• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

PÄ riktigt Àr nÀstan sugen pÄ att starta en "poll" i mest prisvÀrdaste klockan just nu pÄ ks. Oavsett vad man tycker om designen pÄ klockan kan vÀl pÄ riktigt ingen sÀga att det inte Àr sÄ pip prisvÀrt, sjukt störande och blir nÀstan provocerad nÀr den inte gÄr nÀstintill "gratis", har jag fel @Nissestr
Den Ă€r ju ruggigt bra pris pĂ„. Hade jag haft mer att leka med hade jag klart varit intresserad. B01 verket med vingar Ă€r ju en vinnande kombo, sen gĂ€rna 41mm som airbornen dĂ„ Ă€r vi i mĂ„l. Fasen, skulle kanske behĂ„llt airbornen đŸ€Ł

Den Ă€r ju ruggigt bra pris pĂ„. Hade jag haft mer att leka med hade jag klart varit intresserad. B01 verket med vingar Ă€r ju en vinnande kombo, sen gĂ€rna 41mm som airbornen dĂ„ Ă€r vi i mĂ„l. Fasen, skulle kanske behĂ„llt airbornen đŸ€Ł
Jag vet hur du tĂ€nker sĂ„klart, sen oavsett sĂ€lj eller inte sĂ„ nĂ€r allt Ă€r svart och titanlĂ„s sĂ„ bĂ€rs den faktiskt inte 44mm typ mer 43,9 mm. Hahahahaha đŸ€Ł Men det har vi ju diskuterat förut 😘

Senast Àndrad:
Jag vet hur du tĂ€nker sĂ„klart, sen oavsett sĂ€lj eller inte sĂ„ nĂ€r allt Ă€r svart och titanlĂ„s sĂ„ bĂ€rs den faktiskt inte 44mm typ met 42 mm. Men det har vi ju diskuterat förut 😘
Vet pĂ„ riktigt inte varför fanskapet hamnar till salu, för egentligen behövs ju inte pengarna, mest psykologisk att nĂ„tt "behöver" lĂ€mna nĂ€r nytt ska in đŸ€Ł

Senast Àndrad:
Nya avin kÀndes faktiskt bra nÀr den satt pÄ handleden! Visst, det Àr en stor klocka. Men med tanke pÄ kort l2l samt lÀder sitter den betydligt mer bekvÀmt Àn vad man kan tro. Bra profil, rolig krona som Àr konformad med mera.

Äsch, vem vill ha nĂ„ sĂ„nt skit som ska sitta i fickur ;) Ingen gammal guldig tourbillion idag iaf!

MÄste ge lite finurlig cred till breitling som kör watch-straps pÄ kepsen. Det kanske har varit sÄ pÄ tidigare varianter ocksÄ, men en kul överraskning nÀr jag tittade mer noggrant (kepsen kom i samband med nyslÀppet, med retro-feeling)
20211118_215756.jpg
20211118_215749.jpg
VĂ€rldsklass..

FortsÀttning följer. Den enda Ironman endurance som kommit till Norden. Nyheten var riktigt bra storleken till trots! Min favorit Àr klart P-51 Mustang (svart med vintage Lume)
20211118_191937.jpg
20211118_191420.jpg
20211118_190651.jpg
20211118_190424.jpg
20211118_190148.jpg
20211118_190013.jpg
20211118_185120.jpg
20211118_185025.jpg
20211118_185009.jpg
20211118_184801.jpg
20211118_184741.jpg
20211118_184706.jpg
20211118_184652.jpg
20211118_184632.jpg

VÀldigt roligt att fÄ se lite "riktiga" bilder, sÀrskilt pÄ Super Avi. Hur kÀndes den pÄ handleden storleksmÀssigt? LÀser man kommentarer pÄ nÀtet sÄ verkar de flesta gilla designen men de stÀller sig lite frÄgande till 46mm.

• Like
Reactions: bvb
VÀldigt roligt att fÄ se lite "riktiga" bilder, sÀrskilt pÄ Super Avi. Hur kÀndes den pÄ handleden storleksmÀssigt? LÀser man kommentarer pÄ nÀtet sÄ verkar de flesta gilla designen men de stÀller sig lite frÄgande till 46mm.
AlltsÄ, den Àr ju stor. Men jag tycker att den ÀndÄ kan flyga med det, dÄ den har sÄ pass kort l2l. Estetiskt sÄ Àr den nÀra en fulltrÀff med mÄnga element som framhÀvs nÀr den vÀl sitter pÄ handleden. Kronan som sitter pÄ Àr för övrigt otroligt skön att manövrera, en referenspunkt Àr vÀl IWC och deras big pilot. Bra krÀm i pushers med lagom motstÄnd. Att den Àr lite större Àr ju för att tanken Àr att man ocksÄ ska kunna anvÀnda den i fÀlt, dÄ Àr det ju en fördel att inte ha alltför smÄ detaljer. Schysst lume ocksÄ vilket var ett krav under designprocessen för att Äterkoppla till historien nÀr man var tvungen att ha det slÀckt inuti cockpit men ÀndÄ kunna lÀsa av tiden med mera.

Men det Àr klart, jag personligen hade kanske föredragit den med nÄgon millimeter mindre i diameter, Ä andra sidan hade det enbart varit för de estetiska preferenserna jag skulle ha pÄ en sÄn klocka. Den skulle ju ÀndÄ inte anvÀndas i fÀlt ;)

AngĂ„ende kommentarer kring den sĂ„ Ă€r det vĂ€l lite det klassiska, de som föredrar perioden 80~00 tycker ju att detta Ă€r ett galet snĂ€pp, medan folk i vĂ€st och öst tycker detta Ă€r precis vad man lĂ€ngtat efter. Sen tycker ju de att 46 Ă€r för litet men det Ă€r en annan femma... 🙄

Hur var tjockleken pÄ premier jÀmfört med Avi?
Om vi jÀmför med premier duograph sÄ Àr tjockleken i princip densamma, typ 15,3mm vs 15,9mm om jag inte minns helt fel. Fördelen med Avi Àr ju dÄ att den har större diameter vilket lurar hjÀrnan att den bÀrs bÀttre med sin höjd. Om vi tar 40mm premiern (pistage eller den i helguld) sÄ Àr höjden 13mm vilket ju gör den till en kompakt liten klump. Men det Àr ju tvÄ helt olika klockor med olika syften, vilket gör det lite svÄrt att dra en direkt jÀmförelse annat Àn att dra en snabb anblick till de utskrivna mÄtten.
Men bÄda bÀrs fint!

AlltsÄ, den Àr ju stor. Men jag tycker att den ÀndÄ kan flyga med det, dÄ den har sÄ pass kort l2l. Estetiskt sÄ Àr den nÀra en fulltrÀff med mÄnga element som framhÀvs nÀr den vÀl sitter pÄ handleden. Kronan som sitter pÄ Àr för övrigt otroligt skön att manövrera, en referenspunkt Àr vÀl IWC och deras big pilot. Bra krÀm i pushers med lagom motstÄnd. Att den Àr lite större Àr ju för att tanken Àr att man ocksÄ ska kunna anvÀnda den i fÀlt, dÄ Àr det ju en fördel att inte ha alltför smÄ detaljer. Schysst lume ocksÄ vilket var ett krav under designprocessen för att Äterkoppla till historien nÀr man var tvungen att ha det slÀckt inuti cockpit men ÀndÄ kunna lÀsa av tiden med mera.

Men det Àr klart, jag personligen hade kanske föredragit den med nÄgon millimeter mindre i diameter, Ä andra sidan hade det enbart varit för de estetiska preferenserna jag skulle ha pÄ en sÄn klocka. Den skulle ju ÀndÄ inte anvÀndas i fÀlt ;)

AngĂ„ende kommentarer kring den sĂ„ Ă€r det vĂ€l lite det klassiska, de som föredrar perioden 80~00 tycker ju att detta Ă€r ett galet snĂ€pp, medan folk i vĂ€st och öst tycker detta Ă€r precis vad man lĂ€ngtat efter. Sen tycker ju de att 46 Ă€r för litet men det Ă€r en annan femma... 🙄

Om vi jÀmför med premier duograph sÄ Àr tjockleken i princip densamma, typ 15,3mm vs 15,9mm om jag inte minns helt fel. Fördelen med Avi Àr ju dÄ att den har större diameter vilket lurar hjÀrnan att den bÀrs bÀttre med sin höjd. Om vi tar 40mm premiern (pistage eller den i helguld) sÄ Àr höjden 13mm vilket ju gör den till en kompakt liten klump. Men det Àr ju tvÄ helt olika klockor med olika syften, vilket gör det lite svÄrt att dra en direkt jÀmförelse annat Àn att dra en snabb anblick till de utskrivna mÄtten.
Men bÄda bÀrs fint!
Jag hade en premier 40 mm tidigare. Upplevde dock den just som en kompakt liten klump. Korta bandhorn i förhÄllande till resten av boetten upplevde jag. Kronografen i helguld ser riktigt fin ut! Trist pris dock..

Jag hade en premier 40 mm tidigare. Upplevde dock den just som en kompakt liten klump. Korta bandhorn i förhÄllande till resten av boetten upplevde jag. Kronografen i helguld ser riktigt fin ut! Trist pris dock..
Ja.. 250 lök Àr mycket. Vill man nypa en Àr vÀl grÄisar the way to go utan att behöva donera ett organ. Men fin som satan, Àr guldaren! Knep nÄgra bilder pÄ den ocksÄ med kameran
DSC01365.png
DSC01374.png

Vad ska jag svara pÄ detta menar du? SjÀlvklart fÄr du inte begagnade forumpriser pÄ nya klockor frÄn handlare. FörstÄr inte vad du Àr ute efter. Om det Àr sÄ billigt hÀr pÄ KS sÄ Àr det vÀl bara att köpa hÀr, jag ser inte problemet.
Det har jag vÀl aldrig pÄstÄtt, Jag pratar om hur begagnat marknaden ser ut generellt kontra hÀr vilket borde ha framgÄtt tydligt kan jag tycka :).

Jovars, Problemet som du inte ser Àr att för dig som Àgare sÄtillvida att du inte köpt hÀr sÄ kan begagnatpriset hÀr stÀlla till det, Och som det Àr nu hÀr dÀr 70% av vÀrdet försvinner direkt nÀr du gÄtt utanför dörren hos AD sÄ Àr det ju knappt vÀrt att nÄgonsin köpa nytt hos AD, En skulle kunna sÀga att det Àr rent av idiotiskt dÄ.

Det har jag vÀl aldrig pÄstÄtt, Jag pratar om hur begagnat marknaden ser ut generellt kontra hÀr vilket borde ha framgÄtt tydligt kan jag tycka :).

Jovars, Problemet som du inte ser Àr att för dig som Àgare sÄtillvida att du inte köpt hÀr sÄ kan begagnatpriset hÀr stÀlla till det, Och som det Àr nu hÀr dÀr 70% av vÀrdet försvinner direkt nÀr du gÄtt utanför dörren hos AD sÄ Àr det ju knappt vÀrt att nÄgonsin köpa nytt hos AD, En skulle kunna sÀga att det Àr rent av idiotiskt dÄ.
Skulle snarare sĂ€ga att 40% ”försvinner” nĂ€r man lĂ€mnar butiken, men ja, Breitling Ă€r ett dĂ„ligt mĂ€rke om man köper enbart med vĂ€rdebestĂ€ndighet i Ă„tanke.

Borde haft med skjutmÄtt. Storleken hade mindre betydelse Àn vÀntat. Och jag tycker chronomat 42 kÀnns stor (Àr nog för att jag tÀnker pÄ gamla 90-tals ufo)

En bild till, just den hÀr rÄkade fÄ mycket blÀnk i den fina bildserien som Nissetr tog.
20211118_184703.jpg

Och jÀmförelse med 42a
20211118_190338.jpg

Tillbaka
Topp