• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Joakim

Sugen
2-Faktor
39CBCEA8-BD2D-4EB8-897D-F46FD2C2A2AE.jpeg
A7E5562C-B03E-4DD5-8D22-9161FC2CED34.jpeg
3DD7971E-BF7C-42BF-9F62-18B14E4AFF83.jpeg
 
Tack för svar! Får bli att testa den AD där jag har historik och pusha rätt hårt (finns nya på C24 för under 30'). Om det inte går, vilket får respekteras, kanske man får köra via gråhandlare ändå. Kul att få upp ögonen för nytt märke!
Jag testade aldrig att förhandla hos AD, men jag köpte en ny Superocean Heritage II från Spazio21 (Italiensk säljare) via c24. Tror att jag betalade 32k, och allt gick smidigt. Tänkte bara att det kan vara ett alternativ att kolla in dem, ifall du nu inte skulle få ett konkurrenskraftigt pris från AD :)
 

Marli

Cartier
82773873-B51F-45B9-A5AA-40476B55B5DB.png
Från tradera just nu, vad försiggår här? Hur lyckas man få ett nyutfärdat cert komplett med qr kod / spårbarhet på en 20 år gammal klocka? Det är väl ingenting som en vanlig service hos ad ger?
 

DrDre

Patek
82773873-B51F-45B9-A5AA-40476B55B5DB.png
Från tradera just nu, vad försiggår här? Hur lyckas man få ett nyutfärdat cert komplett med qr kod / spårbarhet på en 20 år gammal klocka? Det är väl ingenting som en vanlig service hos ad ger?

En ren gissning. Kan det vara någon sorts servicekort som också skulle kunna fungera som äkthetsbevis/certifikat?
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
82773873-B51F-45B9-A5AA-40476B55B5DB.png
Från tradera just nu, vad försiggår här? Hur lyckas man få ett nyutfärdat cert komplett med qr kod / spårbarhet på en 20 år gammal klocka? Det är väl ingenting som en vanlig service hos ad ger?
Det är ett servicekort/äkthetsbevis som kan utfärdas av Breitling. I Sverige är det Time Promotion i Täby (Breitling) som fixar det
 

Watchie

Patek
2-Faktor
@Watchie hur går det för dig med dina nya klockor? Har de kommit än? Visst var det en blå evo plus nått annat?
Nä fn, inte än, Novemberish, enligt Erikson, sedan funtar jag på kränga Guld Navin och köpa 2 nya då istället, men grail nu är faktiskt super chronomat med utc, så ubercool, in sum, som vanligt - flippardjävulen sitter i, men håller mig till Brattar vart fall….
 

Putteman

Cartier
Tjopp! Fått upp ögonen för superocean II 42 mm, särskilt den blå (A17366D81C1A1). Det är första Breitling jag någonsin fastnat för och kommer definitivt köpa en!

När jag nu satt mig in i Breitling har jag förstått att rabatt hos AD är relativt "enkelt", finns det någon i tråden som har tips om AD som ger bra med rabatt eller kanske bra idé kring vilka nivåer av rabatt man kan tänka sig när det kommer till denna modell?
Jag köpte en Superocean Heritage II 42 i våras, AB2010161C1A1. Listpris 53K.

En lokal handlare ville inte pruta en krona. Drog ett mail till en handlare nån timme bort som säljer Breitling och har bra rykte. Dom kunde sälja den för 44K, beställningsvara.

Jag beställde från en handlare i Polen på Chrono24 istället, blev knappt 35K inkl frakt osv. Bra service, proffsiga, aktiverad garanti osv. Rätt eller fel vet jag inte, men så blev det. Hade gärna stöttat den lokala, men hade varken råd eller lust att spendera 18K för det. Att köra iväg nån timme till en butik jag sannolikt aldrig kommer besöka igen kändes också meningslöst även om tanken slog mig, blir ju även 9K dyrare. Kunde jag kanske betalt om det var lokala AD´n iofs.

Nöjd iaf! Om du inte ogillar designen så kan jag starkt rekommendera dig att testa Heritage pga meshlänken, den är fantastisk att bära och även se på. Såklart ett annorlunda uttryck än den du kollar på, men ägna den iaf en tanke. :)
 

Freddzon

Omega
Fan va less man blir på att jaga nu när man är på jakt efter en SO igen... Någon som har koll på o peka mig i rätt riktning för att hitta en vettig SO 1500m eller en Stålfisk på nån shop/auktion eller vad som till vettigt pris!?.

Känns som nån kanske kan ha sett nån på nån sida jag inte kollat på än eller något.
 

DrDre

Patek
Vi talade nyligen om Aviastar. Det ligger nu en på Bukowskis. Den har tillhört fotbollsledaren Lennart Johansson, men viktare än det är väl att den ser ut att vara i väldigt fint skick (fått en present som hamnade i byrålådan?) och ett rimligt utropspris. Tittar man på bandet och baksidan så ser den inte ut att ha använts alls, så en service får nog tas med i budgeten.


1634796169474.png


 

Watchie

Patek
2-Faktor
Vi talade nyligen om Aviastar. Det ligger nu en på Bukowskis. Den har tillhört fotbollsledaren Lennart Johansson, men viktare än det är väl att den ser ut att vara i väldigt fint skick (fått en present som hamnade i byrålådan?) och ett rimligt utropspris. Tittar man på bandet och baksidan så ser den inte ut att ha använts alls, så en service får nog tas med i budgeten.


1634796169474.png


Såg den oxå, nice, var bäst i utbudet tycker jag, synd att Lennart var gnagare bara , men må han vila i frid och hoppas dinkan hamnar i en bra ägo
 
Topp