Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Borde haft med skjutmÄtt. Storleken hade mindre betydelse Àn vÀntat. Och jag tycker chronomat 42 kÀnns stor (Àr nog för att jag tÀnker pÄ gamla 90-tals ufo)
En bild till, just den hÀr rÄkade fÄ mycket blÀnk i den fina bildserien som Nissetr tog.
Och jÀmförelse med 42a
- Jag hÄller med och gillar dessutom klockan, men lÀgger man till att Breitling rekommenderar service pÄ B01 efter fem Är och att bandet kanske Àr klippt och för kort kommer det ju till en avsevÀrd kostnad. Vill betona att det Àr min Äsikt och förstÄr att andra kanske inte tycker service Àr nödvÀndigt samt har lite mer gracila handleder sÄ att de inte behöver fundera pÄ inköp av band .PÄ riktigt Àr nÀstan sugen pÄ att starta en "poll" i mest prisvÀrdaste klockan just nu pÄ ks. Oavsett vad man tycker om designen pÄ klockan kan vÀl pÄ riktigt ingen sÀga att det inte Àr sÄ pip prisvÀrt, sjukt störande och blir nÀstan provocerad nÀr den inte gÄr nÀstintill "gratis", har jag fel @Nissestr
Avslutad - Breitling Chronomat 44 Raven.
OBS! SĂ€nker 5000kr frĂ„n 45k-40k, sĂ€nker ytterligare 2k frĂ„n 40k-38k samtliga prisbumpar ( nov -21 ) gĂ„r den inte nu sĂ„ vaskar jag skiten hellre i golvbrunnen đ€Ł Eller sĂ„ fĂ„r fanskapet ligga kvar i bankfacket, billigare blir det inte đ Tja! Dags att avyttra korpen! Breitling 44mm med B01...klocksnack.se
Mjae, Menar har sett typ 2-3 Ă„r gamla GMT gĂ„ för 20 papp hĂ€r fullset i snudd pĂ„ nyskick t.ex, Tror klockmaster och Erikson mfl tog runt 45 för dom nya, Billigaste pĂ„ c24 utanför Japan var 26500:-, Billigaste pĂ„ uretv Ă€r 34k, Blocket brukar dom hamna strax under 30 t.ex, Priserna hĂ€r Ă€r mkt lĂ€gre Ă€n överallt annars o gör att det Ă€r rent dumt att köpa nytt, Det Ă€r slöseri och marknaden hĂ€r gynnar enbart köpare.Skulle snarare sĂ€ga att 40% âförsvinnerâ nĂ€r man lĂ€mnar butiken, men ja, Breitling Ă€r ett dĂ„ligt mĂ€rke om man köper enbart med vĂ€rdebestĂ€ndighet i Ă„tanke.
Kan du inte lÀnka lite olika exempel. Jag kan inte lÀsa dina tankar sÄ det blir vÀldigt svÄrt att följa ditt resonemang. Ditt senaste pÄstÄende att en ny klocka tappar 70% nÀr man lÀmnar AD vore spÀnnande att se underlag pÄ.Mjae, Menar har sett typ 2-3 Är gamla GMT gÄ för 20 papp hÀr fullset i snudd pÄ nyskick t.ex, Tror klockmaster och Erikson mfl tog runt 45 för dom nya, Billigaste pÄ c24 utanför Japan var 26500:-, Billigaste pÄ uretv Àr 34k, Blocket brukar dom hamna strax under 30 t.ex, Priserna hÀr Àr mkt lÀgre Àn överallt annars o gör att det Àr rent dumt att köpa nytt, Det Àr slöseri och marknaden hÀr gynnar enbart köpare.
Som sagt. SÀger det igen. Priserna hÀr Àr inte lÀgre Àn ute i europa nÀr man köper av privatpersoner. Jag har flippat brattar i massor av Är (20 Är) och de bÀsta priserna har jag fÄtt ute i europa av privatpersoner (ebay) samt pÄ Tradera hÀr i Sverige. Begpriser privat pÄ brattar Àr generellt inte höga jÀmfört med listpris. Priser pÄ Blocket Àr inte alltid vad de sÀljs för, dÀr handlar det sannolikt ofta om önskepriser dÀr sÀljaren kollar vad handlare har som utgÄngspris(!) pÄ C24 och tror det Àr marknadspris. Det gÄr dock att göra bra fynd pÄ Blocket ocksÄ för den som orkar med hasslet med Blocket-sÀljare och all osÀkerhet det innebÀr. Handlarpriser Àr inte heller relevant för ett marknadspris mellan tvÄ privatpersoner hÀr eller ute i vÀrlden.Mjae, Menar har sett typ 2-3 Är gamla GMT gÄ för 20 papp hÀr fullset i snudd pÄ nyskick t.ex, Tror klockmaster och Erikson mfl tog runt 45 för dom nya, Billigaste pÄ c24 utanför Japan var 26500:-, Billigaste pÄ uretv Àr 34k, Blocket brukar dom hamna strax under 30 t.ex, Priserna hÀr Àr mkt lÀgre Àn överallt annars o gör att det Àr rent dumt att köpa nytt, Det Àr slöseri och marknaden hÀr gynnar enbart köpare.
Har en perfekt affÀrsidé till dig dÄ. Köp Breitlings hÀr pÄ Klocksnack och sÀlj dom pÄ Blocket och Chrono24. à terkom sen hur det gÄr.Mjae, Menar har sett typ 2-3 Är gamla GMT gÄ för 20 papp hÀr fullset i snudd pÄ nyskick t.ex, Tror klockmaster och Erikson mfl tog runt 45 för dom nya, Billigaste pÄ c24 utanför Japan var 26500:-, Billigaste pÄ uretv Àr 34k, Blocket brukar dom hamna strax under 30 t.ex, Priserna hÀr Àr mkt lÀgre Àn överallt annars o gör att det Àr rent dumt att köpa nytt, Det Àr slöseri och marknaden hÀr gynnar enbart köpare.
Diggar dina skor.PÄ med canvaset igen. Blir mer stealthy sÄhÀr, trots att man gÄr runt med en hockeypuck pÄ armen
Jag diggar digDiggar dina skor.
Enligt hemsidan Àr det ju ca 1mm skillnad lug2lug sÄ det lÄter ju rimligt. Sjukt att de lyckades göra 42an sÄ klumpig egentligen.Borde haft med skjutmÄtt. Storleken hade mindre betydelse Àn vÀntat. Och jag tycker chronomat 42 kÀnns stor (Àr nog för att jag tÀnker pÄ gamla 90-tals ufo)
En bild till, just den hÀr rÄkade fÄ mycket blÀnk i den fina bildserien som Nissetr tog.
Och jÀmförelse med 42a
- Drömklocka!PÄ med canvaset igen. Blir mer stealthy sÄhÀr, trots att man gÄr runt med en hockeypuck pÄ armen
Jag hör dig och hĂ„ller delvis med sĂ„klart! Dock sĂ„ har den varit inne pĂ„ TP 2 ggr för "översyn" med det sagt sĂ„ Ă€r den ju absolut inte servad men lite kollad iaf. SĂ„ jag skulle nog inte serva den första gĂ„ngen efter 5 Ă„r utan hade nog kunnat stretcha ett par Ă„r till men jag vet ju att alla Ă€r olika pĂ„ den punkten sen vad gĂ€ller bandet sĂ„ förstĂ„r jag hur du tĂ€nker dock sĂ„ Ă€r ju inte ett gummi nĂ„gra "stora" pengar i sammanhanget och min högst personliga Ă„sikt Ă€r ju, att Ă€r det billigt sĂ„ kanske man fĂ„r ta "bandsmĂ€llen" om man lever pĂ„ anabola @Hans B 1955 men jag hör dig och tar Ă„t mig Ă„sikten â€- Jag hĂ„ller med och gillar dessutom klockan, men lĂ€gger man till att Breitling rekommenderar service pĂ„ B01 efter fem Ă„r och att bandet kanske Ă€r klippt och för kort kommer det ju till en avsevĂ€rd kostnad. Vill betona att det Ă€r min Ă„sikt och förstĂ„r att andra kanske inte tycker service Ă€r nödvĂ€ndigt samt har lite mer gracila handleder sĂ„ att de inte behöver fundera pĂ„ inköp av band .
Breitling Àr dock lÄngt ifrÄn ensamma med rejÀla vÀrdetapp pÄ begmarknaden, eller att klockorna gÄr att fÄ nya under list. Det gÀller nÀstan alla mÀrken. Det Àr snarare mÀrken som Rolex, AP osv som Àr undantaget med bra andrahandsvÀrde.
- HĂ„ller delvis med dig ocksĂ„, men inte vad det gĂ€ller anabola, en rejĂ€l benstomme och kebabpizza Ă€r bĂ€ttreJag hör dig och hĂ„ller delvis med sĂ„klart! Dock sĂ„ har den varit inne pĂ„ TP 2 ggr för "översyn" med det sagt sĂ„ Ă€r den ju absolut inte servad men lite kollad iaf. SĂ„ jag skulle nog inte serva den första gĂ„ngen efter 5 Ă„r utan hade nog kunnat stretcha ett par Ă„r till men jag vet ju att alla Ă€r olika pĂ„ den punkten sen vad gĂ€ller bandet sĂ„ förstĂ„r jag hur du tĂ€nker dock sĂ„ Ă€r ju inte ett gummi nĂ„gra "stora" pengar i sammanhanget och min högst personliga Ă„sikt Ă€r ju, att Ă€r det billigt sĂ„ kanske man fĂ„r ta "bandsmĂ€llen" om man lever pĂ„ anabola @Hans B 1955 men jag hör dig och tar Ă„t mig Ă„sikten â€
Snabba skorPÄ med canvaset igen. Blir mer stealthy sÄhÀr, trots att man gÄr runt med en hockeypuck pÄ armen
Jag gÄr Àven under namnet snabbenilsSnabba skor
pröva att kolla pÄ tex italienska blocketMjae, Menar har sett typ 2-3 Är gamla GMT gÄ för 20 papp hÀr fullset i snudd pÄ nyskick t.ex, Tror klockmaster och Erikson mfl tog runt 45 för dom nya, Billigaste pÄ c24 utanför Japan var 26500:-, Billigaste pÄ uretv Àr 34k, Blocket brukar dom hamna strax under 30 t.ex, Priserna hÀr Àr mkt lÀgre Àn överallt annars o gör att det Àr rent dumt att köpa nytt, Det Àr slöseri och marknaden hÀr gynnar enbart köpare.
tar tiden pÄ akten med en countdown timer i din hightech bratteJag gÄr Àven under namnet snabbenils
Jag Ă€r sĂ„ snabb att Flyback-funktionen anvĂ€nds â€tar tiden pĂ„ akten med en countdown timer i din hightech bratte
"mÄste förbÀttra tiden varje gÄng"
det Ă€r du Ă„ kern, ni Ă€r snabba pĂ„ att bĂ„de skjuta Ă„ ladda omJag Ă€r sĂ„ snabb att Flyback-funktionen anvĂ€nds â€
Tack men nej tack, Jag tjÀnar pengar pÄ annat betydligt mer lukrativt nÀr det kommer till att köpa och sÀlja och ks hÄller som sagt ner priserna. Kan ju dock sÀga att jag köpte en li gmt genom ks för dryga 4 mÄnader sen som jag prutade ner till 16k vilket Àr helt löjligt o sÄlde nÄn vecka senare för 25 o tog 3 dagar att fÄ den sÄld pÄ facebook dÀr folk tyckte den var svinbillig sÄ nog fan Àr det andra priser utanför ks helt klart.Har en perfekt affÀrsidé till dig dÄ. Köp Breitlings hÀr pÄ Klocksnack och sÀlj dom pÄ Blocket och Chrono24. à terkom sen hur det gÄr.
Trist attityd gentemot sÀljaren pÄ KSTack men nej tack, Jag tjÀnar pengar pÄ annat betydligt mer lukrativt nÀr det kommer till att köpa och sÀlja och ks hÄller som sagt ner priserna. Kan ju dock sÀga att jag köpte en li gmt genom ks för dryga 4 mÄnader sen som jag prutade ner till 16k vilket Àr helt löjligt o sÄlde nÄn vecka senare för 25 o tog 3 dagar att fÄ den sÄld pÄ facebook dÀr folk tyckte den var svinbillig sÄ nog fan Àr det andra priser utanför ks helt klart.
Ăr det en avenger 2 gmt du menar? För 16?Tack men nej tack, Jag tjĂ€nar pengar pĂ„ annat betydligt mer lukrativt nĂ€r det kommer till att köpa och sĂ€lja och ks hĂ„ller som sagt ner priserna. Kan ju dock sĂ€ga att jag köpte en li gmt genom ks för dryga 4 mĂ„nader sen som jag prutade ner till 16k vilket Ă€r helt löjligt o sĂ„lde nĂ„n vecka senare för 25 o tog 3 dagar att fĂ„ den sĂ„ld pĂ„ facebook dĂ€r folk tyckte den var svinbillig sĂ„ nog fan Ă€r det andra priser utanför ks helt klart.
- Tack för info, bra att veta hur du jobbar om du dyker upp i nÄt köp-o-sÀlj Àrende .Tack men nej tack, Jag tjÀnar pengar pÄ annat betydligt mer lukrativt nÀr det kommer till att köpa och sÀlja och ks hÄller som sagt ner priserna. Kan ju dock sÀga att jag köpte en li gmt genom ks för dryga 4 mÄnader sen som jag prutade ner till 16k vilket Àr helt löjligt o sÄlde nÄn vecka senare för 25 o tog 3 dagar att fÄ den sÄld pÄ facebook dÀr folk tyckte den var svinbillig sÄ nog fan Àr det andra priser utanför ks helt klart.
Som sagt. SÀger det igen. Priserna hÀr Àr inte lÀgre Àn ute i europa nÀr man köper av privatpersoner. Jag har flippat brattar i massor av Är (20 Är) och de bÀsta priserna har jag fÄtt ute i europa av privatpersoner (ebay) samt pÄ Tradera hÀr i Sverige. Begpriser privat pÄ brattar Àr generellt inte höga jÀmfört med listpris. Priser pÄ Blocket Àr inte alltid vad de sÀljs för, dÀr handlar det sannolikt ofta om önskepriser dÀr sÀljaren kollar vad handlare har som utgÄngspris(!) pÄ C24 och tror det Àr marknadspris. Det gÄr dock att göra bra fynd pÄ Blocket ocksÄ för den som orkar med hasslet med Blocket-sÀljare och all osÀkerhet det innebÀr. Handlarpriser Àr inte heller relevant för ett marknadspris mellan tvÄ privatpersoner hÀr eller ute i vÀrlden.
Och till skillnad mot t ex Rolex sÄ Àr det knappast mÄnga som köper nya Breitlings till list heller utan fÄr 10-30% rabatt. Kösystem, listor, hype osv existerar inte.
Breitling Àr dock lÄngt ifrÄn ensamma med rejÀla vÀrdetapp pÄ begmarknaden, eller att klockorna gÄr att fÄ nya under list. Det gÀller nÀstan alla mÀrken. Det Àr snarare mÀrken som Rolex, AP osv som Àr undantaget med bra andrahandsvÀrde.
- Tack för info, bra att veta hur du jobbar om du dyker upp i nÄt köp-o-sÀlj Àrende
Exakt en sĂ„n hĂ€r var det.Ăr det en avenger 2 gmt du menar? För 16?
Köpte den med tanke pÄ att behÄlla, Killen behövde pengar fort, Klockan hade legat ute lÀnge pÄ FB och hÀr o 16 var allt jag hade att spendera just dÄ, DÄ jag precis lagt 40k pÄ en Omega. Dessutom var det utan box men med cert och jÀvligt konstig historia om hur han hade fÄtt tag i den o konstig lirare överlag vilket bidrog till att ingen köpte den av honom.Trist attityd gentemot sÀljaren pÄ KS
UrsÀkta, men jag har ytterst svÄrt att tro pÄ att nÄgon hÀr har sÄlt en sÄdan för 16000. Har aldrig sett nÄgon under 20 nÄgonstans. Det kÀnns mer som om du vill skapa diskussion. En sÄdan ligger hÀr pÄ KS pÄ ett marknadspris pÄ 20-25 och Àr mycket lÀttsÄld dÄ det Àr en av de populÀraste och mest lÀttsÄlda brattarna.Exakt en sÄn hÀr var det.
DÄsÄ. DÄ var det en skum lirare. Ett skumt objekt. Mycket möjligt stöldgods dÄ. DÀrför ingen köper för ens 16. Normalt. Men du köper tydligen gÀrna trots att det Àr en konstig lirare, och sÀljer den direkt vidare för mycket mer.Köpte den med tanke pÄ att behÄlla, Killen behövde pengar fort, Klockan hade legat ute lÀnge pÄ FB och hÀr o 16 var allt jag hade att spendera just dÄ, DÄ jag precis lagt 40k pÄ en Omega, Dessutom var det utan box men med cert och jÀvligt konstig historia om hur han hade fÄtt tag i den o konstig lirare överlag vilket bidrog till att ingen köpte den av honom.