MÄste bara bjuda pÄ en snöbild nÀr det ÀndÄ snöar hÀr nere i skÄneland...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Fast du har ju Ă€ndĂ„ den "mer ovanliga" ljusa tavlan! Jag vill verkligen se den IRL!!Ăr fruktansvĂ€rt nöjd med min. Att den gĂ„r ca 0,3 sek för fort pĂ„ ett dygn gör inte saken sĂ€mre.
Hur ser det ut med Colt dÄ..? De Àr ju ganska lika Ätminstone för mitt Breitling-otrÀnade öga.. Hur ligger de i pris och vad Àr det egentligen som skiljer? Enklare urverk eller?Ja det kÀndes som ett superpris, svÄrt att hitta sÄdana bra deals numera. Jag bjöd dock inte sjÀlv, dÄ jag redan överskridit min mentala klockbudget under de veckorna.
Ja, den Àr lÀtt. JÀtte lÀtt. Pga materialet sÄ skulle jag gÄ pÄ den nya 42(43?)mm versionen sÄ kÀnns det mer "Breitling". Min första var dock en Aerospace pÄ 40mm och jag tyckte om den men kÀnslan fanns dÀr hela tiden, "inte jag, inte en riktig Bratte"..Funderar pÄ att köpa en Aerospace, nÄgot sÀrskilt att tÀnka pÄ?
Jaha, pÄ grund av titanet? Bör inte lÀnken bli rasslig isÄfall eller blir den inte det dÄ klockan i sig Àr sÄ lÀtt?Ja, den Àr lÀtt. JÀtte lÀtt. Pga materialet sÄ skulle jag gÄ pÄ den nya 42(43?)mm versionen sÄ kÀnns det mer "Breitling". Min första var dock en Aerospace pÄ 40mm och jag tyckte om den men kÀnslan fanns dÀr hela tiden, "inte jag, inte en riktig Bratte"..
A17380 (Colt 41) och A17390 (Steelfish 44) frÄn samma tidsperiod tillhör bÄda dÄvarande familj Aeromarine, har samma urverk B17 som bygger pÄ ETA 2824-2. De ligger ocksÄ i ungefÀr liknande begpris, dÀr bÄda har rusat mkt sista Ären. SF Àr mer borstad och större, CII polerad och mindre diameter. Urtavlornas design och intryck skiljer en del. I övrigt ganska liknande klockor med hög kvalitéts- och detaljkÀnsla. Aktuella A17388 (Colt 44) kör ocksÄ samma urverk, dock Àr helhetsintrycket av denna lite "billigare" enligt mig, kan inte riktigt sÀtta fingret pÄ varför, men vÀldigt trevlig ÀndÄ.Hur ser det ut med Colt dÄ..? De Àr ju ganska lika Ätminstone för mitt Breitling-otrÀnade öga.. Hur ligger de i pris och vad Àr det egentligen som skiljer? Enklare urverk eller?
(Ja jag vet att jag kan googla sjÀlv men nu var jag lite lat..)
Har inte kollat sÄ mycket pÄ Breitling tidigare men nu blev jag riktigt sugen..!
Tackar, bockar och bugar för lektionen! Mycket vÀnligt och informerande!A17380 (Colt 41) och A17390 (Steelfish 44) frÄn samma tidsperiod tillhör bÄda dÄvarande familj Aeromarine, har samma urverk B17 som bygger pÄ ETA 2824-2. De ligger ocksÄ i ungefÀr liknande begpris, dÀr bÄda har rusat mkt sista Ären. SF Àr mer borstad och större, CII polerad och mindre diameter. Urtavlornas design och intryck skiljer en del. I övrigt ganska liknande klockor med hög kvalitéts- och detaljkÀnsla. Aktuella A17388 (Colt 44) kör ocksÄ samma urverk, dock Àr helhetsintrycket av denna lite "billigare" enligt mig, kan inte riktigt sÀtta fingret pÄ varför, men vÀldigt trevlig ÀndÄ.
Fin!Kanske ska flippa min stÄlfisk
SvensksÄld pÄ bergströms, fullset, nyservad,
Med lÀnk och viklÄs
Kanske ska flippa min stÄlfisk
SvensksÄld pÄ bergströms, fullset, nyservad,
Med lÀnk och viklÄs
grymt sugen pÄ avenger!Vad blir det istÀllet?
Yes pga titanen. Upplevde dock aldrig rasslig lÀnk.Jaha, pÄ grund av titanet? Bör inte lÀnken bli rasslig isÄfall eller blir den inte det dÄ klockan i sig Àr sÄ lÀtt?
Hojta till. Kanske ska flippa min GMT...grymt sugen pÄ avenger!
Chrono , glömde jag skriva,,Hojta till. Kanske ska flippa min GMT...
Köpte precis en Aerospace frÄn 2013. Den Àr pÄ 42mm. Velade lite mallan denna och en nyare Evo som ligger pÄ 43mm(om jag nu minns rÀtt...) Tycker dock att tavlan har mer liv pÄ den modell jag valde samt att den Àven har en inre glasring m raiders eller va det heter. Det Är ju lite synonymt med Breitling. Men Gruby har rÀtt.. Den Àr lÀtt.. JÀttelÀtt!! Men för min del var det lite av grejen. Har ju lite andra klossar till klockor sÄ jag behövde ngt fjÀderlÀtt Behöver jag en tyngre Bratte sÄ tar jag Avenger Skyland chronon..;-)Jaha, pÄ grund av titanet? Bör inte lÀnken bli rasslig isÄfall eller blir den inte det dÄ klockan i sig Àr sÄ lÀtt?
Whaaaaat??Hojta till. Kanske ska flippa min GMT...
kan jag vÀllKöpte precis en Aerospace frÄn 2013. Den Àr pÄ 42mm. Velade lite mallan denna och en nyare Evo som ligger pÄ 43mm(om jag nu minns rÀtt...) Tycker dock att tavlan har mer liv pÄ den modell jag valde samt att den Àven har en inre glasring m raiders eller va det heter. Det Är ju lite synonymt med Breitling. Men Gruby har rÀtt.. Den Àr lÀtt.. JÀttelÀtt!! Men för min del var det lite av grejen. Har ju lite andra klossar till klockor sÄ jag behövde ngt fjÀderlÀtt Behöver jag en tyngre Bratte sÄ tar jag Avenger Skyland chronon..;-)
@TiE har skrivit en bra sammanfattning av Aerospace modellerna. Han kanske kan lÀnka till den hÀr?
Okej, jag tror att jag Àr ute efter en Àldre modell sÄ de Àr förmodligen inte 42mm, dÄ 42mm inte ryms i budgeten för tillfÀllet.Köpte precis en Aerospace frÄn 2013. Den Àr pÄ 42mm. Velade lite mallan denna och en nyare Evo som ligger pÄ 43mm(om jag nu minns rÀtt...) Tycker dock att tavlan har mer liv pÄ den modell jag valde samt att den Àven har en inre glasring m raiders eller va det heter. Det Är ju lite synonymt med Breitling. Men Gruby har rÀtt.. Den Àr lÀtt.. JÀttelÀtt!! Men för min del var det lite av grejen. Har ju lite andra klossar till klockor sÄ jag behövde ngt fjÀderlÀtt Behöver jag en tyngre Bratte sÄ tar jag Avenger Skyland chronon..;-)
@TiE har skrivit en bra sammanfattning av Aerospace modellerna. Han kanske kan lÀnka till den hÀr?
FĂ„tt flipparsjukan.Whaaaaat??
Ăr fruktansvĂ€rt nöjd med min. Att den gĂ„r ca 0,3 sek för fort pĂ„ ett dygn gör inte saken sĂ€mre.
Finns inget bÀttre Àn ett skrangligt högljutt 7750..Blev inspirerad av den precisa gÄngen i din sÄ jag blev tvungen att mÀta min dunderklump efter en lÀngre vila i windern. -0,1s/d var resultatet o det Àr vÀl hyfsat inom COSC
SÀga vad man vill om ETA 7750-baserade verk men hÄller tiden det gör de allt
Finns inget bÀttre Àn ett skrangligt högljutt 7750..
Kan inte annat Àn att hÄlla med. SlÀnger in en gammal bild pÄ klockan jag anvÀnder idag... Lyssnar pÄ burretFinns inget bÀttre Àn ett skrangligt högljutt 7750..
Jaha nu Àr
Feta fingrar och mobile