Ufo med mÄlad loggaVisst Àr dem de ! Har ett Rouleaux pÄ igÄng nu ocksÄ. Bordeaux Bordeaux!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ufo med mÄlad loggaVisst Àr dem de ! Har ett Rouleaux pÄ igÄng nu ocksÄ. Bordeaux Bordeaux!
@Maxer vad heter din kontakt uppe i norr?Hej allihop,
Har en Breitling chronomat blackbird med UTC (A13350) som behöver en service och ev. utbyte av delar.
Har ni bra tips pÄ urmakare som kan utföra service av klockan till ett rimligt pris?
Fanns medlemmar i forumet som brukade serva klockor, kommer bara inte ihÄg vilka.
Kolla med urservice i norr! Ingemar dÀr kan hjÀlpa dig och har tillgÄng till originaldelarHej allihop,
Har en Breitling chronomat blackbird med UTC (A13350) som behöver en service och ev. utbyte av delar.
Har ni bra tips pÄ urmakare som kan utföra service av klockan till ett rimligt pris?
Fanns medlemmar i forumet som brukade serva klockor, kommer bara inte ihÄg vilka.
Tack, kontaktar honom imorgonKolla med urservice i norr! Ingemar dÀr kan hjÀlpa dig och har tillgÄng till originaldelar
19500!? WowTack, kontaktar honom imorgon
Fick ett kostnadsförslag av Nymans ur idag.
Komplett service ink. Polering (vill inte polera)
Byte av pusher (kl.4)
Bezel + raiders
Krona
Rotor
TĂ€thetsservice + polering av UTC
19500kr ville dem ha
och reserverar sig för fler utbytesdelar nÀr dem vÀl öppnat klockan.
Inte slitna alls faktiskt.19500!? Wow
Visserligen Ă€r bezel och raiders sĂ€kert ganska dyra, men Ă€ndĂ„. Ăr de slitna?
kÀnns som nÄnslags jÀkla bullshit för att tjÀna mer...Inte slitna alls faktiskt.
Dem Àr ju inte i guld heller, sÄ kÀndes dyrt.
Tydligen vill dem byta ut allt pÄ listan för att garantin ska gÀlla frÄn service,
Upp med bild pÄ klocka/skicket! Hur ser tidshÄllningen och tidsreserven ut? KÀnner en pÄ vÀstkusten som kan serva, dock har han inga orginaldelar.Tack, kontaktar honom imorgon
Fick ett kostnadsförslag av Nymans ur idag.
Komplett service ink. Polering (vill inte polera)
Byte av pusher (kl.4)
Bezel + raiders
Krona
Rotor
TĂ€thetsservice + polering av UTC
19500kr ville dem ha
och reserverar sig för fler utbytesdelar nÀr dem vÀl öppnat klockan.
Tycker att det var lite oseriöst, speciellt nÀr dem skriver att ytterligare sÀkert behöver bytas ut nÀr dem vÀl öppnat klockan och det inte ingÄr i kostnadsförslagetkÀnns som nÄnslags jÀkla bullshit för att tjÀna mer...
bezel och raiders pÄ en blackbird Àr ju bara vanliga stÄlsaker och inget förgyllt...
en blackbird ska ha sina battlescars
TidshÄllningen Àr vÀldigt dÄlig, inte anvÀnt den pÄ ett tag sÄ den stannar. Ingen tidsreserv typ.Upp med bild pÄ klocka/skicket! Hur ser tidshÄllningen och tidsreserven ut? KÀnner en pÄ vÀstkusten som kan serva, dock har han inga orginaldelar.
Kolla Ingemar pÄ urservice i norrInte slitna alls faktiskt.
Dem Àr ju inte i guld heller, sÄ kÀndes dyrt.
Tydligen vill dem byta ut allt pÄ listan för att garantin ska gÀlla frÄn service,
frÀck fÀrgNu nÀr bentley-sammarbetet Àr över behöver man ju introducera nya fÀrger https://www.breitling.com/gb-en/watches/premier/premier-b09-chronograph-40/AB0930D41K1/
Bort med 1884, in med bara premier under Breitling, perfa. Kronograf fattar ju alla att det ÀrfrÀck fÀrg
dom akulle bara gjort den lite mindre!
sen skulle dom fimpat "chronograph premier" ovanför kl6
Diggar den! Satiken vad det kommer modeller o fÀrger. Vad Àr strategin frÄn Kern egentligen? HagelsvÀrm för att se vad som trÀffar? FÄr akta sig att inte vattna ur. Gillar mycket men svÄrt att skapa igenkÀnning. Tankar? Diskutera i smÄcirklar och presentera för gruppen senNu nÀr bentley-sammarbetet Àr över behöver man ju introducera nya fÀrger https://www.breitling.com/gb-en/watches/premier/premier-b09-chronograph-40/AB0930D41K1/
SÄ lÀnge det inte blir som omega som spottar ut "limited" som inga vill ha Lite sÄ har det ju dock varit med Mr Nowings... whistlesDiggar den! Satiken vad det kommer modeller o fÀrger. Vad Àr strategin frÄn Kern egentligen? HagelsvÀrm för att se vad som trÀffar? FÄr akta sig att inte vattna ur. Gillar mycket men svÄrt att skapa igenkÀnning. Tankar? Diskutera i smÄcirklar och presentera för gruppen sen
Nu nÀr bentley-sammarbetet Àr över behöver man ju introducera nya fÀrger https://www.breitling.com/gb-en/watches/premier/premier-b09-chronograph-40/AB0930D41K1/
Beror pÄ urverk, Älder, samt servicehistorik pÄ verket.Halloj, skulle vilja stÀlla en nybörjarfrÄga angÄende tidshÄllningen pÄ min klocka.
Vad Ă€r âokejâ +/- sek per dag pĂ„ en automatisk klocka enligt er mer kunniga, Ă€r helt novis dĂ„ det Ă€r min första automatiska klocka.
FörstĂ„r sjĂ€lvklart att det skiljer mellan klockor men skulle vilja ha en liten uppfattning iallafall. AnvĂ€nder min dagligen och skulle sĂ€ga att den gĂ„r ca 2 min för fort pĂ„ 2 veckor ungefĂ€r, dvs. ca 8,5 sek per dag. Ăr inget jag stör mig pĂ„ utan vill bara blir lite mer kunnig
Tacksam för svar.
Om det Ă€r din SO 42 du lagt ut bild pĂ„ sĂ„ Ă€r det lite i överkant, enligt manualen Ă€r det vĂ€l â4/+6 sek som gĂ€ller.Halloj, skulle vilja stĂ€lla en nybörjarfrĂ„ga angĂ„ende tidshĂ„llningen pĂ„ min klocka.
Vad Ă€r âokejâ +/- sek per dag pĂ„ en automatisk klocka enligt er mer kunniga, Ă€r helt novis dĂ„ det Ă€r min första automatiska klocka.
FörstĂ„r sjĂ€lvklart att det skiljer mellan klockor men skulle vilja ha en liten uppfattning iallafall. AnvĂ€nder min dagligen och skulle sĂ€ga att den gĂ„r ca 2 min för fort pĂ„ 2 veckor ungefĂ€r, dvs. ca 8,5 sek per dag. Ăr inget jag stör mig pĂ„ utan vill bara blir lite mer kunnig
Tacksam för svar.
Tack för svar!Beror pÄ urverk, Älder, samt servicehistorik pÄ verket.