• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Gillar denna skarpt
0DDC4358-7B34-4729-BC88-E1210339007D.jpeg

Den bilden och "skarp" hör inte ihop. 😁
 

Olof1984

Breitling
Hej
Ny hĂ€r i gruppen! Även om jag haft Breitlingklocka i nĂ„gra Ă„r. Jag undrar om det Ă€r nĂ„gon som kan hjĂ€lpa mig med tips pĂ„ skruvmejsel för att lossa skruvarna till att korta/förlĂ€nga armlĂ€nken? Eller vet vilket mĂ„tt det ska vara pĂ„ den?

BÀsta hÀlsningar/ Olof
 

Bilagor

  • tempImagezM7Suk.png
    tempImagezM7Suk.png
    3.9 MB · Visningar: 7
  • tempImageHcOEnn.png
    tempImageHcOEnn.png
    2.9 MB · Visningar: 7

Olof1984

Breitling
Problemet Àr att spÄren Àr vÀldigt grunda - detta kit funkar för mig iaf https://www.clasohlson.com/se/Elektronikmejslar-Cocraft/p/40-9973
Ok, tack för hjÀlpen. DÄ ska jag köpa och prova den.

SjÀlv testade jag med denna frÄn Biltema - https://www.biltema.se/verktyg/hand...slar/precisionsmejselsats-17-delar-2000018453
DÀr fanns en mejsel med pÄ 1mm, men den var liksom för tjock pÄ för att gÄ ner i sjÀlva spÄret.
 

buggin-san

Cartier
GodkvÀll! Vill be experterna i trÄden om tips pÄ bra urmakare i och kring Stockholm för service av en Colt Chronograph Quartz A73350. Bland annat behöver packningar bytas. Mvh Martin
 

Bilagor

  • 20211204_224414.jpg
    20211204_224414.jpg
    336 KB · Visningar: 9

Simon.x

Rolex
GodkvÀll! Vill be experterna i trÄden om tips pÄ bra urmakare i och kring Stockholm för service av en Colt Chronograph Quartz A73350. Bland annat behöver packningar bytas. Mvh Martin
Time Promotion i TÀby det Àr ditt samtliga ADs skickar dom. dom sköter Breitling service och garanti.

Har de inte nivÄ2-certifiering pÄ service sÄ kan de kanske inte bestÀlla visare om det behövs.
Klockmaister i Globen har inte nivÄ2-certifiering.
Breitling har inte sĂ„ mĂ„nga ADs kvar som fĂ„r göra fullservice sĂ„ Time Promotion. Är det som gĂ€ller.

//Simon
 

buggin-san

Cartier
Time Promotion i TÀby det Àr ditt samtliga ADs skickar dom. dom sköter Breitling service och garanti.

Har de inte nivÄ2-certifiering pÄ service sÄ kan de kanske inte bestÀlla visare om det behövs.
Klockmaister i Globen har inte nivÄ2-certifiering.
Breitling har inte sĂ„ mĂ„nga ADs kvar som fĂ„r göra fullservice sĂ„ Time Promotion. Är det som gĂ€ller.

//Simon

Stort tack för snabbt svar, Simon!
 
Senast Àndrad:

Watchie

Patek
2-Faktor
Detta Ă€r nog det fulaste jag sett hos Breitling. Är den ens Ă€kta?!


3282B5E4-E3C1-49AA-9C17-6F0FA0D89BB2.jpeg
VaddÄ Àr ju en Perlmuttziffer ? :)
 

DrDre

Patek
Detta Ă€r nog det fulaste jag sett hos Breitling. Är den ens Ă€kta?!


3282B5E4-E3C1-49AA-9C17-6F0FA0D89BB2.jpeg

Jag har aldrig sett ngt liknande (vilket inte alls behöver betyda att de inte funnits). Min gissning Àr att klockan Àr Àkta men att tavlan nog kan vara modifierad av ngn fristÄende aktör.
 

Rulle

Audemars
Ja, det ser ut att vara. Àr en Bonneville Thruxton.

Min frÄga avsÄg om hojen pÄ bilden Àr ngn form av "Breitling edition" av modellen


FrÄn Triumphs nuvarande hemsida.

ja jo men du skrev ju bara bonneville ;) haha

ska vÀl komma nÄn "limiterad" breitling version av nÄn triumph enligt kern
 
Topp