• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Ibland önskar jag att jag Àgde en fin blackbird.
Vad tror ni om denna A13353?
Servicehistorik okÀnd men fullset och "in working condition" enligt sÀljaren
För det priset hade jag kört pÄ en blackbird med arabiska siffror likt min. Eller satsa pÄ en bluebird likt den jag lÀnkade ovan. :)
EF6350D1-09A2-4BF7-8C6B-93C248E3505B.jpeg

• Like
Reactions: lex
För det priset hade jag kört pÄ en blackbird med arabiska siffror likt min. Eller satsa pÄ en bluebird likt den jag lÀnkade ovan. :)
EF6350D1-09A2-4BF7-8C6B-93C248E3505B.jpeg
Jag har sett att du har en fin, Àr du sugen pÄ att byta den mot din gama longitude? :)
Vad skulle vara ett mer rimligt pris för den jag lÀnkade till tycker du?

Fundera pÄ detta igÄr, det Àr ju billigare att köpa ett nytt urverk och stoppa in i klockan.
FÄr man frÄga vilken urmakare du har, kan ta pÄ PM om du vill? tror att jag hellre vill göra det.
Jag kollade upp detta och de hade bytt Àgare. Denne ville ha 9000 kr för nytt verk och arbete.
Nu vet jag inte vilken ref du har pÄ klockan, men i beaktning kan ju tas att ett helt nytt verk kostar drygt 3000 kr...

De tidiga Chronomaterna har ett rotorblad med loggan pÄ, men det försvann sedan och ser mest ut som ett rent ETA, om jag inte missminner mig helt...

Jag har sett att du har en fin, Àr du sugen pÄ att byta den mot din gama longitude? :)
Vad skulle vara ett mer rimligt pris för den jag lÀnkade till tycker du?
Saknar min gamla Longitude, har fortfarande lÀnken kvar till den. Hade kunnat tÀnka mig byte ifall den hade vit urtavla, letar nÀmligen efter nÄgot Ät det vita hÄllet.

Dom ligger vÀl runt 24 utomlands, nÄgon tusenlapp billigare med Breitling i Sverige (iallafall pÄ KS) skulle jag vilja sÀga. Jag la upp bild nÄgon sida bak pÄ en blackbird med utc som en kille pÄ Facebook vill ha 25 för. KÀnner inte killen alls, men kan vÀl förmedla kontakt ifall du vill. :)

Edit: Den du lÀnkade Àr frÄn Singapore, sÄ 25% moms tillkommer och dÄ Àr man runt 30kkr och leker.

Senast Àndrad:
  • Like
Reactions: lex
Jag kollade upp detta och de hade bytt Àgare. Denne ville ha 9000 kr för nytt verk och arbete.
Nu vet jag inte vilken ref du har pÄ klockan, men i beaktning kan ju tas att ett helt nytt verk kostar drygt 3000 kr...

De tidiga Chronomaterna har ett rotorblad med loggan pÄ, men det försvann sedan och ser mest ut som ett rent ETA, om jag inte missminner mig helt...
En snĂ„l lösning Ă€r att köpa en Invicta pĂ„ 55+ mm med ETA 7750 och sedan byta urverk. 😎
7297D38C-B201-4E1A-848A-32C09C638A26.jpeg

Nu har man varit i kontakt med Urservice i Norr, Ingemar Ă€r riktigt trevlig. 😃
Han började skratta nÀr han hörde om Nymans prisförslag pÄ det som skulle utföras, onödiga saker som skulle bytas ut osv.
Det blir en service hos honom... tack för hjÀlpen allihop !
TĂ€nk vad olika upplevelser man kan ha... Jag köpte en vintage Omega Seamaster som var nyservad hos honom: den höll inte tiden över huvud taget och visarna var helt osynkade. Han tog tillbaka den och fick göra om hela servicen och efter lĂ„ng tid och lite tjat fick jag tillbaka den. Resultatet? Fortfarande exakt samma fel. ÄndĂ„ hade han bytt "en viktig del" pĂ„stod han.

Hur man kan misslyckas med att serva ett sÄnt vanligt urverk tvÄ gÄnger pÄ raken dessutom, det Àr för mig en gÄta. Kanske var han bara stressad eller hade lite otur, men mina klockor kommer han inte att fÄ pilla pÄ igen!
🙄

TĂ€nk vad olika upplevelser man kan ha... Jag köpte en vintage Omega Seamaster som var nyservad hos honom: den höll inte tiden över huvud taget och visarna var helt osynkade. Han tog tillbaka den och fick göra om hela servicen och efter lĂ„ng tid och lite tjat fick jag tillbaka den. Resultatet? Fortfarande exakt samma fel. ÄndĂ„ hade han bytt "en viktig del" pĂ„stod han.

Hur man kan misslyckas med att serva ett sÄnt vanligt urverk tvÄ gÄnger pÄ raken dessutom, det Àr för mig en gÄta. Kanske var han bara stressad eller hade lite otur, men mina klockor kommer han inte att fÄ pilla pÄ igen!
🙄
Tog han betalt dÄ?

Hej pÄ er!
Jag köpte min första "finklocka" för ett par veckor sedan. En Breitling Navitimer. Är lycklig som ett barn pĂ„ julafton varje gĂ„ng jag tar pĂ„ mig klockan.
Har ni som hÄllit pÄ med klockor lÀngre samma kÀnsla för en eller flera av era klockor?
Jag hoppas pÄ det.
Ha en trevlig helg!

Hej pÄ er!
Jag köpte min första "finklocka" för ett par veckor sedan. En Breitling Navitimer. Är lycklig som ett barn pĂ„ julafton varje gĂ„ng jag tar pĂ„ mig klockan.
Har ni som hÄllit pÄ med klockor lÀngre samma kÀnsla för en eller flera av era klockor?
Jag hoppas pÄ det.
Ha en trevlig helg!
OjdÄ, efter 2 mÄnader, du kÀnner att en klocka till mÄste bli dubbelt sÄ bra....
6 mÄnader, en till dÄ...
12 mĂ„nader, ett eller fler feÄșköp, du sĂ€ljer en klocka...
och tror att du kan komma UR trÀsket...
5tio11 Är senare Àr du som @JensBP ...

VÀlkommen pÄ resan!
Ibland Ă€r det tungt att bĂ€ra🙂
20210828_091940.jpg

Hej!
Tack sÄ mycket, ska bli en spÀnnande resa!
Haha, UR trÀsket, mycket poetiskt.
Ja, det Àr sÄ, va?
LÄter ÀndÄ kul.
Min vÀn The lord som ocksÄ Àr medlem hÀr frÄgade mig vilken klocka som blir min nÀsta, precis efter att jag meddelat honom om att jag var sÄ grymt glad för mitt första köp. Han menade precis som du att man bara vill fortsÀtta sedan.
Ha en fin dag, allihopa!

Senast Àndrad:
TÀnkte kolla med er experter hÀr i trÄden.
Köpte min första Breitling nu i veckan och det som följde med utöver klockan var bara detta kort? FĂ„r man inte med manual och fler ”kort” ? Jag Ă€r van med omega och dĂ€r följer det ju med en hel drös med saker :hilarious:
56E96879-6440-41FD-83E9-B642BA52F153.jpeg
3D7BEA9A-2E68-4E20-9A41-AA18476DDD8B.jpeg

Köpte min första Breitling nu i veckan och det som följde med utöver klockan var bara detta kort? FĂ„r man inte med manual och fler ”kort” ? Jag Ă€r van med omega och dĂ€r följer det ju med en hel drös med saker :hilarious:
Du skannar den/lÀser av kortet mot breitlings hemsida sÄ har du allt dÀr! Nya tag i att inte slösa pÄ resurser som papper Ä plast. Antar att du fick den nya blÄa vikbara boxen?

Antar dom flesta vill vara klimatsmarta idag :angel:

Jaha, klockan Ätta en lördagskvÀll. DÄ har det vÀl blÄst upp till grogg va?

Ja, inte hĂ€r alltsĂ„. Vi har fullt upp med att planera barnkalas imorgon. 15 snoriga ungar ska springa omkring och skvĂ€tta mat och vrĂ„lskrika i tre timmar... đŸ˜©

IMG_20210828_200903.jpg

Senast Àndrad:
Jaha, klockan Ätta en lördagskvÀll. DÄ har det vÀl blÄst upp till grogg va?

Ja, inte hĂ€r alltsĂ„. Vi har fullt upp med att planera barnkalas imorgon. 15 snoriga ungar ska springa omkring och skvĂ€tta mat och vrĂ„lskrika tre timmar... đŸ˜©

IMG_20210828_200903.jpg
LĂ„ter som du behöver ha pĂ„ dig en beater imorgon

Du skannar den/lÀser av kortet mot breitlings hemsida sÄ har du allt dÀr! Nya tag i att inte slösa pÄ resurser som papper Ä plast. Antar att du fick den nya blÄa vikbara boxen?

Antar dom flesta vill vara klimatsmarta idag :angel:
Tack för svar ville bara dubbelkolla sÄ att man inte stÄr dÀr nÀr/om den ska sÀljas och tror man har ett fullset och sÄ inte Àr fallet. Lite lÀttare att höra av sig nu Àn om 10 Är och pÄstÄ att saker ej följde med ;)

Den Àr sÄ jÀkla lÀcker! Skulle gÀrna se hur den bÀrs jÀmfört med min Emergency gen 1. Har fÄtt för mig att den dÀr bÀrs snÀppet större. Hur upplever du den runt armen?
InstÀmmer. Jag hade tidigare en Emergency gen 1 och upplever att den bÀrs snÀppet mindre. Avenger M1 Àr nÄgot högre men fortfarande otroligt bekvÀm att bÀra. Detta delvis beroende pÄ klockans material och Pro 1 lÀnken.

Tack för svar ville bara dubbelkolla sÄ att man inte stÄr dÀr nÀr/om den ska sÀljas och tror man har ett fullset och sÄ inte Àr fallet. Lite lÀttare att höra av sig nu Àn om 10 Är och pÄstÄ att saker ej följde med ;)
Fast jag Àr ju med dig dÀr, mycket tillbehör Àr alltid najs! FÄr se hur lÀnge det tar innan mÄnga följer spÄren.. Tissot har ju rÀtt schysst med hela sin historia i en liten bok man fÄr med.

InstÀmmer. Jag hade tidigare en Emergency gen 1 och upplever att den bÀrs snÀppet mindre. Avenger M1 Àr nÄgot högre men fortfarande otroligt bekvÀm att bÀra. Detta delvis beroende pÄ klockans material och Pro 1 lÀnken.
Antog det... Kan dock tÀnka mig att den bÀrs skönt trots sin storlek!

Vilken Bratte ska man kolla pĂ„ om man vill ha typ max 41-42 mm? MĂ„ste vara chrono! Har kollat pĂ„ Airborne 41 men vet inte om jag vill ha blankpolerad. Söker egentligen en lite rĂ„are look... đŸ€”

Tillbaka
Topp