• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Nu kommer första frĂ„gan; hur uppfattar ni Breitlings egna gummiband? Sitter ett sailcloth pĂ„ just nu vilket ger klockan ett rĂ€tt sĂ„ nĂ€tt intryck, blir det lite mer ”tryck i grejerna” med ett B-gummi?
image.jpg

Jag har sjÀlv ett sÄdant band pÄ min Navitimer. PÄ Navitimern tycker jag att sailcloth vintage passar stilmÀssigt dÄ det Àr en lite gammal design.

Din klocka tror jag skulle funka bÀttre pÄ ett breitlinggummi som Àr lite tjockare. Jag har aldrig haft ngt viklÄs frÄn dem och de Àr sÀkert vÀldigt fina, men jag skulle satsat pÄ ett vanligt spÀnne. Enda skÀlet Àr att deras viklÄs Àr sÄ jÀkla dyra. Breitlings gummi och deras vanliga spÀnnen tycker jag dock har ett pris som Àr rimligt i förhÄllande till klockans pris.

Senast Àndrad:
Tja!

Lite sugen pÄ bli bratteÀgare, och funderar pÄ Navitimer 1 Automatic 41mm. AlltsÄ den billiga navitimern utan kronograf.

NÄgon som har erfarenhet av denna klocka? Eller nÄgot att sÀga om den?
Letar efter en klocka som funkar att bÄda dressa upp och ner, och Navitimern Àr ju oerhört klassisk, men vill inte slÀnga mer Àn 40k pÄ den :)

NÄgra bilder pÄ mina klockor.

Bilagor

• CN_31625.JPG
    CN_31625.JPG
    545.1 KB · Visningar: 10
  • CN_31631.JPG
    CN_31631.JPG
    470.9 KB · Visningar: 9
  • CN_31630.JPG
    CN_31630.JPG
    405.5 KB · Visningar: 9
  • CN_31629.JPG
    CN_31629.JPG
    508.6 KB · Visningar: 9
  • CN_31613.JPG
    CN_31613.JPG
    343.5 KB · Visningar: 10
  • CN_31647.JPG
    CN_31647.JPG
    689.7 KB · Visningar: 10
  • CN_31643.JPG
    CN_31643.JPG
    778.5 KB · Visningar: 10
  • CN_31642.JPG
    CN_31642.JPG
    709.8 KB · Visningar: 8
  • CN_31622.JPG
    CN_31622.JPG
    375.1 KB · Visningar: 7
  • CN_31606.JPG
    CN_31606.JPG
    625 KB · Visningar: 7
Jag har sjÀlv ett sÄdant band pÄ min Navitimer. PÄ Navitimern tycker jag att sailcloth vintage passar stilmÀssigt dÄ det Àr en lite gammal design.

Din klocka tror jag skulle funka bÀttre pÄ ett breitlinggummi som Àr lite tjockare. Jag har aldrig haft ngt viklÄs frÄn dem och de Àr sÀkert vÀldigt fina, men jag skulle satsat pÄ ett vanligt spÀnne. Enda skÀlet Àr att deras viklÄs Àr sÄ jÀkla dyra. Breitlings gummi och deras vanliga spÀnnen tycker jag dock har ett pris som Àr rimligt i förhÄllande till klockans pris.
Tack för input. Det Àr som du sÀger med priser pÄ viklÄsen, kÀnner oxÄ att de Àr lite för pricy. Ett gummi med borstat spÀnne fÄr det bli. Funkar det bra att köpa frÄn Breitlings hemsida?

Tja!

Lite sugen pÄ bli bratteÀgare, och funderar pÄ Navitimer 1 Automatic 41mm. AlltsÄ den billiga navitimern utan kronograf.

NÄgon som har erfarenhet av denna klocka? Eller nÄgot att sÀga om den?
Letar efter en klocka som funkar att bÄda dressa upp och ner, och Navitimern Àr ju oerhört klassisk, men vill inte slÀnga mer Àn 40k pÄ den :)

Om jag vore som du skulle jag skjuta in ett par tusenlappar ovanpÄ din budget och köpa en Navitimer med kronograf frÄn ngn grÄhandlare i Europa. Cool modell och vettig storlek som funnits i detta utförande i över 30 Är. Enda problemet (för vissa) Àr vÀl att vattentÀtheten Àr lite skral.

HÀr Àr ett exempel men kolla upp handlare etc sjÀlv innan du ev. trycker pÄ knappen.

F424699C-AF65-42BA-A1E8-08C1845519C8.jpeg

Om jag vore som du skulle jag skjuta in ett par tusenlappar ovanpÄ din budget och köpa en Navitimer med kronograf frÄn ngn grÄhandlare i Europa. Cool modell och vettig storlek som funnits i detta utförande i över 30 Är. Enda problemet (för vissa) Àr vÀl att vattentÀtheten Àr lite skral.

HÀr Àr ett exempel men kolla upp handlare etc sjÀlv innan du ev. trycker pÄ knappen.

F424699C-AF65-42BA-A1E8-08C1845519C8.jpeg

Tack för input! Tycker dock att den blir lite vÀl grötig med kronograf. Finns det nÄgon annan anledning till att skaffa den? SvÄrt att se att jag har anvÀndning för funktionen :)

Tack för input! Tycker dock att den blir lite vÀl grötig med kronograf. Finns det nÄgon annan anledning till att skaffa den? SvÄrt att se att jag har anvÀndning för funktionen :)
He he, 99,9 % av oss klocknördar, anvĂ€nder ej de flesta komplikationerna, handlar om look, historia, stil, andrahandsvĂ€rde, den Ă€r en klassiker och troligtvis den dinka som mest förknippas med Breitling, men köp det du vill ha, Ă€r vĂ€l viktigast

He he, 99,9 % av oss klocknördar, anvĂ€nder ej de flesta komplikationerna, handlar om look, historia, stil, andrahandsvĂ€rde, den Ă€r en klassiker och troligtvis den dinka som mest förknippas med Breitling, men köp det du vill ha, Ă€r vĂ€l viktigast

Jag Àr helt med dig :)
Jag gillar verkligen kultstatusen pÄ Navitimer, Àlskar bezeln med slide rule. Men gillar mer den cleanare looken utan kronograf.

Anledningen till att jag frÄgade var mest om nÄgon har bra/dÄliga erfarenheter av den.

StenhÄrd och riktigt snygg! Vad Àr det för ref pÄ den? Ser ut som en V32395101B1X2 men stÀmmer inte riktigt med fÀrgen pÄ indexen.
Tack! Detta Àr den gröntavlade varianten.

Tack! Detta Àr den gröntavlade varianten.
Aha, dÄ stÀmmer det plötsligt med bÄde indexen och GMT-visaren som jag tyckte sÄg mer orange ut. Lurades av mörkret i bilden. Riktigt snygg oavsett!

Hello friends. En frĂ„ga till er rutinerade; har ni nĂ„got speciellt verktyför att plocka loss och sĂ€tta tillbaka lĂ€nken, typ en sĂ„n dĂ€r ”Bergeonpincett”. KĂ€nns som att jag kommer slakta bandhornen om jag ska byta band/lĂ€nk lite dĂ„ och dÄ 
image.jpg

Tillbaka
Topp