• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Behöver hjÀlp!

Har tittat pÄ en aerospace ett tag och gillar den som tusan, dock Àr ja osÀker pÄ vad man bör betala för en. Kaplans har en nice pÄ auktion. Vad Àr rimligt eller ska ja söka vidare? Max 15K i budget.

Stort tack pÄ förhand!

F86FEB04-F3C3-4521-8DDD-8C413D71FB68.jpeg
Vad tror gruppen om denna? Fuktskadad tavla? :)

Behöver hjÀlp!

Har tittat pÄ en aerospace ett tag och gillar den som tusan, dock Àr ja osÀker pÄ vad man bör betala för en. Kaplans har en nice pÄ auktion. Vad Àr rimligt eller ska ja söka vidare? Max 15K i budget.

Stort tack pÄ förhand!
Sök vidare. ;)

Den dÀr behöver repareras dÄ den Àr defekt.

Gick vÀl en för ca 10000 pÄ ks denna var hel i alla fall

//Simon

Ja, troligen Àr det vÀl en fuktskada. Det lite konstiga Àr att varken index eller visare visar nÄgra spÄr alls pÄ fuktskador, vilket de vanligtvis brukar. Dessutom Àr skadan vÀldigt jÀmt fördelad. Ser nÀstan ut som om det Àr tÀnkt att finishen ska se ut sÄ.
Fick svar av Àgaren nu. Klockan blev fuktskadad för 8Är sedan. Men reparerade den pÄ Jarl Sandin. Dock har de nog inte byt tavla dÄ. :)

Hittat en StÄlfisk som jag vart sugen pÄ, Men nÀr jag zoomade in sÄ funderar jag lite pÄ om inte tavlan Àr fuktskadad, Eller Àr det bara jag som inbillar mig tro?.
Screenshot_20211022-000523.jpg

Behöver hjÀlp!

Stort tack pÄ förhand!
Det dĂ€r Ă€r den sista iterationen av ’original’ Aerospace i 40mm med superquartzverk, kronometercerifiering och lĂ€nk med solida endlinks. Den fĂ„r du inte för 10k som nĂ„gon antydde ovan, Ă€r det ett fullset i bra skick sĂ„ slutar det nog mellan 15 och 20. Kan du tĂ€nka dig en Ă€ldre variant kan du absolut komma billigare undan dock.

Hittat en StÄlfisk som jag vart sugen pÄ, Men nÀr jag zoomade in sÄ funderar jag lite pÄ om inte tavlan Àr fuktskadad, Eller Àr det bara jag som inbillar mig tro?.
Screenshot_20211022-000523.jpg
Är det nĂ„got speciellt du tĂ€nker pĂ„? Enda jag tycker mig se Ă€r eventuellt smĂ„ repor i glaset men kan lika bra vara reflektioner nĂ€r bilden Ă€r tagen

Har börjat gĂ„ i tankarna att införskaffa den ”nya” versionen av colt i 41mm. Vad Ă€r rimligt att plocka upp en för beggat?

har Àven noterat att den inte Àr sÀrskilt uppskattad hÀr pÄ forumet, vad grundar sig detta i? Avsaknaden av vingar?

1634898427584.png

bild Àrligt stulen frÄn nÀtet

Har börjat gĂ„ i tankarna att införskaffa den ”nya” versionen av colt i 41mm. Vad Ă€r rimligt att plocka upp en för beggat?

har Àven noterat att den inte Àr sÀrskilt uppskattad hÀr pÄ forumet, vad grundar sig detta i? Avsaknaden av vingar?

1634898427584.png

Tycker inte den Àr sÄ pjÄkig men ligger vÀl rÀtt nÀra i pris till andra modeller som kanske Àr mera attraktiva, med tanke pÄ begpriser osv?
Om det sen stÀmmer vettefasen, jag gillar min gamla skruttiga coltocean iaf :p
IMG_20211022_154915.jpg

1634898427584.png

För att A17380 finns.

Leker allvarligt pÄ tanken att skaffa mig en Navitimer och jag funderar mest pÄ en A23322.

Kan ni som Àr proffs i Àmnet guida mig, vad ska jag tÀnka pÄ, vad ska jag kika efter, vad Àr en rimlig prisbild? Alla (jÀttefÄ) som svenska handlare lagt ut som pre-owned kÀnns dyra om man jÀmför med Chrono24.

Tack pĂ„ förhand!😘

Det dĂ€r Ă€r den sista iterationen av ’original’ Aerospace i 40mm med superquartzverk, kronometercerifiering och lĂ€nk med solida endlinks. Den fĂ„r du inte för 10k som nĂ„gon antydde ovan, Ă€r det ett fullset i bra skick sĂ„ slutar det nog mellan 15 och 20. Kan du tĂ€nka dig en Ă€ldre variant kan du absolut komma billigare undan dock.
Även fast den Ă€r ”skadad”?

Ni vet ju vad det Ă€r för dag? Det Ă€r Lördag @Maxer Och @Nissestr , lugn nu pojkar, bara salongsberusad som vanligt. Men jag tĂ€nker Ă€ndĂ„ som sĂ„ hĂ€r, finns det nĂ„n "rolextönt" i trĂ„den som sitter och trycker pĂ„ en rolex SD 43-44 mm sĂ„ kan jag skicka in korpen som dellikvid och en stor jĂ€vla bunt med pengar emellan, skicka pm nu era jĂ€kla "rolletöntar" sĂ„ löser vi detaljerna dĂ€r đŸ˜đŸ‘ŠđŸ€Ł
20210418_175905.jpg

Tillbaka
Topp