• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rulle

Audemars
30 Är pÄ nacken, and still going strong.

3ADC9A77-69A2-4E0F-BC33-0B41F1245955.jpeg
Ă€lskar 7750 navin

sÄ basic och sÄ clean
 

Boozer_87

Panerai
Jag fattar inget? FÄr det inte stÄ prisbump i överskrift pÄ sÀljes? 2 ggr efter ett dygn har det Àndrats i överskriften utan att jag gjort det Till 38krr respektive 38k men jag har skrivit PB 7k och prisbump 7k. Busar nÄn med mig eller har jag inte uppdaterat mig om nya regler pÄ annonsering? @yonsson eller nÄn annan i trÄden som vet?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag fattar inget? FÄr det inte stÄ prisbump i överskrift pÄ sÀljes? 2 ggr efter ett dygn har det Àndrats i överskriften utan att jag gjort det Till 38krr respektive 38k men jag har skrivit PB 7k och prisbump 7k. Busar nÄn med mig eller har jag inte uppdaterat mig om nya regler pÄ annonsering? @yonsson eller nÄn annan i trÄden som vet?
Kostar den 7000kr? Syftningsfel kallas det. Du har Àven haft annonsen sedan december. Det Àr knappast en ny prisbump.
 

Boozer_87

Panerai
Kostar den 7000kr? Syftningsfel kallas det. Du har Àven haft annonsen sedan december. Det Àr knappast en ny prisbump.
Annonsen har legat uppe upp förra Äret, jag Àndrade mig om försÀljning och valde att anvÀnda mig av samma annons nÀr suget kom pÄ för försÀljning, under tiden har den legat som tillbakadragen. Gissar att den blev aktiv för ca 3 veckor sedan och efter ca 1 vecka sÀnktes den 5k och efter ca ytterligare 2 sÀnktes den 2 k till , till totalt prisbump -7 k. Kan jag skriva att den Àr prisbumpad och tillÀgg pÄ datum sÄ Àr det godkÀnt ? @yonsson

Edit: 2 prisbumpar pĂ„ senaste typ 3-1 vecka Ă€r vĂ€l hyffsat ny? Som sagt jag vill bara veta hur jag ska göra det korrekt, sĂ„ stĂ€ller jag med glĂ€dje in mig i ledet 😁
 

Boozer_87

Panerai
Har velat ha den hĂ€r modellen i sĂ€kert tio Ă„r, men har nu insett att jag mĂ„ste ge upp. Oerhört svĂ„r att hitta, och nĂ€r man vĂ€l stöter pĂ„ en sĂ„ Ă€r de galet högt prissatta (jĂ€mfört med motsvarande modell utan guldbezeln). 🙄

Screenshot_20211128_013651.jpg
Godmorgon @Weberg 😁 mĂ„ste fĂ„ stĂ€lla en frĂ„ga dĂ„ chrono cockpit Ă€r en modell som jag har lite mindre koll hur dem ligger historiskt i prissĂ€ttning, vad ligger dem "vanliga" pĂ„ I motsvarande skick? 30?
 
Senast Àndrad:

Weberg

Audemars
Godmorgon @Weberg 😁 mĂ„ste fĂ„ stĂ€lla en frĂ„ga dĂ„ chrono cockpit Ă€r en modell som jag har lite mindre koll hur dem ligger historiskt i prissĂ€ttning, vad ligger dem "vanliga" pĂ„ I motsvarande skick? 30?
Goddag, kĂ€re forumvĂ€n! 😃
De börjar pÄ runt 20 tkr och uppÄt. En fin med lÀnk kanske 25. DÄ pratar vi helstÄlisar. Tycker att detta Àr en bortglömd modell och ett trevligt alternativ till chronomaten eftersom denna, i mitt tycke, har snyggare pushers.
 

Boozer_87

Panerai
Goddag, kĂ€re forumvĂ€n! 😃
De börjar pÄ runt 20 tkr och uppÄt. En fin med lÀnk kanske 25. DÄ pratar vi helstÄlisar. Tycker att detta Àr en bortglömd modell och ett trevligt alternativ till chronomaten eftersom denna, i mitt tycke, har snyggare pushers.
Ok har haft dĂ„lig koll prisbilden 😁 dĂ„ förstĂ„r jag dilemmat nĂ€r den Ă€r typ dubbelt upp sĂ„klart. TĂ€nkte om diffen var typ 10k dĂ„ borde du unnat dig 👊 personligen brukar jag ha svĂ„rt med romerska men pĂ„ just denna modell tycker jag det funkar ganska bra av nĂ„gon anledning, hĂ„ller tummarna att du fĂ„r hitta en lĂ€mplig pjĂ€s i framtiden och springer jag förbi nĂ„tt sĂ„ hojtar jag 👊
 

Weberg

Audemars
Intressant observation.
Det mÄste vara visarens tjocklek som skapar det visuella intrycket.

IMG_20211102_192556006 (2).jpg
SÄ Àr det nog, att proportionerna spelar in oxÄ. Delvis i alla fall. Varje halvmillimeter gör stor skillnad pÄ sÄ hÀr smÄ detaljer.

Vet inte hur det Àr med Breitling och Tudors modeller hÀr ovan, men har tidigare sett mÀrken som anvÀnder samma visare till sina mindre boetter, antagligen för att spara pengar.
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Den dÀr har jag missat. Riktigt riktigt snygg. Ett svart alligatorband hade nog funkat vÀldigt bra för ett lite mer dressat/lyxigt utseende.
Den Àr riktigt go! Har för mig att det finns en till variant som Àr all black, istÀllet för reverse panda. Kanske var det nÄgon UK eller boutique version?

*Edit: NÀ fan det var den MOP:en jag tÀnkte pÄ, det var en bild pÄ den i en FB grupp men bilden sög och dÀrmed sÄg den enbart svart ut :D Bifogar bild bara för att
244360730_10225515457623661_3782695538227915626_n.jpeg
 
Senast Àndrad:
Topp