO 42 du lagt ut bild pĂ„ sĂ„ Ă€r det lite i överkant, enligt manualen Ă€r det vĂ€l â4/+6 sek som gĂ€ller.
Tack igen, okej dÄ har jag lite mer info.8.5 sek/dygn för 10 Är gammal ETA 2824 med okÀnd servicehistorik lÄter i mina öron som godkÀnt.
Jag hade nog kollat tidshÄllningen per dygn istÀllet för genomsnittliga under tvÄ veckor.Tack igen, okej dÄ har jag lite mer info.
Om det försÀmras upp mot 10 sek Àr det dags för en service/genomgÄng kanske?
Ăr som sagt nytt för mig sĂ„ bra att veta lite indikationer nĂ€r det börjar bli dags.
Ha en bra dag
Yes okej, det ska jag göra, blev tvÄ veckor eftersom jag lagt mÀrke till att den dragit ivÀg tvÄ gÄnger under min Àgo, dÀrav min fundering.Jag hade nog kollat tidshÄllningen per dygn istÀllet för genomsnittliga under tvÄ veckor.
Hur ser tidsreserven ut, klarar den sina ca 42h?
Det lÄter som Nymans det...Inte slitna alls faktiskt.
Dem Àr ju inte i guld heller, sÄ kÀndes dyrt.
Tydligen vill dem byta ut allt pÄ listan för att garantin ska gÀlla frÄn service,
Min StjÀrnurmakare stoppar i ett helt nytt 7750-verk för 5000 kr inkl. arbete. Just sayin...TidshÄllningen Àr vÀldigt dÄlig, inte anvÀnt den pÄ ett tag sÄ den stannar. Ingen tidsreserv typ.
klockan Àr med svÀgerskans man som ville lÄna den under ett bröllop fixar bilder strax
Diggar den! Satiken vad det kommer modeller o fÀrger. Vad Àr strategin frÄn Kern egentligen? HagelsvÀrm för att se vad som trÀffar? FÄr akta sig att inte vattna ur. Gillar mycket men svÄrt att skapa igenkÀnning. Tankar? Diskutera i smÄcirklar och presentera för gruppen sen
Fundera pÄ detta igÄr, det Àr ju billigare att köpa ett nytt urverk och stoppa in i klockan.Min StjÀrnurmakare stoppar i ett helt nytt 7750-verk för 5000 kr inkl. arbete. Just sayin...
Kanske Àr ute och cyklar nu. Men Àr det inte sÄ att standard 7750 har dagkomplikation och att Breitling modifierar bort den?Fundera pÄ detta igÄr, det Àr ju billigare att köpa ett nytt urverk och stoppa in i klockan.
FÄr man frÄga vilken urmakare du har, kan ta pÄ PM om du vill? tror att jag hellre vill göra det.
VaddÄ? Breitlings 7750 brukar ju ha datum?Kanske Àr ute och cyklar nu. Men Àr det inte sÄ att standard 7750 har dagkomplikation och att Breitling modifierar bort den?
Jag trodde att dem endast körde med datum pÄ 7750, man lÀr sig nÄgot nytt varje dagKanske Àr ute och cyklar nu. Men Àr det inte sÄ att standard 7750 har dagkomplikation och att Breitling modifierar bort den?
Gör ju inget. Den syns vÀl knappast under tavlan ÀndÄ, om man byter.Kanske Àr ute och cyklar nu. Men Àr det inte sÄ att standard 7750 har dagkomplikation och att Breitling modifierar bort den?
Kolla med urservice om du vill ha originaldelarJag trodde att dem endast körde med datum pÄ 7750, man lÀr sig nÄgot nytt varje dag
DĂ„ lutar det Ă„t Urservice i Norr
Fundera pÄ detta igÄr, det Àr ju billigare att köpa ett nytt urverk och stoppa in i klockan.
FÄr man frÄga vilken urmakare du har, kan ta pÄ PM om du vill? tror att jag hellre vill göra det.
Jag trodde att dem endast körde med datum pÄ 7750, man lÀr sig nÄgot nytt varje dag
DĂ„ lutar det Ă„t Urservice i Norr
JÀklar, tack för tipset!@jamesfranco dags att slÄ till pÄ tennisklockan nu
Avslutad - Breitling Endurance pro
BlÄ Breitling Endurance pro uttagen 30/4-2021 frÄn trusted seller pÄ chrono24. Sparsamt anvÀnd i rotation med andra klockor. Jag kan inte hitta nÄgra mÀrken eller liknande pÄ den. Kommer pÄ blÄtt breitling gummi med C-lÄs i breitlite. Garanti till 30/4-2023. Kommer med ytterbox, innerbox...klocksnack.se
Ăr oxĂ„ lite smĂ„sugen, men hĂ„l i lĂ€dret och lite fel fĂ€rg, deras Ironman version Ă€r riktigt coolâŠJĂ€klar, tack för tipset!
Har köpt 3 relativt dyra klockor bara de senaste veckorna sÄ mÄste tyvÀrr ta det lite lugnt. Men vÀldigt bra tips!
Tog ett tag innan jag fattade, tĂ€nkte att det Ă€r ju gummi band och det ser ju inte ut att vara nĂ„got extra hĂ„l gjort.Ăr oxĂ„ lite smĂ„sugen, men hĂ„l i lĂ€dret och lite fel fĂ€rg, deras Ironman version Ă€r riktigt coolâŠ
I am with you, vita gĂ„r bort, resten Ă€r helt ok, har dock ej testat hur den bĂ€râŠTog ett tag innan jag fattade, tĂ€nkte att det Ă€r ju gummi band och det ser ju inte ut att vara nĂ„got extra hĂ„l gjort.
Jag har lÀnge varit sugen pÄ antingen den gula eller orangea. Men till rÀtt pris sÄ Àr vÀl det mesta intressant, förrutom den vita.
Helt omöjligt att svara pĂ„, beror pĂ„ MĂ€rke, ref, tidigare köp etc, 8 procent lĂ„ter lite snĂ„lt, men som sagt beror pĂ„, bĂ€st att ta Chrono som benchmark och försöka fĂ„ till ngt i nĂ€rheten av det, ned till samma blir mkt svĂ„rt, ADâs ska oxĂ„ ha mat pĂ„ bordet, vi ska gynna lokala adâs sĂ„ gott det gĂ„r annars försvinner de, vore tristHej Alla, ni som köper nya Brattar frĂ„n AD, hur mycket rabatt har ni lyckats snacka er till? Jag var hos en handlare i Uppsala hĂ€romdagen och blev erbjuden 8% vilket jag tyckte var lite för lite..
Kolla med urservice om du vill ha originaldelar
Tack för hjÀlpen.Om jag vore som du skulle jag först titta pÄ nÄgra oberoende urmakare som servar urverket snarare Àn att byta hela verket. Det Àr roligare med originalrverket och om du ska sÀlja klockan sÄ tror jag att köpare uppskattar originalet (dvs fler som Àr intresserade och du kan fÄ ett högre pris).
Lugna dig nu, herregud...Hörrudududu @Gabriel90, vi vÀntar fortfarande pÄ bild.
Jag Àr nÀmligen pÄ köphumör.
Han sÄlde ju skxen, klart som fan det Àr dags för en ny sÄdan!Lugna dig nu, herregud...