• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Favoriten

580D4DD0-D13C-4834-AF56-F7EF1EB41F25.jpeg

Tja!
Vad Àr er erfarenhet av svÀngrum för prutning hos ADs nÀr det gÀller Bratte? Kan man komma ner lÀgre Àn tex uret?

Runt 25 +/- ett par tusenlappar för ett ex pĂ„ lĂ€nk (vilket jag tycker att man ”mĂ„ste” ha pĂ„ den modellen).

HÀr Àr en som sÄlts nyligen.

det svÄra med just denna Àr ju att hitta en i bra skick!

dom fina pÄ tex chrono ligger ju rÀtt ofta nu pÄ över 30 medans 13050/13350 ligger runt 25

förövrigt sÄ kÀnner jag att det inte dirkt finns nÄgon prisvÀrd chronomat pÄ chrono24 just nu!

allt har ju ökat otroligt mycket i pris pÄ sistonde

Jag vet inte, men jag tror det. Min uppfattning (allt annat lika) Àr att siffror Àr mer eftertraktade Àn streck och att blÄ Àr mer eftertraktade Àn svarta. (Och att gen 3 Àr mer eftertraktad Àn 1 och 2). Skillnaderna (tror jag) Àr dock sÄ smÄ att det viktigaste Àr de andra faktorerna som du nÀmner (skick, glaset, servicebehov etc).

En ren allmÀn reflektion nÀr det kommer till chronomater (ufo) Àr att prisskillnaderna Àr relativt smÄ jÀmfört med vad man fÄr för pengarna. Dvs för relativt sett lite extra pengar sÄ fÄr man ngt vÀldigt mkt mer attraktivt. För ca 10-12 tkr extra gÄr man frÄn ett rÀtt tufsigt ex med kanske skavda förgyllda klackar till t.ex. ngn av deras Special editions, Blackbirds, Yachttimer, ngn riktigt riktigt tidig variant etc. Skillnaden borde vara större (tycker jag).

Jag köpte nedanstÄende Bluebird (inkl gummi och lÀnk) för ett par Är sedan men lÀmnade tillbaka den dÄ den bl.a. var lite skavd och AR:en var lite skadad och köpte istÀllet en söndagskörd (nÀstan nyskick frÄn första Àgaren) Blackbird gen 1 för samma pengar. Jag Àr nöjd med det valet.

E28B7661-8AF3-4713-86BA-A344372A91B2.jpeg

39633ABB-8EE5-479C-8AB5-FFE716B95D15.jpeg
varför tror du att gen 3 Àr mer eftertraktad Àn dom andra?

visst sÄ kÀnns den snÀppet mer modern MEN man har ju förlorat lite av charmen nÀr man bytt ut ett klassiskt kronografverk mot ett piggyback verk ifrÄn eta...

Jag tycker gen1 Àr bland det mest klassiska som man kan fÄ inom breitlingvÀrlden

Gen1 har ju ocksÄ siffertavla och det kÀnns som alla dessa med aiffror Àr svÄrare att hitta

@DrDre, hur raknar du din gen1 bland dina brattar?

det svÄra med just denna Àr ju att hitta en i bra skick!

dom fina pÄ tex chrono ligger ju rÀtt ofta nu pÄ över 30 medans 13050/13350 ligger runt 25

förövrigt sÄ kÀnner jag att det inte dirkt finns nÄgon prisvÀrd chronomat pÄ chrono24 just nu!

allt har ju ökat otroligt mycket i pris pÄ sistonde

varför tror du att gen 3 Àr mer eftertraktad Àn dom andra?

visst sÄ kÀnns den snÀppet mer modern MEN man har ju förlorat lite av charmen nÀr man bytt ut ett klassiskt kronografverk mot ett piggyback verk ifrÄn eta...

Jag tycker gen1 Àr bland det mest klassiska som man kan fÄ inom breitlingvÀrlden

Gen1 har ju ocksÄ siffertavla och det kÀnns som alla dessa med aiffror Àr svÄrare att hitta

@DrDre, hur raknar du din gen1 bland dina brattar?

Bara sÄ att det inte uppstÄr missförstÄnd, det Àr alltsÄ den hÀr varianten (13353) jag kallar generation 3. Inte de Blackbirds som kom senare.

(stulen bild)

0D58D4C6-53D2-4084-AD9B-09D2E862659E.jpeg

Bara sÄ att det inte uppstÄr missförstÄnd, det Àr alltsÄ den hÀr varianten (13353) jag kallar generation 3. Inte de Blackbirds som kom senare.

(stulen bild)

0D58D4C6-53D2-4084-AD9B-09D2E862659E.jpeg
Är det din? Den dĂ€r finns pĂ„ min mĂ„ste ha lista, en av vĂ€ldigt fĂ„ klockor pĂ„ den listan. Detta dĂ„ jag i stort sett slutat med klockor helt till förmĂ„n för min Apple Watch 7.

Tack! Jag hittar dom pÄ Chrono24 helt nya för ca 20% under MRSP..

Ja det Àr ju den vÀgen du ska gÄ, du ska inte köpa Breitling via en AD. Eller nÄgon annan klocka heller för den delen. Finns i min vÀrld ingen anledning att betala premium pris hos en AD nÀr du fÄr klockan i nyskick via en grÄhandlare i vÀrlden till 60% av priset. Vad Àr det du betalar för, den snorkiga attityden och en avslagen expresso...
Vissa tycker det kÀnns lyxigt med att besöka en AD och köpa sin klocka dÀr, efter mina tvÄ senaste besök pÄ Nymans sÄ kÀnner jag rent spontant jag gÀrna stÄr över den "lyxen"...
Enda undantaget om du fÄr möjlighet att köpa en sport Rolex till listpris hos AD, men det hÀnder ju inte.

Tillbaka
Topp