• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Kurvade Àndar pÄ lÀderband gillar jag. Band och tavla smÀlter ihop bra sÄ hÀr.
20211118_172558.jpg

Borde haft med skjutmÄtt. Storleken hade mindre betydelse Àn vÀntat. Och jag tycker chronomat 42 kÀnns stor (Àr nog för att jag tÀnker pÄ gamla 90-tals ufo)

En bild till, just den hÀr rÄkade fÄ mycket blÀnk i den fina bildserien som Nissetr tog.
20211118_184703.jpg

Och jÀmförelse med 42a
20211118_190338.jpg

Tackar. UtifrÄn dina bilder ser det ut som att skillnaden i verkligheten/pÄ handen Àr mindre Àn vad mÄtten (42 vs 46mm) antyder.

PÄ riktigt Àr nÀstan sugen pÄ att starta en "poll" i mest prisvÀrdaste klockan just nu pÄ ks. Oavsett vad man tycker om designen pÄ klockan kan vÀl pÄ riktigt ingen sÀga att det inte Àr sÄ pip prisvÀrt, sjukt störande och blir nÀstan provocerad nÀr den inte gÄr nÀstintill "gratis", har jag fel @Nissestr
- Jag hĂ„ller med och gillar dessutom klockan, men lĂ€gger man till att Breitling rekommenderar service pĂ„ B01 efter fem Ă„r och att bandet kanske Ă€r klippt och för kort kommer det ju till en avsevĂ€rd kostnad. Vill betona att det Ă€r min Ă„sikt och förstĂ„r att andra kanske inte tycker service Ă€r nödvĂ€ndigt samt har lite mer gracila handleder sĂ„ att de inte behöver fundera pĂ„ inköp av band 🙂.

Skulle snarare sĂ€ga att 40% ”försvinner” nĂ€r man lĂ€mnar butiken, men ja, Breitling Ă€r ett dĂ„ligt mĂ€rke om man köper enbart med vĂ€rdebestĂ€ndighet i Ă„tanke.
Mjae, Menar har sett typ 2-3 Är gamla GMT gÄ för 20 papp hÀr fullset i snudd pÄ nyskick t.ex, Tror klockmaster och Erikson mfl tog runt 45 för dom nya, Billigaste pÄ c24 utanför Japan var 26500:-, Billigaste pÄ uretv Àr 34k, Blocket brukar dom hamna strax under 30 t.ex, Priserna hÀr Àr mkt lÀgre Àn överallt annars o gör att det Àr rent dumt att köpa nytt, Det Àr slöseri och marknaden hÀr gynnar enbart köpare.

Mjae, Menar har sett typ 2-3 Är gamla GMT gÄ för 20 papp hÀr fullset i snudd pÄ nyskick t.ex, Tror klockmaster och Erikson mfl tog runt 45 för dom nya, Billigaste pÄ c24 utanför Japan var 26500:-, Billigaste pÄ uretv Àr 34k, Blocket brukar dom hamna strax under 30 t.ex, Priserna hÀr Àr mkt lÀgre Àn överallt annars o gör att det Àr rent dumt att köpa nytt, Det Àr slöseri och marknaden hÀr gynnar enbart köpare.
Kan du inte lÀnka lite olika exempel. Jag kan inte lÀsa dina tankar sÄ det blir vÀldigt svÄrt att följa ditt resonemang. Ditt senaste pÄstÄende att en ny klocka tappar 70% nÀr man lÀmnar AD vore spÀnnande att se underlag pÄ.

Som sagt. SÀger det igen. Priserna hÀr Àr inte lÀgre Àn ute i europa nÀr man köper av privatpersoner. Jag har flippat brattar i massor av Är (20 Är) och de bÀsta priserna har jag fÄtt ute i europa av privatpersoner (ebay) samt pÄ Tradera hÀr i Sverige. Begpriser privat pÄ brattar Àr generellt inte höga jÀmfört med listpris. Priser pÄ Blocket Àr inte alltid vad de sÀljs för, dÀr handlar det sannolikt ofta om önskepriser dÀr sÀljaren kollar vad handlare har som utgÄngspris(!) pÄ C24 och tror det Àr marknadspris. Det gÄr dock att göra bra fynd pÄ Blocket ocksÄ för den som orkar med hasslet med Blocket-sÀljare och all osÀkerhet det innebÀr. Handlarpriser Àr inte heller relevant för ett marknadspris mellan tvÄ privatpersoner hÀr eller ute i vÀrlden.

Och till skillnad mot t ex Rolex sÄ Àr det knappast mÄnga som köper nya Breitlings till list heller utan fÄr 10-30% rabatt. Kösystem, listor, hype osv existerar inte.

Breitling Àr dock lÄngt ifrÄn ensamma med rejÀla vÀrdetapp pÄ begmarknaden, eller att klockorna gÄr att fÄ nya under list. Det gÀller nÀstan alla mÀrken. Det Àr snarare mÀrken som Rolex, AP osv som Àr undantaget med bra andrahandsvÀrde.

Senast Àndrad:
Har en perfekt affĂ€rsidĂ© till dig dĂ„. Köp Breitlings hĂ€r pĂ„ Klocksnack och sĂ€lj dom pĂ„ Blocket och Chrono24. Återkom sen hur det gĂ„r.

Borde haft med skjutmÄtt. Storleken hade mindre betydelse Àn vÀntat. Och jag tycker chronomat 42 kÀnns stor (Àr nog för att jag tÀnker pÄ gamla 90-tals ufo)

En bild till, just den hÀr rÄkade fÄ mycket blÀnk i den fina bildserien som Nissetr tog.
20211118_184703.jpg

Och jÀmförelse med 42a
20211118_190338.jpg
Enligt hemsidan Àr det ju ca 1mm skillnad lug2lug sÄ det lÄter ju rimligt. Sjukt att de lyckades göra 42an sÄ klumpig egentligen.

- Jag hĂ„ller med och gillar dessutom klockan, men lĂ€gger man till att Breitling rekommenderar service pĂ„ B01 efter fem Ă„r och att bandet kanske Ă€r klippt och för kort kommer det ju till en avsevĂ€rd kostnad. Vill betona att det Ă€r min Ă„sikt och förstĂ„r att andra kanske inte tycker service Ă€r nödvĂ€ndigt samt har lite mer gracila handleder sĂ„ att de inte behöver fundera pĂ„ inköp av band 🙂.
Jag hör dig och hĂ„ller delvis med sĂ„klart! Dock sĂ„ har den varit inne pĂ„ TP 2 ggr för "översyn" med det sagt sĂ„ Ă€r den ju absolut inte servad men lite kollad iaf. SĂ„ jag skulle nog inte serva den första gĂ„ngen efter 5 Ă„r utan hade nog kunnat stretcha ett par Ă„r till men jag vet ju att alla Ă€r olika pĂ„ den punkten 😁 sen vad gĂ€ller bandet sĂ„ förstĂ„r jag hur du tĂ€nker dock sĂ„ Ă€r ju inte ett gummi nĂ„gra "stora" pengar i sammanhanget och min högst personliga Ă„sikt Ă€r ju, att Ă€r det billigt sĂ„ kanske man fĂ„r ta "bandsmĂ€llen" om man lever pĂ„ anabola đŸ˜˜đŸ˜‰đŸ€Ł @Hans B 1955 men jag hör dig och tar Ă„t mig Ă„sikten ❀

Edit: dessutom fortfarande under garanti, och TP Ă€r ju fantastiska pĂ„ den punkten och Ă€r jĂ€kligt duktiga pĂ„ Goodwill. SĂ„ det kanske Ă€r bĂ„de + och - 😁

Senast Àndrad:
Breitling Àr dock lÄngt ifrÄn ensamma med rejÀla vÀrdetapp pÄ begmarknaden, eller att klockorna gÄr att fÄ nya under list. Det gÀller nÀstan alla mÀrken. Det Àr snarare mÀrken som Rolex, AP osv som Àr undantaget med bra andrahandsvÀrde.

En amatörgissning Àr att det Àven bland vanliga (ej Rolex, PP Ä AP) finns grader i vÀrdetapp. Bland hyggligt bra Àr Omega, IWC, JLC. NÄgonstans runt mitten hamnar Breitling och sedan har vi riktiga sÀnken som tex GP Ä UN (som dock har ett par jÀkligt trevliga modeller).

Jag hör dig och hĂ„ller delvis med sĂ„klart! Dock sĂ„ har den varit inne pĂ„ TP 2 ggr för "översyn" med det sagt sĂ„ Ă€r den ju absolut inte servad men lite kollad iaf. SĂ„ jag skulle nog inte serva den första gĂ„ngen efter 5 Ă„r utan hade nog kunnat stretcha ett par Ă„r till men jag vet ju att alla Ă€r olika pĂ„ den punkten 😁 sen vad gĂ€ller bandet sĂ„ förstĂ„r jag hur du tĂ€nker dock sĂ„ Ă€r ju inte ett gummi nĂ„gra "stora" pengar i sammanhanget och min högst personliga Ă„sikt Ă€r ju, att Ă€r det billigt sĂ„ kanske man fĂ„r ta "bandsmĂ€llen" om man lever pĂ„ anabola đŸ˜˜đŸ˜‰đŸ€Ł @Hans B 1955 men jag hör dig och tar Ă„t mig Ă„sikten ❀
- HÄller delvis med dig ocksÄ, men inte vad det gÀller anabola, en rejÀl benstomme och kebabpizza Àr bÀttre :)

pröva att kolla pÄ tex italienska blocket

dÀr gÄr det att hitta riktigt billiga Àldre breitlings med lÄdor och allt :)

ett av felet hÀr pÄ forumet Àr att det har kommit tonvis med nya nissar som Àr noviser och sitter Ä smygdrar Ät alla bilderna nÀr dom lÀser i rolex trÄdarna ...
dom vill ha klockor som rapparna har och som man kan "tjÀna snabba cash" pÄ om den sÀljs

Breitling Àr kanske inte lika hett bland den nya generationen av nyrika :hilarious:

Har en perfekt affĂ€rsidĂ© till dig dĂ„. Köp Breitlings hĂ€r pĂ„ Klocksnack och sĂ€lj dom pĂ„ Blocket och Chrono24. Återkom sen hur det gĂ„r.
Tack men nej tack, Jag tjÀnar pengar pÄ annat betydligt mer lukrativt nÀr det kommer till att köpa och sÀlja och ks hÄller som sagt ner priserna. Kan ju dock sÀga att jag köpte en li gmt genom ks för dryga 4 mÄnader sen som jag prutade ner till 16k vilket Àr helt löjligt o sÄlde nÄn vecka senare för 25 o tog 3 dagar att fÄ den sÄld pÄ facebook dÀr folk tyckte den var svinbillig sÄ nog fan Àr det andra priser utanför ks helt klart.

Tack men nej tack, Jag tjÀnar pengar pÄ annat betydligt mer lukrativt nÀr det kommer till att köpa och sÀlja och ks hÄller som sagt ner priserna. Kan ju dock sÀga att jag köpte en li gmt genom ks för dryga 4 mÄnader sen som jag prutade ner till 16k vilket Àr helt löjligt o sÄlde nÄn vecka senare för 25 o tog 3 dagar att fÄ den sÄld pÄ facebook dÀr folk tyckte den var svinbillig sÄ nog fan Àr det andra priser utanför ks helt klart.
Trist attityd gentemot sÀljaren pÄ KS

Är det en avenger 2 gmt du menar? För 16?

- Tack för info, bra att veta hur du jobbar om du dyker upp i nĂ„t köp-o-sĂ€lj Ă€rende 🙂.

Som sagt. SÀger det igen. Priserna hÀr Àr inte lÀgre Àn ute i europa nÀr man köper av privatpersoner. Jag har flippat brattar i massor av Är (20 Är) och de bÀsta priserna har jag fÄtt ute i europa av privatpersoner (ebay) samt pÄ Tradera hÀr i Sverige. Begpriser privat pÄ brattar Àr generellt inte höga jÀmfört med listpris. Priser pÄ Blocket Àr inte alltid vad de sÀljs för, dÀr handlar det sannolikt ofta om önskepriser dÀr sÀljaren kollar vad handlare har som utgÄngspris(!) pÄ C24 och tror det Àr marknadspris. Det gÄr dock att göra bra fynd pÄ Blocket ocksÄ för den som orkar med hasslet med Blocket-sÀljare och all osÀkerhet det innebÀr. Handlarpriser Àr inte heller relevant för ett marknadspris mellan tvÄ privatpersoner hÀr eller ute i vÀrlden.

Och till skillnad mot t ex Rolex sÄ Àr det knappast mÄnga som köper nya Breitlings till list heller utan fÄr 10-30% rabatt. Kösystem, listor, hype osv existerar inte.

- Tack för info, bra att veta hur du jobbar om du dyker upp i nĂ„t köp-o-sĂ€lj Ă€rende 🙂

Är det dĂ„ligt o fel att sĂ€lja med vinst?, Trodde det var sĂ„ smarta personer gjorde affĂ€rer nĂ€r det Ă€r möjligt !?^^. RĂ€tt komiskt Ă€ndĂ„ nĂ€r jag Ă€r den som Ă€r emot att marknaden ser ut som den gör hĂ€r pĂ„ forumet. SĂ„lde den för att jag inte gillade den, Eller ja jag gillade ej bezelen, Köpte inte för att sĂ€lja utan köpte en avenger II gmt istĂ€llet med den snyggare bezelen.

Trist attityd gentemot sÀljaren pÄ KS
Köpte den med tanke pÄ att behÄlla, Killen behövde pengar fort, Klockan hade legat ute lÀnge pÄ FB och hÀr o 16 var allt jag hade att spendera just dÄ, DÄ jag precis lagt 40k pÄ en Omega. Dessutom var det utan box men med cert och jÀvligt konstig historia om hur han hade fÄtt tag i den o konstig lirare överlag vilket bidrog till att ingen köpte den av honom.

Exakt en sÄn hÀr var det.
UrsÀkta, men jag har ytterst svÄrt att tro pÄ att nÄgon hÀr har sÄlt en sÄdan för 16000. Har aldrig sett nÄgon under 20 nÄgonstans. Det kÀnns mer som om du vill skapa diskussion. En sÄdan ligger hÀr pÄ KS pÄ ett marknadspris pÄ 20-25 och Àr mycket lÀttsÄld dÄ det Àr en av de populÀraste och mest lÀttsÄlda brattarna.

Köpte den med tanke pÄ att behÄlla, Killen behövde pengar fort, Klockan hade legat ute lÀnge pÄ FB och hÀr o 16 var allt jag hade att spendera just dÄ, DÄ jag precis lagt 40k pÄ en Omega, Dessutom var det utan box men med cert och jÀvligt konstig historia om hur han hade fÄtt tag i den o konstig lirare överlag vilket bidrog till att ingen köpte den av honom.
DÄsÄ. DÄ var det en skum lirare. Ett skumt objekt. Mycket möjligt stöldgods dÄ. DÀrför ingen köper för ens 16. Normalt. Men du köper tydligen gÀrna trots att det Àr en konstig lirare, och sÀljer den direkt vidare för mycket mer.

Tror spontant ingen pÄ KS kommer att vilja göra affÀrer med dig. ;)

Tillbaka
Topp