• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

27B48BA3-B2A1-401B-AB2D-46C2936F553F.jpeg

Är det någon som vet något mer om denna Aerospace på tradera med viggen logga på?

Ärvt den och avsaknad av papper gör väl att man bör vara väldigt försiktig. Jag säger dock inte att den är fake, men kolla upp den lite extra noga innan du ger dig in i budstriden.

Skitnöjd med min nya KernOcean.
Ägt ett gäng Breitlings tidigare typ Chronomat och Colt Chrono, äldre Aerospace. Men det här är första helt moderna, bortsett från Aerospace EVO men titan är inte riktig min grej.
Tycker verkligen SOn är grymt bra. Inget spel i vridningen, bärs bra trots 42mm samt galet skön länk samt mycket Breitling DNA. Väntar även på ett gummi som bör landa i veckan eller nästa. Superkul! :)
FBDDD03C-05D4-4F78-ABC9-74E6245DCB0C.jpeg
Breitling + @Jeser90 = Match made in heaven

Gjorde en utflykt till Klockmaster Globen igår och kunde inte motstå Avenger GMT Blacksteel. Lagom stor, inte så hög samt titanet gör den bekväm på handleden. Snyggt när bandet tar upp färgen på urtavlans siffror också. Som vanligt trevligt och kunnigt bemötande i butiken 🙂
6CD756E8-46FD-4ED7-A885-9F9153CD0F9F.jpeg
A59DB35C-F847-4A8C-A7D6-21F4ACCC9215.jpeg
CC2FC23F-6B80-4629-B19C-7234450E81A6.jpeg

En artikel i Worn and wound om den röda Super Ocean.

5CBCD90E-EB21-43DA-8269-1B0BB3412C8A.jpeg

@Fliegerchronograph🚁 kanske har något minne av breitling X piloter likt gripen emergency? Var det ett samarbete med någon division du har koll på (ej statligt utan privat)? :)
Inte riktigt säker på vad du menar här? Rör det Aerospacen till salu på Tradera tidigare i tråden så finns det såna med 37-märke på urtavlan. Piloter inom Flygvapnet fick i samarbete med Breitling (Timepromotion) köpa Aerospace med förbands-, divisions- och enhetsmärken på urtavlan till ett mycket bra pris. Det var inga större serier, den jag har själv tror jag tillverkades i färre än 30 exemplar. Klockorna är inte M-nummermärkta och bekostades helt av den enskilde flygföraren varför de till skillnad från tjänsteklockorna inte behövde lämnas in efter avslutad flygtjänst.

917F81BD-7690-4200-8E97-5AB78D388C94.jpeg

Inte riktigt säker på vad du menar här? Rör det Aerospacen till salu på Tradera tidigare i tråden så finns det såna med 37-märke på urtavlan. Piloter inom Flygvapnet fick i samarbete med Breitling (Timepromotion) köpa Aerospace med förbands-, divisions- och enhetsmärken på urtavlan till ett mycket bra pris. Det var inga större serier, den jag har själv tror jag tillverkades i färre än 30 exemplar. Klockorna är inte M-nummermärkta och bekostades helt av den enskilde flygföraren varför de till skillnad från tjänsteklockorna inte behövde lämnas in efter avslutad flygtjänst.

917F81BD-7690-4200-8E97-5AB78D388C94.jpeg
Det var detta jag var ute efter, tack! Formuleringar blir ibland otydliga då jag ska vara så jäkla rapp med mobilen, uppenbarligen hänger jag inte med längre 💫

Avd. onödig info, spana Foppas dinka i OS studion, är väl guld Navi ?

Spännande! Rätt feta klockor, Hans Olsson rockade igår (?) en helguld AP RO, en skidsnackare en Breitling aerospace (finns i areospacetråden), sen hade foppa något guldigt men det kunde jag inte se då vilken; Kul om det vore en navi!

Avd viktig info! :
Kung Forsberg har kört med Breitling länge. Superocean Chrono, Avenger med mera. Det var helgulds Navin han hade i studion.

@JensBP har original Foppa Breitlingen. 😁

8a23bae4f029599b687c7f7ae9896d7b.jpeg-1.jpg

Gjorde en utflykt till Klockmaster Globen igår och kunde inte motstå Avenger GMT Blacksteel. Lagom stor, inte så hög samt titanet gör den bekväm på handleden. Snyggt när bandet tar upp färgen på urtavlans siffror också. Som vanligt trevligt och kunnigt bemötande i butiken 🙂
6CD756E8-46FD-4ED7-A885-9F9153CD0F9F.jpeg
A59DB35C-F847-4A8C-A7D6-21F4ACCC9215.jpeg
CC2FC23F-6B80-4629-B19C-7234450E81A6.jpeg
Sjukt snygg! Tänkte åka in dit imorgon. Har lite grejer jag ska hämta. Kanske följer en navitimer med mig hem också 😅

Tillbaka
Topp