• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

SkÀrmavbild 2016-01-16 kl. 17.35.30.png

Scam eller ett riktigt bra pris? (borde kanske ligga i blocket-trÄden, men kÀnns som om ni i denna trÄden har bÀttre koll:) )

SkÀrmavbild 2016-01-16 kl. 17.35.30.png

Scam eller ett riktigt bra pris? (borde kanske ligga i blocket-trÄden, men kÀnns som om ni i denna trÄden har bÀttre koll:) )
Riktigt bra pris! Boxen Àr fel om den inte varit hyllvÀrmare nÄgra Är i butiken, sÄ det Àr en varning dÀr. Och sÄ hÄller inte heller TT-brattar speciellt bra andrahandsvÀrde, Àven om detta pris Àr ovanligt bra.

Tack alla! HÀr kÀnner man sig verkligen vÀlkommen. :)

En fundering: klockan Àr inte tokrepig men om jag vÀljer att behÄlla den kommer jag nog att vilja lÀmna in den pÄ trycktest och dÄ funderar jag pÄ att lÄta den genomgÄ en lÀtt polering samtidigt. Har ni nÄn erfarenhet kring polering av Breitling, vem ska man lÄta göra det och vad kostar det? NÀr det gÀller vintage Àr jag i regel rÀtt noga med att inte lÄta polera mina klockor men nyare ur Àr jag mer förlÄtande med.

En fundering: klockan Àr inte tokrepig men om jag vÀljer att behÄlla den kommer jag nog att vilja lÀmna in den pÄ trycktest och dÄ funderar jag pÄ att lÄta den genomgÄ en lÀtt polering samtidigt. Har ni nÄn erfarenhet kring polering av Breitling, vem ska man lÄta göra det och vad kostar det? NÀr det gÀller vintage Àr jag i regel rÀtt noga med att inte lÄta polera mina klockor men nyare ur Àr jag mer förlÄtande med.
Jag skulle lÄta Nymans/Krons göra det framför TP som jag litar pÄ sÄ hÀr mkt (...).

PÄ tal om gummi... Finns det nÄgon som har koll pÄ om det Àr nÄgon som tillverkar integrerade gummin som Rubber B gör till Rolex och Panerai?

Jarl Sandin i Gbg polarar inhouse och tar 1200kr för det nÀr det Àr en del i service. Och jag hade ocksÄ polerat om jag trodde det blev bra. Min Avenger Àr bortom rÀddning sÄ den skiter jag i.

Tillbaka
Topp