Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Visserligen är jag färgad i frågan men jag valde utan chronon för jag tycker den blir lite mer clean än med chrono. Tycker ifs att med gummi funkar chronon bra, medan meshet flyger mkt bättre med en lite mer tom tavla. Är det med svart tavla och rose-bezel du har tänkt?
tycker den hade blivit super med ett nytt glas!Matt tavla, matt glas, matt stål...matt everything.
Med ett 7750 som kan snurra fritt och väsnas under lång tid om man lyckas få bra spinn på den.
Hello no! Det skulle förstöra hela känslan. Nu när jag haft den ett tag så uppskattar jag dess 32-åriga historia och allt det lämnat efter sig. Det är så här matt ett 32-årigt glas med AR ska se ut.tycker den hade blivit super med ett nytt glas!
Svart tavla med rose-bezel och mesh är det som gäller lutar åt den utan chrono den är ju på 42 mitt 44 och passar nog mig bättre den är väl dessutom några mm lägre. Skall se om jag kan få prova båda samtidigt någonstansVisserligen är jag färgad i frågan men jag valde utan chronon för jag tycker den blir lite mer clean än med chrono. Tycker ifs att med gummi funkar chronon bra, medan meshet flyger mkt bättre med en lite mer tom tavla. Är det med svart tavla och rose-bezel du har tänkt?
Finns i 42, 44 o 46mm 44 o 46 även med chrono, då med 7750 verk annars med ett 2824.Har fastnat rent visuellt för superocean hertiage, men vet inte så mycket om den. Finns det olika? Tänker på olika utverk, storlekar osv osv..
Visserligen är jag färgad i frågan men jag valde utan chronon för jag tycker den blir lite mer clean än med chrono. Tycker ifs att med gummi funkar chronon bra, medan meshet flyger mkt bättre med en lite mer tom tavla. Är det med svart tavla och rose-bezel du har tänkt?
Har fastnat rent visuellt för superocean hertiage, men vet inte så mycket om den. Finns det olika? Tänker på olika utverk, storlekar osv osv..
Inte att förglömma en mindre 38 mm-modell med en mycket trevlig subdial klockan sex. Denna tycker jag rent estetiskt är den mest tilltalande, vissa ser den säkert som för liten, inte jag. Den har utgått men går fortfarande att hitta ny.Finns i 42, 44 o 46mm 44 o 46 även med chrono, då med 7750 verk annars med ett 2824.
Finns i 42, 44 o 46mm 44 o 46 även med chrono, då med 7750 verk annars med ett 2824.
42 låter som den bästa storleken för mig, men får in till AD och prova.
Edit: Läste för snabbt ang verken och fick för mig att det fanns olika verk även utan chrono =)
Tror inte det finns några speciella svagheter i någon modell. Dom lite äldre som jag gillar väldigt mycket har målade index. Dom nyare har vitguldsindex. Det finns lite olika tavlor, visare och vridringar. Personligen gillar jag visarna som inte har den nya "spetsen" samt tavlor som är "släta".Funderar på att köpa en Aerospace, något särskilt att tänka på?
Vad tror ni om Red Arrow-bratten på Blocket? Svintuff men overpriced!!
Eller B01 på samma annonsplats. Den är väldigt modest prissatt.
Red Arrow är svincool, men inte priset.Vad tror ni om Red Arrow-bratten på Blocket? Svintuff men overpriced!!
Eller B01 på samma annonsplats. Den är väldigt modest prissatt.
Botkyrka så nån kan säkert möta upp säljaren centralt.Red Arrow är svincool, men inte priset.
B01:an är störtbra prissatt men då ringer alltid varningsklockorna efter det gamla talesättet "för bra för att vara sant"....varför är bilden så liten? Varför inget telefonnummer? Varför inte skriva refnummer, är det AB011011 eller AB011012 etc etc.
Skulle jag veta att allt var 110% kosher skulle jag klippt den direkt, framförallt om det var AB011011.
Släng den åt mitt håll..!Ska slänga fram min stålfisk så fort jag får tillfälle
A17380 (Colt 41) och A17390 (Steelfish 44) från samma tidsperiod tillhör båda dåvarande familj Aeromarine, har samma urverk B17 som bygger på ETA 2824-2. De ligger också i ungefär liknande begpris, där båda har rusat mkt sista åren. SF är mer borstad och större, CII polerad och mindre diameter. Urtavlornas design och intryck skiljer en del. I övrigt ganska liknande klockor med hög kvalitéts- och detaljkänsla. Aktuella A17388 (Colt 44) kör också samma urverk, dock är helhetsintrycket av denna lite "billigare" enligt mig, kan inte riktigt sätta fingret på varför, men väldigt trevlig ändå.
Jag tycker att Breitling gör stora 44r och 46:an är groteskt stor. Kollade på dem senast igår när jag hämtade min nyruckade Breitling A.13035.1. 42:an upplevde jag mer behändlig.Hur stort bär en Breitling Steelfish/Colt på 44 mm? Jag har ganska smala handleder på 17 cm och då är förstås risken att 44 mm bär för stort. Samtidigt så är det ju stor skillnad på olika klockor. När jag var inne på Oris (Aquis) så kändes 40 mm pyttelitet och 43 mm gränsfall. Nu blev det aldrig någon Oris men hade det blivit det så hade jag absolut övervägt 46 mm.
Vad kom den smilegubben ifrån? HahaJag tycker att Breitling gör stora 44r och 46:an är groteskt stor. Kollade på dem senast igår när jag hämtade min nyruckade Breitling A.13035.1. 42:an upplevde jag mer behändlig.
Ok jag förstår, tack för svar! Frågan är bara om 44orna är stora eller för stora... Får väl se till att testa en..Jag tycker att Breitling gör stora 44or och 46:an är groteskt stor. Kollade på dem senast igår när jag hämtade min nyruckade Breitling A.13035.1. 42:an upplevde jag mer behändlig.
Jag tycker att dom känns stora. Nu har jag inte de kraftigaste handlederna.Ok jag förstår, tack för svar! Frågan är bara om 44orna är stora eller för stora... Får väl se till att testa en..
Hur stort bär en Breitling Steelfish/Colt på 44 mm? Jag har ganska smala handleder på 17 cm och då är förstås risken att 44 mm bär för stort.
Uppfattat, tack för info.. Tjocklek och tyngd har jag dock inga problem alls med. Ju tyngre desto bättre nästan. Värre om diameter och "lug to lug" blir för stort. Men det kanske det inte är då om du upplevde den som ok..Jag har också runt 17-17,5cm handled och hade tidigare en 44mm Stålfisk, själva diametern var inga problem för den kändes inte särskilt stor (hade en Certina på 43mm tidigare så beror klart på vad man är van vid)
Däremot ska du ha i åtanke att den är väldigt tjock! jag upplevde att den blev för topptung, detta var även anledningen till att jag sålde den efter ca ett halvår.
Vad som är stort eller litet är ganska subjektivt, plus vana. Jag har också 17 cm och kan med lätthet ha Steelfish-storlek. Sedan kanske jag egentligen föredrar någon mm under om jag verkligen måste välja. 40-42 kanske. Nu finns ju inte SF att testa i butik men nya Colt 44 bär snarlikt för att få känslan, dock en del plattare än SF. Tycker du den är för stor så leta efter original-Steelfishen som är 42mm eller Colt A17380 på 41mm.Hur stort bär en Breitling Steelfish/Colt på 44 mm? Jag har ganska smala handleder på 17 cm och då är förstås risken att 44 mm bär för stort. Samtidigt så är det ju stor skillnad på olika klockor. När jag var inne på Oris (Aquis) så kändes 40 mm pyttelitet och 43 mm gränsfall. Nu blev det aldrig någon Oris men hade det blivit det så hade jag absolut övervägt 46 mm.