• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

DÀr ser man! Klart du ska visa upp den, kul att det hÀnder lite i trÄden. Har du haft din lÀnge och vilka band tycker du blir bra? Funderar pÄ ett diver pro nu nÀr vÀrmen kommer, mÄste bara bestÀmma mig för vilken fÀrg. Har kört den pÄ lÀnken eller ett lÀder frÄn Hirsch med lite fetare stygn och stoppning.
20220326_123709-01.jpeg
100D81AA-D177-4B2A-9A01-91B57D4E2F13.jpeg

Gummibandet frÄn Breitling med hÄl, och viklÄs. Kan inte namnet eller ref dock.

DÀr ser man! Klart du ska visa upp den, kul att det hÀnder lite i trÄden. Har du haft din lÀnge och vilka band tycker du blir bra? Funderar pÄ ett diver pro nu nÀr vÀrmen kommer, mÄste bara bestÀmma mig för vilken fÀrg. Har kört den pÄ lÀnken eller ett lÀder frÄn Hirsch med lite fetare stygn och stoppning.
20220326_123709-01.jpeg
Jag sÀger som vÄr vÀn @Hans B 1955 "Kör pÄ orange!"

Rolig dinka!
För att köpa den mÄste du ha flygit zero G flighten 2015 och betala 5000$, dÀrefter vid landningen kunde du fÄ köpa denna

Hej!
En frÄga kring Breitlings förlÀngda garanti.
Har en Superocean Heritage II som som har garanti till 2025, och garantin blev aktiverad 2020. Jag verkar ju redan ha fem Ärs garanti, men har jag fortfarande rÀtt till förlÀngd garanti och vad behöver jag i sÄ fall göra? :)

Lustig hÀndelse pÄ gott och ont, fick min första fortkörningsböter idag. NÀr konstapeln var klar med sitt och skulle gÄ vidare klÀmde han ur sig "fin Chronomat" med ett leende pÄ lÀpparna. Tydligen inte bara dörrvakter som gillar Breitling. Kul Àven om det blev en dyr lÀxa. Trevlig kvÀll pÄ er!
20220421_214724-01.jpeg

Beredd att hĂ„lla med. Har letat Airborne ett tag och framförallt den vita, men de vĂ€xer inte pĂ„ trĂ€d direkt sĂ„ nĂ€r rulles kom ut till salu nöp jag den direkt 😀

Ja, den vita Ă€r betydligt ovanligare kĂ€nns det som. Jag vet inte om det finns nĂ„gon fler pĂ„ forumet. Dessutom kommer den inte frĂ„n @Rulle, vilket ökar vĂ€rdet. 😁

Beredd att hĂ„lla med. Har letat Airborne ett tag och framförallt den vita, men de vĂ€xer inte pĂ„ trĂ€d direkt sĂ„ nĂ€r rulles kom ut till salu nöp jag den direkt 😀
Den svarta Àr inte direkt fy skam, du ska vara nöjd med den. Jag hade nog haft svÄrt att vÀlja mellan dessa om bÄda lÄg framför mig.

Navitimer Àr ju i mitt tycke tveklöst en av de mest svÄrslagna alla kategorier,

IMG_1653.JPG

Trevlig modell det dÀr. HÀr Àr en sida med Ltd Eds av Navitimer dÀr bla din finns med. DÀr finns Àven en svensk (Team 60) som nog Àr vÀldigt ovanlig.

Jfrt med specialserierna av Chronomaterna frÄn samma era, sÄ verkar specialvarianter av Navitimers vara vÀldigt ovanliga. Man ser dem ju nÀsta aldrig. Synd, för det Àr jÀkligt coola klockor.

FEFAEBCC-D17E-4F40-AF58-32F2E7519639.jpeg

7C8BF636-7020-4EA7-BCA2-91DCB4F628BF.jpeg

Den svarta Àr inte direkt fy skam, du ska vara nöjd med den. Jag hade nog haft svÄrt att vÀlja mellan dessa om bÄda lÄg framför mig.

Dessutom Àr bÄda klockor som fungerar vÀldigt bra pÄ olika band. BÄde canvas, lÀder och gummi.

JagĂ€r supernöjd med den svarta. Men en vit klocka i samlingen hade inte skadat 😀
Kommer nog nypa en vit ocksĂ„ om det dyker upp en till ok pris framöver. Fördelen nu Ă€r att jag inte MÅSTE ha lĂ€nken till den utan kan köpa en pĂ„ lĂ€der och flytta lĂ€nken iellan dem om sĂ„ blir fallet. :cigar:

Lustig hÀndelse pÄ gott och ont, fick min första fortkörningsböter idag. NÀr konstapeln var klar med sitt och skulle gÄ vidare klÀmde han ur sig "fin Chronomat" med ett leende pÄ lÀpparna. Tydligen inte bara dörrvakter som gillar Breitling. Kul Àven om det blev en dyr lÀxa. Trevlig kvÀll pÄ er!
20220421_214724-01.jpeg
Den dÀr Àr sÄ sjukt snygg. TyvÀrr har jag inte handleder nog. Synd att den inte gjorts i 41mm.
Jag har försökt hitta en jÀmförelse mot avenger gmt pÄ 43mm som ÀndÄ bÀrs mindre pga att den Àr sÄ tunn.
nÄgon som Àgt bÄda?

Den dÀr Àr sÄ sjukt snygg. TyvÀrr har jag inte handleder nog. Synd att den inte gjorts i 41mm.
Jag har försökt hitta en jÀmförelse mot avenger gmt pÄ 43mm som ÀndÄ bÀrs mindre pga att den Àr sÄ tunn.
nÄgon som Àgt bÄda?
Ägde en Avenger gmt för mĂ„nga Ă„r sedan, runt 2018. VĂ€ldigt trevlig klocka som bĂ€rs bra, den Ă€r vad jag kan minnas ganska tunn, speciellt i jĂ€mförelse med chronomat 44 gmt.
Screenshot_20220422-093128_Instagram.jpg

Screenshot_20220422-093200_Instagram.jpg

Screenshot_20220422-093428_Instagram.jpg

20220326_123709-01.jpeg
Jag tycker gummibanden Àr sÄ jÀkla varma och klibbiga

Ägde en Avenger gmt för mĂ„nga Ă„r sedan, runt 2018. VĂ€ldigt trevlig klocka som bĂ€rs bra, den Ă€r vad jag kan minnas ganska tunn, speciellt i jĂ€mförelse med chronomat 44 gmt.
Screenshot_20220422-093128_Instagram.jpg

Screenshot_20220422-093200_Instagram.jpg

Screenshot_20220422-093428_Instagram.jpg
Tack, misstĂ€nkte det. Kronografen gör vĂ€l att den fĂ„r en helt annan höjd 😀

Tillbaka
Topp