AlltsÄ, den Àr ju stor. Men jag tycker att den ÀndÄ kan flyga med det, dÄ den har sÄ pass kort l2l. Estetiskt sÄ Àr den nÀra en fulltrÀff med mÄnga element som framhÀvs nÀr den vÀl sitter pÄ handleden. Kronan som sitter pÄ Àr för övrigt otroligt skön att manövrera, en referenspunkt Àr vÀl IWC och deras big pilot. Bra krÀm i pushers med lagom motstÄnd. Att den Àr lite större Àr ju för att tanken Àr att man ocksÄ ska kunna anvÀnda den i fÀlt, dÄ Àr det ju en fördel att inte ha alltför smÄ detaljer. Schysst lume ocksÄ vilket var ett krav under designprocessen för att Äterkoppla till historien nÀr man var tvungen att ha det slÀckt inuti cockpit men ÀndÄ kunna lÀsa av tiden med mera.
Men det Àr klart, jag personligen hade kanske föredragit den med nÄgon millimeter mindre i diameter, Ä andra sidan hade det enbart varit för de estetiska preferenserna jag skulle ha pÄ en sÄn klocka. Den skulle ju ÀndÄ inte anvÀndas i fÀlt
AngÄende kommentarer kring den sÄ Àr det vÀl lite det klassiska, de som föredrar perioden 80~00 tycker ju att detta Àr ett galet snÀpp, medan folk i vÀst och öst tycker detta Àr precis vad man lÀngtat efter. Sen tycker ju de att 46 Àr för litet men det Àr en annan femma...
Om vi jÀmför med premier duograph sÄ Àr tjockleken i princip densamma, typ 15,3mm vs 15,9mm om jag inte minns helt fel. Fördelen med Avi Àr ju dÄ att den har större diameter vilket lurar hjÀrnan att den bÀrs bÀttre med sin höjd. Om vi tar 40mm premiern (pistage eller den i helguld) sÄ Àr höjden 13mm vilket ju gör den till en kompakt liten klump. Men det Àr ju tvÄ helt olika klockor med olika syften, vilket gör det lite svÄrt att dra en direkt jÀmförelse annat Àn att dra en snabb anblick till de utskrivna mÄtten.
Men bÄda bÀrs fint!