• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Kör denna idag
IMG_1579.JPG

SjĂ€lv tĂ€nkte jag bjuda pĂ„ en riktigt risig bild i "mĂ„nskensmörkret" som ser ut som en Ă€n mer förvuxen anabolaspace Ă€n vanligt. Har nog inte burit den i Ă„r đŸ˜„ kanske dags att avyttra?
20220501_005349.jpg

Snyggt band, vad Àr det för mÀrke? Jag har en likadan, men med svart tavla. Jag har dÄlig koll pÄ alla smeknamn, men Àr det inte "tuxedo" man brukar kalla den?
Yes tuxedo kallas det ja men tapetsery kan man vÀll kalla alla randiga tavlor eller har jag helt fel hÀr? Inte lika insatt? Men du har helt rÀtt, tuxedo Àr korrekt för denna.

Bandet Ă€r Breitlings egna. Ett jĂ€kligt bra canvasband. Breitling gör nog en av branschens bĂ€ttre band oavsett om det Ă€r lĂ€der, canvas eller gummi. Men det Ă€r bara min Ă„sikt đŸ˜ŹđŸ€·â€â™‚ïž
24369B80-0234-43A6-827A-E3499A18CCE9.jpeg

Jag var ivÀg och provade den dÀr modellen i en butik igÄr (fast pÄ brunt croco). Visst var den fin. Den kÀnns ju vassare Àn min egen 90-tals Old Navitimer. Det jag hade lite svÄrt för var dock lÀsbarheten. Med ljusa visare och vit tavla som bakgrund blir det ju tyvÀrr sÄ.

En annan modell som imponerade var Super Chronomat pÄ lÀnk. Hög kvalitetskÀnsla, snygg design och fin finish. Men tyvÀrr Ät helsikes för stor.

Jag var ivÀg och provade den dÀr modellen i en butik igÄr (fast pÄ brunt croco). Visst var den fin. Den kÀnns ju vassare Àn min egen 90-tals Old Navitimer. Det jag hade lite svÄrt för var dock lÀsbarheten. Med ljusa visare och vit tavla som bakgrund blir det ju tyvÀrr sÄ.

En annan modell som imponerade var Super Chronomat pÄ lÀnk. Hög kvalitetskÀnsla, snygg design och fin finish. Men tyvÀrr Ät helsikes för stor.
Provade du japs-varianten eller 43 med silver/vit dial och svarta subdials eller den helvita i 41mm som Àven finns i rosé? HÄller med om att kontrasten har lite mer att önska, dock gillar jag det estetiska i japs-versionen.

HÄller tyvÀrr med om super chronomat, det Àr en stor puck med tillrÀckligt hÄllkÀften aura om man har handleder att bÀra upp den

Provade du japs-varianten eller 43 med silver/vit dial och svarta subdials eller den helvita i 41mm som Àven finns i rosé? HÄller med om att kontrasten har lite mer att önska, dock gillar jag det estetiska i japs-versionen.

HÄller tyvÀrr med om super chronomat, det Àr en stor puck med tillrÀckligt hÄllkÀften aura om man har handleder att bÀra upp den

Det var "den vanliga" vita i 41mm. Vad Àr det som skiljer den vanliga frÄn den japanska ovan?

Mycket trevlig dag hos Breitling, blev upphĂ€mtad av Fredrik i stan, snacka klockor, prova prototyper, fota klockor, allmĂ€nt trevlig stund. Ska bli kul att fĂ„ en Boutique ocksĂ„ snart sĂ„ man kan klĂ€mma pĂ„ flera Boutique Editions đŸ”„

Bilder kommer senare
20220506_114300.jpg
20220506_113744.jpg
20220506_100628.jpg
20220506_095942.jpg

Nu vet jag att jag spammar trÄden.. men det har ju varit en kul dag!
En kan ju tro att denna vackra skapelse Àr solitt guld, men icke sa nicke! Det Àr den ultimata klockan och Àr faktiskt unik, dÄ den Àr en klocka för press events sÄ den Àr i helstÄl med gulddouble. Inget man mÀrker vid nÀrmare titt förens man kÀnner pÄ den att den saknar vikten frÄn guldet! Bakboetten innehÄller sÄledes ingen referens/serienr men den Àr komplett med verk osv och fungerar perfekt :)
20220506_163743.png
20220506_163656.png
gold.png

Tillbaka
Topp