• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Helt fantastiskt! Visserligen vÀger klockan en 5-6 kilo och Àr gjord i metall. Men ÀndÄ: -25' !!!:woot:!!! Jag har inte nÄgon originalkartong, och enda vÀggen som klarade tyngden var garagevÀggen:bored:. SÄ nu hÀnger den dÀr. Jag mÄste kanske hantera den bÀttre Àn sÄ framöver. Ki
DSC_0066-1.jpg

DSC_0062-1.jpg

Ultracoolt :)

Helt fantastiskt! Visserligen vÀger klockan en 5-6 kilo och Àr gjord i metall. Men ÀndÄ: -25' !!!:woot:!!! Jag har inte nÄgon originalkartong, och enda vÀggen som klarade tyngden var garagevÀggen:bored:. SÄ nu hÀnger den dÀr. Jag mÄste kanske hantera den bÀttre Àn sÄ framöver. Ki
DSC_0066-1.jpg

DSC_0062-1.jpg
Hur ser baksidan ut, stÄr det breitling, har sett bÄde med o utan. Kommer verket frÄn ruag (vill minnas att de heter sÄ) Ruag Àr de dom gör dessa klockor pÄ licens frÄn breitling, de gör Àven samma sak med flera andra klockmÀrken

usch jobbig bild att ha i finforumet nu ,nÀr jag tÀnker efter, ADMIN!:D
Ànnu jobbigare att tÀnka att denna bilden lÀr fÄ flest likes ever,nÀr pöblen hittar hit:p

Är inte sĂ„ troligt att du skulle göra det. Man kasserar klockan nĂ€r man dragit sprinten sĂ„ vitt jag vet.
Nej, Breitling ÄterstÀller den gratis om man varit i nöd nÀr man "utlöst" sÀndaren. SÄ det gÄr ju att ÄterstÀlla menar jag... LÀste det i jubileumsartikeln jag lÀnkade till för nÄgon vecka sedan

Nej, Breitling ÄterstÀller den gratis om man varit i nöd nÀr man "utlöst" sÀndaren. SÄ det gÄr ju att ÄterstÀlla menar jag... LÀste det i jubileumsartikeln jag lÀnkade till för nÄgon vecka sedan
Afan, hade för mig att den ÄterstÀllningen Breitling gör var att man lÀmnade in den gamla anvÀnda och fick en ny, men dom kanske kan fÄ ihop det pÄ nÄgot sÀtt.

Afan, hade för mig att den ÄterstÀllningen Breitling gör var att man lÀmnade in den gamla anvÀnda och fick en ny, men dom kanske kan fÄ ihop det pÄ nÄgot sÀtt.
Ja egentligen vet jag ju inte exakt men tÀnker ÄterstÀllning istÀllet för ersÀttning bör innebÀra att de pillar ihop den anvÀnda klockan.

Ja egentligen vet jag ju inte exakt men tÀnker ÄterstÀllning istÀllet för ersÀttning bör innebÀra att de pillar ihop den anvÀnda klockan.
Har ett svagt minne av att den korte i top gear sa att den var "förbrukad" nÀr man anvÀnt emergency grejen. SÄg nÄgot program dÀr dom testade emergency klockan, dom mÄste menat att sjÀlva emergency funktionen blev förbrukad, inte hela klockan.. SjÀlva klockan i sig borde ju fortsÀtta att fungera med sitt superquartz urverk.

Har ett svagt minne av att den korte i top gear sa att den var "förbrukad" nÀr man anvÀnt emergency grejen. SÄg nÄgot program dÀr dom testade emergency klockan, dom mÄste menat att sjÀlva emergency funktionen blev förbrukad, inte hela klockan.. SjÀlva klockan i sig borde ju fortsÀtta att fungera med sitt superquartz urverk.
Äh det Ă€r jag som mindes fel... Citat ur den lĂ€nkade artikel om emergancy jag la in
"Meanwhile, if the transmitter was utilised during a true emergency situation, Breitling offered to replace the watch at no charge to the owner"
http://timeandtidewatches.com/insight-20-years-of-the-breitling-emergency/

Hur ser baksidan ut, stÄr det breitling, har sett bÄde med o utan. Kommer verket frÄn ruag (vill minnas att de heter sÄ) Ruag Àr de dom gör dessa klockor pÄ licens frÄn breitling, de gör Àven samma sak med flera andra klockmÀrken

Urverket heter Ruegg och kommer ifrÄn Schweiz. Ingen Breitling-loggo pÄ baksidan. Endast svart plÄt med en öppning i form av rund lucka med en plÄtskruv överst som gÄr att skjuta Ät sidan (jÀmf. med en dörrkikare) över urverket för att kunna byta batteriet.
Ki

Vilken Black steel-modell i 42mm rekommenderas som komplement till mina övriga klockor? De jag gillar verkar samtliga vara limiterade (1000 ex) sÄ det Àr inte helt lÀttnavigerat och tydligt om man söker svart stÄl.

Vilken Black steel-modell i 42mm rekommenderas som komplement till mina övriga klockor? De jag gillar verkar samtliga vara limiterade (1000 ex) sÄ det Àr inte helt lÀttnavigerat och tydligt om man söker svart stÄl.

Om du kan tÀnka sig 44 mm istÀllet för 42 mm Àr bland annat dessa "Blacksteel" tillgÀngliga för köp ifrÄn AD i Sverige utan limitering:
http://www.breitling.com/en/models/avenger/avenger-blackbird-44/
http://www.breitling.com/en/models/chronomat/chronomat-44-raven/
och sÄ finns det en ny Chronomat Blacksteel 44 som jag nyligen köpt sjÀlv som finns tillgÀnglig om du frÄgar en Breitling AD:
DSC_0054-1.jpg
Kirex

Tillbaka
Topp