• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
man blir nyfiken pÄ hur mÄnga helguldare dom sÀljer..

lÀste nÄnstans att tex omega sÀljer mest guldare i indien av alla stÀllen

vore kul Ä se vilket land breitling sÀljer mest guldare i och vart man krÄnger mest överlag
Hela Mellanöstern ryker vÀl pga att mÀn ej "fÄr" bÀra guld (?).
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
:wtf: imo

200ex
Titan istÀllet för breitlight

Screenshot_20211015-225930_Chrome.jpg
 

DrDre

Patek
:wtf: imo

200ex
Titan istÀllet för breitlight

Screenshot_20211015-225930_Chrome.jpg

Jag tycker att de flesta ltd ed/ temaklockor frÄn Breitling kan vara lite skojiga och kreativa Àven om jag inte sjÀlv skulle köpa dem.

Man ska ju inte vara negativ, men den hÀr



..frÄgan Àr om inte detta Àr den fulaste klockan Breitling slÀppt efter Kerns intrÀde. Urtavlan ser ju inte klok ut och det gula pÄ kronan passar inte alls. Vridringen blir inte alls snygg nÀr den Àr i titan.

Om det inte stÄtt Breitling pÄ tavlan sÄ ser den ju faktiskt ut som en klocka man kan köpa för 100 kr i en butik som satt ut ett stÀll med klockor kombinerat med solglasögon pÄ trottoaren.
 

Ironlung

Cartier
2-Faktor
Tjopp! FÄtt upp ögonen för superocean II 42 mm, sÀrskilt den blÄ (A17366D81C1A1). Det Àr första Breitling jag nÄgonsin fastnat för och kommer definitivt köpa en!

NÀr jag nu satt mig in i Breitling har jag förstÄtt att rabatt hos AD Àr relativt "enkelt", finns det nÄgon i trÄden som har tips om AD som ger bra med rabatt eller kanske bra idé kring vilka nivÄer av rabatt man kan tÀnka sig nÀr det kommer till denna modell?
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Tjopp! FÄtt upp ögonen för superocean II 42 mm, sÀrskilt den blÄ (A17366D81C1A1). Det Àr första Breitling jag nÄgonsin fastnat för och kommer definitivt köpa en!

NÀr jag nu satt mig in i Breitling har jag förstÄtt att rabatt hos AD Àr relativt "enkelt", finns det nÄgon i trÄden som har tips om AD som ger bra med rabatt eller kanske bra idé kring vilka nivÄer av rabatt man kan tÀnka sig nÀr det kommer till denna modell?
NivÄer Àr individuella, beror pÄ massa saker sÄklart, men köphistorik Àr en, testa Erikson ur eller Franks, de brukar vara bra och trevligt bemötande
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Tjopp! FÄtt upp ögonen för superocean II 42 mm, sÀrskilt den blÄ (A17366D81C1A1). Det Àr första Breitling jag nÄgonsin fastnat för och kommer definitivt köpa en!

NÀr jag nu satt mig in i Breitling har jag förstÄtt att rabatt hos AD Àr relativt "enkelt", finns det nÄgon i trÄden som har tips om AD som ger bra med rabatt eller kanske bra idé kring vilka nivÄer av rabatt man kan tÀnka sig nÀr det kommer till denna modell?
Skulle tippa pÄ att du kan krÀnga en ny för runt 34k, Àr bara att prova. Du kan köpa en ny frÄn grÄis för runt det priset, dÄ vill de (kanske) hellre sÀlja till dig. Kanske för en tusenlapp mer, men det skadar vÀl kanske inte.

AngÄende köphistorik Àr det ingen fara, det Àr ju en modell som Vad jag förstÄr inte Àr superhet (tolka inte detta fel, utan snarare att efterfrÄgan inte finns pÄ samma sÀtt som exempelvis helt nya och limiterade klockor som dÄ ej bÀddar för rabatt).

Jag har vid ett tillfÀlle sagt till en AD i södra delen av landet att jag var intresserad av en chronomat 42, jag sa vad jag kunde skaffa en för utomlands (ca 60k pÄ c24) och dÄ droppade de direkt priset till 68k (frÄn 85 eller vad de listar), dÀr jag har noll köphistorik etc.
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Tjopp! FÄtt upp ögonen för superocean II 42 mm, sÀrskilt den blÄ (A17366D81C1A1). Det Àr första Breitling jag nÄgonsin fastnat för och kommer definitivt köpa en!

NÀr jag nu satt mig in i Breitling har jag förstÄtt att rabatt hos AD Àr relativt "enkelt", finns det nÄgon i trÄden som har tips om AD som ger bra med rabatt eller kanske bra idé kring vilka nivÄer av rabatt man kan tÀnka sig nÀr det kommer till denna modell?
Jag har för mig jag gav runt 37 för min hos den lokala ADn.

Riktigt bra modell enligt mig. En av (fÄ) nya modeller frÄn Breitling som Àr riktigt bra. Vingar, bra storlek och nÄgorlunda humant pris
 

Freddzon

Omega
Den hÀr kan vÀl omöjligt vara en riktig?. TÀnker pÄ texten pÄ claspen och tavlan dÄ.
 

Bilagor

  • Screenshot_20211017-185900.jpg
    Screenshot_20211017-185900.jpg
    177.5 KB · Visningar: 6
  • Screenshot_20211017-185853.jpg
    Screenshot_20211017-185853.jpg
    200.1 KB · Visningar: 7
  • Screenshot_20211017-185847.jpg
    Screenshot_20211017-185847.jpg
    227.5 KB · Visningar: 7

DrDre

Patek
Den hÀr kan vÀl omöjligt vara en riktig?. TÀnker pÄ texten pÄ claspen och tavlan dÄ.

Saknar inte vridringen lite av den dÀr finishen (inte sÄ "crisp") som en Àta har? Jag har inte sÄ bra kolla pÄ dessa post-UFOs men jag skulle vara vÀldigt försiktig med detta exet (men jag Àr ej sÀker pÄ att den Àr fake heller).
 

Ironlung

Cartier
2-Faktor
NivÄer Àr individuella, beror pÄ massa saker sÄklart, men köphistorik Àr en, testa Erikson ur eller Franks, de brukar vara bra och trevligt bemötande

Skulle tippa pÄ att du kan krÀnga en ny för runt 34k, Àr bara att prova. Du kan köpa en ny frÄn grÄis för runt det priset, dÄ vill de (kanske) hellre sÀlja till dig. Kanske för en tusenlapp mer, men det skadar vÀl kanske inte.

AngÄende köphistorik Àr det ingen fara, det Àr ju en modell som Vad jag förstÄr inte Àr superhet (tolka inte detta fel, utan snarare att efterfrÄgan inte finns pÄ samma sÀtt som exempelvis helt nya och limiterade klockor som dÄ ej bÀddar för rabatt).

Jag har vid ett tillfÀlle sagt till en AD i södra delen av landet att jag var intresserad av en chronomat 42, jag sa vad jag kunde skaffa en för utomlands (ca 60k pÄ c24) och dÄ droppade de direkt priset till 68k (frÄn 85 eller vad de listar), dÀr jag har noll köphistorik etc.

Jag har för mig jag gav runt 37 för min hos den lokala ADn.

Riktigt bra modell enligt mig. En av (fÄ) nya modeller frÄn Breitling som Àr riktigt bra. Vingar, bra storlek och nÄgorlunda humant pris

Tack för svar! FÄr bli att testa den AD dÀr jag har historik och pusha rÀtt hÄrt (finns nya pÄ C24 för under 30'). Om det inte gÄr, vilket fÄr respekteras, kanske man fÄr köra via grÄhandlare ÀndÄ. Kul att fÄ upp ögonen för nytt mÀrke!
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Tack för svar! FÄr bli att testa den AD dÀr jag har historik och pusha rÀtt hÄrt (finns nya pÄ C24 för under 30'). Om det inte gÄr, vilket fÄr respekteras, kanske man fÄr köra via grÄhandlare ÀndÄ. Kul att fÄ upp ögonen för nytt mÀrke!
TĂ€nk pĂ„ att mĂ„nga annonser Ă€r BS pĂ„ chrono24, dinkor finns ej, tar tid att fĂ„, risk, valutakurser etc, hos AD fĂ„r man alltid betala lite premium, jag tycker dock det Ă€r bra som klockĂ€lskare att hĂ„lla lokala AD’s vid liv, och den dgn man ev. skulle behöva hjĂ€lp, fĂ„ en vettig deal, enklare o bĂ€ttre med lite köphistorik
 
Topp