• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

stressa inte med att sÀlja den dÀra!

kan ju leda till en stor förlust pÄ en sÄdan modell...
Den sitter sÄ bra sÄ den fÄr gÀrna vara kvar för den sakens skull.

Pengar Ă€r sekundĂ€rt i den hĂ€r hobbyn, iaf för mig, back gĂ„r man varje gĂ„ng lik förbaskat. Hade gĂ€rna bytt jĂ€mt med @Nissestr om han inte spelat sĂ„ jĂ€kla svĂ„r đŸ˜‰đŸ€Ł
 
4C682353-5D1E-4F0B-BB1F-96C9D7177A68.jpeg

Denna tÀnker jag som novis har nÀsta alla Breitling features jag förknippar med detta mÀrket förutom korvlÀnkar/sneda lÀnkar.
”Avrundad” krona
Upphöjda markeringar pÄ bezeln
Vingar
Sekundvisaren med B
300g

Vad fattas för att bli peak Bratte?
 
Denna tÀnker jag som novis har nÀsta alla Breitling features jag förknippar med detta mÀrket förutom korvlÀnkar/sneda lÀnkar.
”Avrundad” krona
Upphöjda markeringar pÄ bezeln
Vingar
Sekundvisaren med B
300g

Vad fattas för att bli peak Bratte?
PilotlÀnken(den som sitter pÄ) anser jag vara mer Breitling-DNA Àn Pro 2-lÀnken du syftar pÄ. Pro 2 liknar vanlig oysterlÀnk.

Det som saknas för att göra klockan till en peak bratte, Àr vÀl plankpolerade delar, men att klockan Àr hel matt gör ju hela klockan tycker jag.
 
PilotlÀnken(den som sitter pÄ) anser jag vara mer Breitling-DNA Àn Pro 2-lÀnken du syftar pÄ. Pro 2 liknar vanlig oysterlÀnk.

Det som saknas för att göra klockan till en peak bratte, Àr vÀl plankpolerade delar, men att klockan Àr hel matt gör ju hela klockan tycker jag.
Polera den istÀllet. Den Àr ju sÄ risig
 
Navi-Kern utan lĂ€nk och utan vingar funkar Ă€ndĂ„đŸ˜‰
4608E05F-A22B-4863-B0ED-1E62620F4247.jpeg
NÄÄÄja, den dÀr hade jag tagit tvÄ av.

Men onT sÄ Àr de "nya" inte helt farliga. Visst de saknar vingarna och Àr större Àn vad de kunde vara. Men 49 l2l Àr helt klart bÀrbart, sen har de nya navisarna ju tre linjer med text till skillnad frÄn versionen innan (?) som hade endast tvÄ linjer vilket gör det Ànnu mer naket
 
NÄÄÄja, den dÀr hade jag tagit tvÄ av.

Men onT sÄ Àr de "nya" inte helt farliga. Visst de saknar vingarna och Àr större Àn vad de kunde vara. Men 49 l2l Àr helt klart bÀrbart, sen har de nya navisarna ju tre linjer med text till skillnad frÄn versionen innan (?) som hade endast tvÄ linjer vilket gör det Ànnu mer naket
Menar det, ta en med svart tavla pĂ„ 46mm nĂ€r du Ă€ndĂ„ Ă€r igĂ„ng😋
Jag tycker de Ă€r helt ok men visst Ă€r det prydligt med en stor vinge och sparsmakad text. Helguldaren med blĂ„ tavla tickar dina boxar, Ă€r 43mm, B01, och glasbaksida fast chronometer-texten kunde de skippat😁
 
NÄÄÄja, den dÀr hade jag tagit tvÄ av.

Men onT sÄ Àr de "nya" inte helt farliga. Visst de saknar vingarna och Àr större Àn vad de kunde vara. Men 49 l2l Àr helt klart bÀrbart, sen har de nya navisarna ju tre linjer med text till skillnad frÄn versionen innan (?) som hade endast tvÄ linjer vilket gör det Ànnu mer naket
men en ny navi ska inte ha det dÀra fattiga B't

en ny stor flashig navi ska ha vingarna!

20190927_200517.jpg
20190927_200539.jpg




skulle bara haft en svart ocksÄ sÄ hade man varit sett 4 life
 
UpptĂ€ckte just detta pĂ„ min Avenger. Trodde först det Ă€r damm utanför glaset som vanligt och putsade lite men fanskapet Ă€r kvar. Syns bara vid direkt ljus pĂ„ tavlan. Är nog inte damm innanför heller? Tror inte det Ă€r rispa pĂ„ sjĂ€lva glaset. Är det AR behandlingen som skadats? Har garanti kvar, bör jag skicka tillbaka till Breitling?

5476DD69-8F2F-4E80-9DED-E5B9527C52D5.jpeg
 
UpptĂ€ckte just detta pĂ„ min Avenger. Trodde först det Ă€r damm utanför glaset som vanligt och putsade lite men fanskapet Ă€r kvar. Syns bara vid direkt ljus pĂ„ tavlan. Är nog inte damm innanför heller? Tror inte det Ă€r rispa pĂ„ sjĂ€lva glaset. Är det AR behandlingen som skadats? Har garanti kvar, bör jag skicka tillbaka till Breitling?

5476DD69-8F2F-4E80-9DED-E5B9527C52D5.jpeg
Jag har uber ticks, moi - direkt tillbaks till AD, vĂ€ldigt störande nĂ€r man vĂ€l vet att den Ă€r dĂ€r och gissa vad du kommer glo pĂ„ först nĂ€r du sĂ€tter pĂ„ dinkan
.
 
Bra deal:
 
Tillbaka
Topp