• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Ass, and...
DSC01612.png
Man kan sitta lÀnge och bara stirra. VÀldigt fin klocka du skaffat dig! Kollar igenom gamla bilder, inte helt utan att jag blir sugen pÄ Navi igen.
IMG_20200125_114104-01.jpg

Om du aktiverar nödsÀndaren pÄ en Emergency 1 sÄ sÀnds en nödsignal pÄ 121,5 Mhz -bandet. Det Àr den gamla civila analoga flyg-nödfrekvensen som kunde om man befann sig inom rÀckvidd fÄngas upp av flygrÀddningen (160km). Detta upphörde 2009. Den nya digitala nödfrekvensen Àr 406.040 MHz och övervakas av satellit. Emergency II har stöd för den frekvensen. FÄr man dock ut en helikopter i nÀrheten av en sÀndande Emergency 1 sÄ kan man pejla signalen. SÄ helt kört Àr det inte :cool:
Betyder detta att gamla Emergency modeller Àr vÀrdelösa, förutom samlarvÀrdet?
Gissar att den Àr vÀrdelös för allt annat Àn att visa tiden?

NÄgon som vet om Breitling har bidirectional urverk som fungerar att "skruvas upp" i en watch winder? Eller om man skall anvÀnda clockwise eller counter clockwise.

NÄgon som vet om Breitling har bidirectional urverk som fungerar att "skruvas upp" i en watch winder? Eller om man skall anvÀnda clockwise eller counter clockwise.

Har chans att byta till mig den hÀr

1642858705710.png

och dĂ€rmed skaffa min första Breitling. Egentligen för stor för mig, tror jag, men vill i alla fall ge den ett försök. Vet ni Breitling-experter om det cirkulerar mĂ„nga kopior av just den hĂ€r modellen A 13024 - och vad jag i sĂ„ fall ska kontrollera extra noga? Jag vet, ”buy the seller”, ”kontrollera historiken” och allt det dĂ€r, men jag skulle vara jĂ€ttetacksam för lite info hĂ€rifrĂ„n ocksĂ„. 😁

Har chans att byta till mig den hÀr

1642858705710.png

och dĂ€rmed skaffa min första Breitling. Egentligen för stor för mig, tror jag, men vill i alla fall ge den ett försök. Vet ni Breitling-experter om det cirkulerar mĂ„nga kopior av just den hĂ€r modellen A 13024 - och vad jag i sĂ„ fall ska kontrollera extra noga? Jag vet, ”buy the seller”, ”kontrollera historiken” och allt det dĂ€r, men jag skulle vara jĂ€ttetacksam för lite info hĂ€rifrĂ„n ocksĂ„. 😁

Jag tror inte att du behöver oroa dig för storleken. De dÀr 90-talarna var rÀtt mkt mindre Àn de senare. Jag skulle tro att den bÀr en aning mindre Àn Old Navitimer (alltsÄ den vanliga 41mm med 7750-verket) dÄ den har en mindre urtavla och en vridring. Den har inte skruvat krona och rÀtt begrÀnsad vattentÀthet sÄ det kan vara ide att titta lite extra noga efter fuktskador pÄ tavla Ä visare. PÄ Chronomater Àr ibland anti-reflexskyddet lite avskavt och det syns bara i vissa vinklar och i visst ljus sÄ det bör du kolla. Sedan Àr det ju urverket naturligtvis. Fynkar kronografen och gÄr det att fÄ fram ngn form av dokument runt servicehistorik.

Breitling Àr överlag inte superenkla att sÀlja, men den dÀr modellen Àr rÀtt eftertraktad sÄ du bör nog kunna fÄ den sÄlt hyggligt enkelt (om priset Àr ok). Personligen tycker jag inte att ett dykarband passar sÄ bra pÄ den modellen men det positiva Àr att du borde nÄg kunna fÄ en del för ffa spÀnnet om du tar av bandet och sÀljer det separat frÄn klockan.

Fn minus 8 hos mig, ska skrapa bilen strax, sorry OT men lĂ€ngtar tillbaks till PH, köpte tomt i bergen i veckan, dĂ€r ”kryper” tempen ned till ca 18-20 pĂ„ kvĂ€llar/nĂ€tter, blir nice med flytt om ngt Ă„r, trevlig helg trĂ„den

AD5FEC65-7BB3-4803-ACD4-3C016E87BA38.jpeg
Var Ă€r det nĂ„gonstans? Har hĂ€ngt en del pĂ„ Cebu och Negros. Gillar PH skarpt đŸ˜‹đŸ‘đŸ»

Nice, nytt BrattelĂ€der ? Brukar vara uberstyvt i början
.
NĂ€dĂ„, sĂ€kert en tio Ă„r gammalt. Är egentligen för lĂ„ngt men gjorde nu ett hĂ„l i det och dĂ„ fungerar det med nĂ€ppe.

Hade ett mÄttsytt Camille Fournet liggande som jag egentligen tÀnkte anvÀnda men eftersom det var ostoppat sÄ satt det inte sÄ himla bra sÄ testade detta

Tillbaka
Topp