• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Hur stort bÀr en Breitling Steelfish/Colt pÄ 44 mm? Jag har ganska smala handleder pÄ 17 cm och dÄ Àr förstÄs risken att 44 mm bÀr för stort. Samtidigt sÄ Àr det ju stor skillnad pÄ olika klockor. NÀr jag var inne pÄ Oris (Aquis) sÄ kÀndes 40 mm pyttelitet och 43 mm grÀnsfall. Nu blev det aldrig nÄgon Oris men hade det blivit det sÄ hade jag absolut övervÀgt 46 mm.
Vill du satsa lite och fÄ den absolut coolaste stÄlfisken sÄ finns det en tillgÀnglig just nu. Det Àr inte ofta man ser dessa, som dessutom trevligt nog Àr pÄ 42mm. GMT-modellen!!! Synd att den Àr i staterna sÄ man blir rÄnad pÄ moms nÀr den passerar grÀnsen.... http://www.ebay.com/itm/191775950388

Red Arrow Àr svincool, men inte priset.

B01:an Àr störtbra prissatt men dÄ ringer alltid varningsklockorna efter det gamla talesÀttet "för bra för att vara sant"....varför Àr bilden sÄ liten? Varför inget telefonnummer? Varför inte skriva refnummer, Àr det AB011011 eller AB011012 etc etc.
Skulle jag veta att allt var 110% kosher skulle jag klippt den direkt, framförallt om det var AB011011.

En Àkta b01 för 30k... :wideyed:
Ytterst tveksamt, bilen var lite svÄrtydd...

Vad som Àr stort eller litet Àr ganska subjektivt, plus vana. Jag har ocksÄ 17 cm och kan med lÀtthet ha Steelfish-storlek. Sedan kanske jag egentligen föredrar nÄgon mm under om jag verkligen mÄste vÀlja. 40-42 kanske. Nu finns ju inte SF att testa i butik men nya Colt 44 bÀr snarlikt för att fÄ kÀnslan, dock en del plattare Àn SF. Tycker du den Àr för stor sÄ leta efter original-Steelfishen som Àr 42mm eller Colt A17380 pÄ 41mm.
Bra tips dÀr!

Vill du satsa lite och fÄ den absolut coolaste stÄlfisken sÄ finns det en tillgÀnglig just nu. Det Àr inte ofta man ser dessa, som dessutom trevligt nog Àr pÄ 42mm. GMT-modellen!!! Synd att den Àr i staterna sÄ man blir rÄnad pÄ moms nÀr den passerar grÀnsen.... http://www.ebay.com/itm/191775950388
Den va snygg som fan! De smÄ siffrorna pÄ insidan av indexen Àr dessutom frÄnvarande - me like!!! Konstigt att de saknas pÄ GMT men finns pÄ vanliga... Brukar ju vara tvÀrt om

Den va snygg som fan! De smÄ siffrorna pÄ insidan av indexen Àr dessutom frÄnvarande - me like!!! Konstigt att de saknas pÄ GMT men finns pÄ vanliga... Brukar ju vara tvÀrt om
Innerringen Àr ju "GMT-tiden" och om inte jag Àr helt blind Àr den lite fetare Àn vanligt och urtavlan lite mindre. Men kan ha fel dÀr. Oavsett den coolaste SF:en, men som vanligt Àr allt coolt man hittar oftast i USA :/

Uppfattat, tack för info.. Tjocklek och tyngd har jag dock inga problem alls med. Ju tyngre desto bÀttre nÀstan. VÀrre om diameter och "lug to lug" blir för stort. Men det kanske det inte Àr dÄ om du upplevde den som ok.. :)

Har ocksÄ smala handleder runt 17cm och har Soh42. Tycker den bÀr ganska stort utan att bli för stor men 44:an Àr för stor för mig.
image.jpeg

Innerringen Àr ju "GMT-tiden" och om inte jag Àr helt blind Àr den lite fetare Àn vanligt och urtavlan lite mindre. Men kan ha fel dÀr. Oavsett den coolaste SF:en, men som vanligt Àr allt coolt man hittar oftast i USA :/
Och det Àr helt i mitt tycke. SÄ lÀnge inte tavlan blir trÄng... Men smÄ 13-24 Àr jag inte helt överens med. FÄr vÀl testa :D

Testa? Ska du köpa den? :)
Ah, upplagt för missförstÄnd. Nix, menade den vanliga SF som har 13-24 pÄ insidan av index. Gillar inte pÄ bild men kanske inte stör i verkligheten. Har aldrig testat. Den andra hade jag gÀÀÀrna testat men ta in frÄn USA sux. Jag Àr ju löjligt förtjust i Breitlings gmt. Gamla Antares, förra Colt, Avenger gmt... Bam! Alla mÀktiga. Jag har inte nÄgon. Nu en till pÄ listan. Den SF gmt du lÀnka till har jag inte sett tidigare. I like

Ah, upplagt för missförstÄnd. Nix, menade den vanliga SF som har 13-24 pÄ insidan av index. Gillar inte pÄ bild men kanske inte stör i verkligheten. Har aldrig testat. Den andra hade jag gÀÀÀrna testat men ta in frÄn USA sux. Jag Àr ju löjligt förtjust i Breitlings gmt. Gamla Antares, förra Colt, Avenger gmt... Bam! Alla mÀktiga. Jag har inte nÄgon. Nu en till pÄ listan. Den SF gmt du lÀnka till har jag inte sett tidigare. I like
Aha, dÄ förstÄr jag. Synd. Det skulle vara kul att fÄ en av hundra Steelfish GMT pÄ forumet. :)

Jag har inte direkt stört mig pÄ 13-24 pÄ de klockor jag haft. Inget jag reflekterat över.

Aha, dÄ förstÄr jag. Synd. Det skulle vara kul att fÄ en av hundra Steelfish GMT pÄ forumet. :)

Jag har inte direkt stört mig pÄ 13-24 pÄ de klockor jag haft. Inget jag reflekterat över.
Jag brukar imte nÀmna det sÄ ofta för jag vill inte att andra ska fÄ en slÀng av samma Äkomma som jag har ;) SÄ onödigt att störa sig pÄ det men men... Ok hÀr kommer största anledningen: varför finns de dÀr öht???!!! Det Àr helt onödigt och plottrar ner tavlan...

Jag brukar imte nÀmna det sÄ ofta för jag vill inte att andra ska fÄ en slÀng av samma Äkomma som jag har ;) SÄ onödigt att störa sig pÄ det men men... Ok hÀr kommer största anledningen: varför finns de dÀr öht???!!! Det Àr helt onödigt och plottrar ner tavlan...
Haha jag kommer iaf inte smittas. Nu nÀr jag kollar pÄ min förra Colts och SF:s tavla sÄ tycker jag snarare det Àr snyggt. Passar in. Helt onödigt men snyggt. Smaken Àr som baken.

Kikade in pÄ Franks igÄr och kollade lite, testade den hÀr. Sjukt snygg, men lite vÀl stor kanske. Sa jag att den Àr sjukt snygg? :)

image.jpeg

Helt galet snygg!!
Jag hade bestÀmt mig för att jag inte gillade den efter att endast ha sett den pÄ bild.
NÀr jag provade den hos @ERIKSON URHANDEL pÄ mesh föll jag pladask och den
Äkte rakt upp pÄ topplistan över "vill ha"!!
image.jpeg

SÄ... TÀnkte att jag skulle flippa min Avenger GMT och det var nÀra att den försvann hÀromdagen i ett byte med @Dixie. Men tack vare hans fröken handleder sÄ skulle bytesobjektet inte passa mina, lite mer maskulina, handleder. Sedan dess har jag haft pÄ mig min kÀra GMT och kommit pÄ att den fÄr stanna kvar. Jag tÀnkte istÀllet utöka Breitling samlingen med ett ur till.

SÄ vad sÀger ni? Jag tÀnker inte mer Àn 25k och den fÄr inte vara för stor. Eller i vart fall inte för hög. Inne pÄ en svart eller grön SOH 42mm pÄ mesh. Kom gÀrna med fler förslag!

image.png
image.png

SÄ... TÀnkte att jag skulle flippa min Avenger GMT och det var nÀra att den försvann hÀromdagen i ett byte med @Dixie. Men tack vare hans fröken handleder sÄ skulle bytesobjektet inte passa mina, lite mer maskulina, handleder. Sedan dess har jag haft pÄ mig min kÀra GMT och kommit pÄ att den fÄr stanna kvar. Jag tÀnkte istÀllet utöka Breitling samlingen med ett ur till.

SÄ vad sÀger ni? Jag tÀnker inte mer Àn 25k och den fÄr inte vara för stor. Eller i vart fall inte för hög. Inne pÄ en svart eller grön SOH 42mm pÄ mesh. Kom gÀrna med fler förslag!

image.png
image.png
Jag kan likt Thunder forma mina armar till spjut och ba' FIIIIIIGHT!!!

Bra att du behÄller GMT. Jag tycker du ska satsa mot nÄgon vintage. Vill du inte ha stort sÄ finns ju mummiga gamla Long Playing och Top time med mysiga Panda dial i typ 38mm eller nÄgot liknande

blir helt förvirrad nu,vet inte vad jag vill ha nÀst,,,har fÄtt ett otÀckt sug efter "opelmodell snabbmÀstare"
hjÀlp mej nu:arghh:

Tillbaka
Topp