Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
blir helt förvirrad nu,vet inte vad jag vill ha nÀst,,,har fÄtt ett otÀckt sug efter "opelmodell snabbmÀstare"
hjÀlp mej nu
Skulle du inte ha en Avenger chrono?
nej gÀller att sitta pÄ hÀnderna nu!Stop stopp nu gör vi inget förhastat hÀr...
Spill upp en virre och tÀnk ett varv till
sÄ ordnar det sig nog
Varmt vĂ€lkommen till "rĂ€tt" del av KS.Hejsan! Ăr och har varit vĂ€ldigt sugen pĂ„ en Chronomat evo en tid sedan jag och en fd arbetskollega samtidigt började intressera oss för klockor. Han har dĂ„ köpt en Chronomat evo för 20k i fint skick Ă„ sjĂ€lvklart blir jag dĂ„ avundsjuk och vill ha nĂ„got liknande. Dom Ă€r ruggigt snygga men avenger serien tilltalar mig ocksĂ„ vĂ€ldigt mkt men dĂ„ mina handleder Ă€r ca 17,5 sĂ„ finns det nĂ„gon fin avenger man skulle kunna köpa? Hans Evo jag testat en snabbis och tycker sitter bra Ă€r 42 mm sĂ„ helst inget större Ă€n sĂ„. GĂ€rna nĂ„gra fina förslag som finns till en bra peng dĂ„ jag för nuvarande Ă€r student men mellan 20-30k Ăr helt snurrig av allt lĂ€sande om olika klockor sĂ„ glömmer bort hur mycket som helst Förövrigt mitt första inlĂ€gg hĂ€r pĂ„ KS och det Ă€r en fantastiskt rolig och trevlig lĂ€sning det bjuds pĂ„ bĂ„de hĂ€r inne och i andra trĂ„dar (förlĂ„t för lĂ„ngt och krĂ„ngligt inlĂ€gg)
VĂ€lkommen. Evo Ă€r fin, men den mĂ€ter nĂ€stan 44 och inte 42 (43,7 brukar den listas som). Kan du ha den som bĂ€r bĂ„de brett och högt kan du ha de flesta Breitlings som Ă€r 44 mm. Ăr det kronograf du Ă€r ute efter i första hand? Du har Avenger Skyland som Ă€r riktigt trevlig, dock 45 mm och bĂ€r lite större. Gillar du titan sĂ„ finns den Ă€ldre vanliga Chrono Avenger E13360 som Ă€r 44, den har jag Ă€gt och Ă€r mycket trevlig. Tycker Ă€ven du ska kolla pĂ„ Blackbird A44359 som Ă€r en variant av Evon kan man sĂ€ga, men tuffare och snyggare iaf enligt mig. Kolla Ă€ven in nya Chronomater B01r som finns i mĂ€ngder av varianter, matta som blanka eller mittemellan. Det Ă€r nĂ„got speciellt med att ha in-house-urverk. Lycka till!Hejsan! Ăr och har varit vĂ€ldigt sugen pĂ„ en Chronomat evo en tid sedan jag och en fd arbetskollega samtidigt började intressera oss för klockor. Han har dĂ„ köpt en Chronomat evo för 20k i fint skick Ă„ sjĂ€lvklart blir jag dĂ„ avundsjuk och vill ha nĂ„got liknande. Dom Ă€r ruggigt snygga men avenger serien tilltalar mig ocksĂ„ vĂ€ldigt mkt men dĂ„ mina handleder Ă€r ca 17,5 sĂ„ finns det nĂ„gon fin avenger man skulle kunna köpa? Hans Evo jag testat en snabbis och tycker sitter bra Ă€r 42 mm sĂ„ helst inget större Ă€n sĂ„. GĂ€rna nĂ„gra fina förslag som finns till en bra peng dĂ„ jag för nuvarande Ă€r student men mellan 20-30k Ăr helt snurrig av allt lĂ€sande om olika klockor sĂ„ glömmer bort hur mycket som helst Förövrigt mitt första inlĂ€gg hĂ€r pĂ„ KS och det Ă€r en fantastiskt rolig och trevlig lĂ€sning det bjuds pĂ„ bĂ„de hĂ€r inne och i andra trĂ„dar (förlĂ„t för lĂ„ngt och krĂ„ngligt inlĂ€gg)
Hejsan! Ăr och har varit vĂ€ldigt sugen pĂ„ en Chronomat evo en tid sedan jag och en fd arbetskollega samtidigt började intressera oss för klockor. Han har dĂ„ köpt en Chronomat evo för 20k i fint skick Ă„ sjĂ€lvklart blir jag dĂ„ avundsjuk och vill ha nĂ„got liknande. Dom Ă€r ruggigt snygga men avenger serien tilltalar mig ocksĂ„ vĂ€ldigt mkt men dĂ„ mina handleder Ă€r ca 17,5 sĂ„ finns det nĂ„gon fin avenger man skulle kunna köpa? Hans Evo jag testat en snabbis och tycker sitter bra Ă€r 42 mm sĂ„ helst inget större Ă€n sĂ„. GĂ€rna nĂ„gra fina förslag som finns till en bra peng dĂ„ jag för nuvarande Ă€r student men mellan 20-30k Ăr helt snurrig av allt lĂ€sande om olika klockor sĂ„ glömmer bort hur mycket som helst Förövrigt mitt första inlĂ€gg hĂ€r pĂ„ KS och det Ă€r en fantastiskt rolig och trevlig lĂ€sning det bjuds pĂ„ bĂ„de hĂ€r inne och i andra trĂ„dar (förlĂ„t för lĂ„ngt och krĂ„ngligt inlĂ€gg)
Den dÀr Àr riktigt snygg!
Den dÀr Àr riktigt snygg!
Det ska jag göra!Tackar
Vill du se fler bilder och lÀs lite om den sÄ har du min recension hÀr:
Breitling Avenger II GMT
~20k skulle jag sÀga. Sen lite plus eller minus beroende pÄ skick och tbh.jag gÄr i tankarna om att köpa en avenger 2 gmt, vad Àr rimligt att betala för en begagnad? om man nu hittar nÄgon dvs
tackar~20k skulle jag sÀga. Sen lite plus eller minus beroende pÄ skick och tbh.
Vet tyvÀrr inte, men grym klocka! Aopa ocksÄ. Gillar't.TÀnkte se om det Àr nÄgon som vet hur man stÀller in den digitala tiden pÄ denna rackare? Det Àr en Breitling Navitimer Quartz 2400 81470
Har letat och sökt överrallt men hittar inget, sÄ fÄr gÄ till proffsen
TÀnkte se om det Àr nÄgon som vet hur man stÀller in den digitala tiden pÄ denna rackare? Det Àr en Breitling Navitimer Quartz 2400 81470
Har letat och sökt överrallt men hittar inget, sÄ fÄr gÄ till proffsen
jag gÄr i tankarna om att köpa en avenger 2 gmt, vad Àr rimligt att betala för en begagnad? om man nu hittar nÄgon dvs
~20k skulle jag sÀga. Sen lite plus eller minus beroende pÄ skick och tbh.
okej tack för info! ja de Àr pÄ lÀnk jag Àr ute efter, har kollat lite pÄ c24 och det finns ju ganska mÄnga nya för runt 25 men dom flesta Àr frÄn USA. det skulle ju kÀnnas bÀttre o köpa hÀr i Sverige. SÄg dock att tvÄ företag frÄn Italien och Tyskland som jag handlat frÄn innan hade nya för mellan 26-27Nja, 20 lÀt billigt... Om den inte sitter pÄ gummi eller lÀder förstÄs.
Ska du köpa en pÄ lÀnk i Sverige sÄ Àr nog runt 25 en bÀttre gissning. Förutsatt att det Àr fullset.
Grym klocka oavsett och om du kÀnner dig trygg i att handla utomlands sÄ kan du hitta helt
nya för vettiga pengar
Nja, 20 lÀt billigt... Om den inte sitter pÄ gummi eller lÀder förstÄs.
Ska du köpa en pÄ lÀnk i Sverige sÄ Àr nog runt 25 en bÀttre gissning. Förutsatt att det Àr fullset.
Grym klocka oavsett och om du kÀnner dig trygg i att handla utomlands sÄ kan du hitta helt
nya för vettiga pengar
Gick en pÄ Kaplans förra Äret för 18 pÄ lÀnk och fullset. Plus provision mm och rÀkna bort att det va ett klipp sÄ hamnar man pÄ 22 kanske. SÄ dÀrför jag skrev ~20 och sen +/- beroende pÄ omfattning. För 25-27 köpa nytt i Europa Àr vÀl ok pris. Hellre dÄ ny för de pengarna Àn beg för samma peng inom Sverige iom att det Àr en maxpolerad klocka.okej tack för info! ja de Àr pÄ lÀnk jag Àr ute efter, har kollat lite pÄ c24 och det finns ju ganska mÄnga nya för runt 25 men dom flesta Àr frÄn USA. det skulle ju kÀnnas bÀttre o köpa hÀr i Sverige. SÄg dock att tvÄ företag frÄn Italien och Tyskland som jag handlat frÄn innan hade nya för mellan 26-27
ja frÄgan Àr om man inte ska satsa pÄ en ny nÀr det ÀndÄ inte skiljer mer Àn nÄgra tusen, va tror ni man kan köpa en för hos Svensk AD dÄ?Gick en pÄ Kaplans förra Äret för 18 pÄ lÀnk och fullset. Plus provision mm och rÀkna bort att det va ett klipp sÄ hamnar man pÄ 22 kanske. SÄ dÀrför jag skrev ~20 och sen +/- beroende pÄ omfattning. För 25-27 köpa nytt i Europa Àr vÀl ok pris. Hellre dÄ ny för de pengarna Àn beg för samma peng inom Sverige iom att det Àr en maxpolerad klocka.
Provade bÄda igÄr mesh Àr grymt skön vill dock ha den med roseSÄ... TÀnkte att jag skulle flippa min Avenger GMT och det var nÀra att den försvann hÀromdagen i ett byte med @Dixie. Men tack vare hans fröken handleder sÄ skulle bytesobjektet inte passa mina, lite mer maskulina, handleder. Sedan dess har jag haft pÄ mig min kÀra GMT och kommit pÄ att den fÄr stanna kvar. Jag tÀnkte istÀllet utöka Breitling samlingen med ett ur till.
SÄ vad sÀger ni? Jag tÀnker inte mer Àn 25k och den fÄr inte vara för stor. Eller i vart fall inte för hög. Inne pÄ en svart eller grön SOH 42mm pÄ mesh. Kom gÀrna med fler förslag!
Ja. Prövade mesh jag med men Àr inte sÄld. FÄr nog bli gummi med viklÄs och komplettera med lÀder.
Ja. Prövade mesh jag med men Àr inte sÄld. FÄr nog bli gummi med viklÄs och komplettera med lÀder.