• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Men seriöst Àr det nÄgon som tycker att det Àr snyggare klockor frÄn dem nu Àn 70-00?
Jag menar för mig har breitlings blivit lite av en meme nÀstan med sina senaste modeller.
Vem vet man kanske tycker dem Àr skitcoola om 20Är. Men skulle tippa att det Àr inte fallet.

Tycker breitlings DNA ligger i kronografen men att dem skall vara stora har vÀl inget med saken att göra kolla bara pÄ dem Àldre navitimers och chronomat? Grymma sizes.
Fast de "Àldre navitimers och chronomat" var stora pÄ sin tid. Det enda Kern kan anklagas för Àr hans förkÀrlek till re-issues och heritage-design. Tillverkaren Àr utan tvekan mer bakÄtblickande Àr framÄtblickande för nÀrvarande.

Fast de "Àldre navitimers och chronomat" var stora pÄ sin tid. Det enda Kern kan anklagas för Àr hans förkÀrlek till re-issues och heritage-design. Tillverkaren Àr utan tvekan mer bakÄtblickande Àr framÄtblickande för nÀrvarande.
Jaa designmÀssigt kanske han blickar tillbaka men storleken Àr större Àn förr.
Det Àr inte direkt sÄ att Omega gjorde sin bÀsta kronograf 48mm nu för att den var stor för sin tid nÀr den slÀpptes i 42?
Till saken hör ocksÄ att det Àr betydligt mycket mer imponerande att klÀmma i en mÀngd komplikationer pÄ en klocka i 38mm Àn pÄ 48.

Men seriöst Àr det nÄgon som tycker att det Àr snyggare klockor frÄn dem nu Àn 70-00?
Jag menar för mig har breitlings blivit lite av en meme nÀstan med sina senaste modeller.
Vem vet man kanske tycker dem Àr skitcoola om 20Är. Men skulle tippa att det Àr inte fallet.
Om man tittar objektivt och faktabaserat pÄ Breitlings sÀlj och marknadsandelar, istÀllet för tyckande, sÄ Àr Breitling en av fÄ dink brands som ökat, mao sÄ gör de mer rÀtt Àn fel.

Om man tittar objektivt och faktabaserat pÄ Breitlings sÀlj och marknadsandelar, istÀllet för tyckande, sÄ Àr Breitling en av fÄ dink brands som ökat, mao sÄ gör de mer rÀtt Àn fel.
Kul för dem! Antar att det inte Àr hÀr i krokarna dem vÀxer. Tycker bara det Àr synd pÄ ett mÀrke som gjort sÄdana grymma klockor.

men det Àr vÀl mer för att man brandat om sig och skippat flygen och tjejerna för att istÀllet nÄ ut till den bredare massan

klockorna Àr ju mer och mer generiska

man tappar mer och mer stilen i klockorna man hade under schneider eran

premier modellerna ser ju ut som vilken hamilton/tissot/certina som helst nuförtiden vilket kÀnns billigt med tanke pÄ dom sjuka prislapparna som dinkorna tingar

jag tror att sÀttet som breitling tryckt pÄ med att skapa fler och fler egna lifestyle-butiker skapar mer försÀljning och reklam Ät mÀrket i allmÀnhet men nya brattar Àr ju inget för nördarna lÀngre.....

Kul för dem! Antar att det inte Àr hÀr i krokarna dem vÀxer. Tycker bara det Àr synd pÄ ett mÀrke som gjort sÄdana grymma klockor.
Kern tog ju breitling till kina pÄ riktigt med bÄde butiker & onlineshop och nÀr man har kÀnda kineser brevid namn som brad pitt pÄ reklamen sÄ sÀljs det nog mycket brattar dÀr över

kineser Àr ju kÀnda för att ha dÄlig stil sÄ alla kerns skapelser lÀr gÄ Ät dÀr haha

men det Àr vÀl mer för att man brandat om sig och skippat flygen och tjejerna för att istÀllet nÄ ut till den bredare massan

klockorna Àr ju mer och mer generiska

man tappar mer och mer stilen i klockorna man hade under schneider eran

premier modellerna ser ju ut som vilken hamilton/tissot/certina som helst nuförtiden vilket kÀnns billigt med tanke pÄ dom sjuka prislapparna som dinkorna tingar

jag tror att sÀttet som breitling tryckt pÄ med att skapa fler och fler egna lifestyle-butiker skapar mer försÀljning och reklam Ät mÀrket i allmÀnhet men nya brattar Àr ju inget för nördarna lÀngre.....
SĂ„ Ă€r det sĂ€kert, men inget konstigt, bolag drivs i vinstsyfte och avkastning till Ă€garna och Mr Kern gör dĂ„ ”allt rĂ€tt” för tillfĂ€llet, sedan om vi nördar ej gillar allt el mycket, skiter nog Kern i

Har vi nĂ„gon hos TP ikvĂ€ll? 😁
20211118_170447.jpg

SĂ„ Ă€r det sĂ€kert, men inget konstigt, bolag drivs i vinstsyfte och avkastning till Ă€garna och Mr Kern gör dĂ„ ”allt rĂ€tt” för tillfĂ€llet, sedan om vi nördar ej gillar allt el mycket, skiter nog Kern i

ja kern Àr ju delÀgare dessutom sÄ han vill ju ha ett stort bankkonto

vi nördar utgör nog ingen stor del av nya breitlings försÀljning

Tycker 2 tone chronomaten satt som en smÀck pÄ dig, nya Avin kÀndes ok ?
Nya avin kÀndes faktiskt bra nÀr den satt pÄ handleden! Visst, det Àr en stor klocka. Men med tanke pÄ kort l2l samt lÀder sitter den betydligt mer bekvÀmt Àn vad man kan tro. Bra profil, rolig krona som Àr konformad med mera.
SnÄlevent ? Vars Àr tourbillon bentleyn ?;)
Äsch, vem vill ha nĂ„ sĂ„nt skit som ska sitta i fickur ;) Ingen gammal guldig tourbillion idag iaf!

MÄste ge lite finurlig cred till breitling som kör watch-straps pÄ kepsen. Det kanske har varit sÄ pÄ tidigare varianter ocksÄ, men en kul överraskning nÀr jag tittade mer noggrant (kepsen kom i samband med nyslÀppet, med retro-feeling)
20211118_215756.jpg
20211118_215749.jpg

Mer teaser! Nu Ă€r den Ă€ntligen pĂ„vĂ€g, för tidig julklapp kan man vĂ€l med gott samvete sĂ€ga du kan vĂ€l sluta sura nu @Maxer och njuta av att det det kommer nytt in pĂ„ forumet, jag menar @Nissestr Ă€r ju mjuk och duktig pĂ„ att gissa sĂ„ boosta lite nu @Maxer Ist för och vara "normalneggo: som @Rulle 😘😉
Screenshot_20211118-235355_Samsung Internet.jpg

Mer teaser! Nu Ă€r den Ă€ntligen pĂ„vĂ€g, för tidig julklapp kan man vĂ€l med gott samvete sĂ€ga du kan vĂ€l sluta sura nu @Maxer och njuta av att det det kommer nytt in pĂ„ forumet, jag menar @Nissestr Ă€r ju mjuk och duktig pĂ„ att gissa sĂ„ boosta lite nu @Maxer Ist för och vara "normalneggo: som @Rulle 😘😉
Screenshot_20211118-235355_Samsung Internet.jpg
@Maxer vĂ€grar svara pga sparrishandleder, vet att han inte kommer kunna köpa den billigt av dig pga det dilemmat đŸ‘œ

PÄ riktigt Àr nÀstan sugen pÄ att starta en "poll" i mest prisvÀrdaste klockan just nu pÄ ks. Oavsett vad man tycker om designen pÄ klockan kan vÀl pÄ riktigt ingen sÀga att det inte Àr sÄ pip prisvÀrt, sjukt störande och blir nÀstan provocerad nÀr den inte gÄr nÀstintill "gratis", har jag fel @Nissestr

Det blev lite missförstĂ„nd i en dialog och efter det Ă€r han jĂ€kligt off, kom igen nu @Maxer Vi Ă€r ju Ă€ndĂ„ B-lovers 😘
Haha nej dÄ gubben ! Jag Àr bara en stressad, trött och tjurig smÄbarnsfarsa som just nu Àr rÀtt trött pÄ klockor bara...Breitlings nyslÀpp fÄr en knappast pÄ bÀttre humör.

Kul att du har nytt pÄ vÀg, blir skoj att se. Hoppas det Àr nÄgot gammalt skrÀp frÄn Schneiders tid

Haha nej dÄ gubben ! Jag Àr bara en stressad, trött och tjurig smÄbarnsfarsa som just nu Àr rÀtt trött pÄ klockor bara...Breitlings nyslÀpp fÄr en knappast pÄ bÀttre humör.

Kul att du har nytt pÄ vÀg, blir skoj att se. Hoppas det Àr nÄgot gammalt skrÀp frÄn Schneiders tid
Jag gör allt för dig min gamle vapendragare @Maxer Årtal -2000 fullset frĂ„n Japan med 8 av10 enligt dem vilket borde betyda 9,5 med svenska mĂ„tt mĂ€tt đŸ˜˜đŸ€ŁđŸ˜‰đŸ˜

Tillbaka
Topp